Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی در هیات دولت تصویب شد؛ در همین رابطه، نامه‌ای از وزیر کار خطاب به جهانگیری منتشر شد که در آن ضمن اشاره به تصویب حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی در شورایعالی کار از دولت درخواست شده اجرای این مصوبه از تیرماه سال جاری را تصویب نهایی و ابلاغ کنند این درحالی‌ست که علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) تاکید دارد در مصوبه شورایعالی کار به هیچ‌وجه قید زمان نیامده بوده است و در هفدهم خرداد ماه فقط مبلغ ۳۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگری تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن انتقاد از نامه وزیر کار که در آن زمان اجرای مصوبه را تیرماه ذکر کرده، افزود: به اعتقاد ما عین مصوبات شورایعالی کار باید بدون کم و کاست برای تصویب به هیات دولت برود، در مصوبه حق مسکن شورایعالی کار، قید زمان نبوده چون تعیین زمان اجرای مصوبه در اختیار هیات دولت است و شورایعالی کار فقط پیشنهاددهنده‌ی مبلغ است.

خدایی تاکید می‌کند که در مصوبه هفدهم خرداد شورایعالی کار، هرگز اول تیرماه برای زمان شروع اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی نیامده است و قید زمان اول تیرماه فقط برای افزایش ۵ درصدی پایه حقوق است.

از وزیر کار انتقاد داریم

عضو کارگری شورایعالی کار با بیان اینکه انتظار ما از وزیر کار این بود که زمان اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی را از اول سال درخواست کند، اضافه می‌کند: آقایان وقتی در مورد میزان افزایش دستمزد و دریافتی کارگران در سال ۹۹ صحبت می‌کنند، ۲۰۰ هزار تومان افزایش حق مسکن را هم به حساب می آورند؛ اگر قرار است این ۲۰۰ هزار تومان افزایش دریافتی ماهانه به کل سال جاری منتسب شود، باید زمان اجرا از ابتدای سال باشد نه از تیرماه.

به گفته خدایی، خواسته گروه کارگری اجرای افزایش حق مسکن از ابتدای سال است و مصوبه شورایعالی کار نیز فاقد قید زمان بوده است.

او ادامه می‌دهد: اول تیرماه را خود وزیر کار به مصوبه شورا افزوده و در نامه به هیات دولت آورده که نباید این کار را می‌کرد؛ رویه سال‌های قبل نیز اینگونه بود که در هر ماهی که افزایش حق مسکن تصویب می‌شد، عطف به ماسبق شده و زمان اجرا از ابتدای سال آغاز می‌شد. علاوه بر آن، افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن جزو پیکج مزدی سال جاری است و باید از ابتدای سال اعمال شود. بنابراین ما گروه کارگری از عملکرد وزیر کار انتقاد بسیار داریم و توقع داریم بیش از اینها به سه‌جانبه‌گرایی و نظرات نمایندگان کارگری اهمیت بدهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی خدایی حق مسکن 300 هزار تومانی در سال 99 حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی افزایش حق مسکن شورایعالی کار ابتدای سال زمان اجرای هیات دولت قید زمان وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند

ارسلان مالکی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسوولیت تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا همه طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی عنوان کرد.

مالکی اضافه‌کرد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در نخستین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

وی ادامه‌داد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با ساخت واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار موثری به تامین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !