Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:11:42 GMT

اختراع در سایه کرونا!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۱۵۷۳

اختراع در سایه کرونا!

ایسنا/کردستان دو برادر جوان نخبه و از فرزندان مددجویان کمیته امداد شهرستان دهگلان موفق به ساخت و اختراع چهار نوع دستگاه شدند.

 در میان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد افراد توانمند و نخبه زیادی وجود دارند که باوجود محدودیت‌ها و مشکلات توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

از نمونه این افراد دو برادر دهگلانی به نام‌های محمد و مهدی قاسمی هستند که موفق به ساخت و اختراع چهار دستگاه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدقاسمی جوان ۲۲ ساله و دانشجوی رشته مکانیک بیوسیستم دانشگاه بوعلی همدان است.

این جوان دهگلانی موفق شده در زمینه توسعه کشاورزی مدرن، دو دستگاه تمام مکانیکی کودکار و بذرکار، پلاستیک کش، نصب لوله و بذرکار صیفی‌جات و دستگاه لوله و کابل گذاری بدون نیاز به حفر کانال را بسازد و آن را ثبت اختراع کند.

محمدقاسمی در تشریح موفقیت‌های کسب‌شده خود گفت: از سال ۹۶ عضو بنیاد نخبگان است و موفق به کسب رتبه‌هایی همچون کسب رتبه دوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی در سال ۹۶، کسب رتبه نخست جشنواره رویش اختراعات و ابتکارات زاگرس و زرد کوه بنیاد نخبگان در سال ۹۷، کسب رتبه دوم جشنواره ایده‌های برتر کسب‌وکار استان کردستان در سال ۹۷ و حضور در جشنواره بین‌المللی اختراعات خیام در سال ۹۹( نتیجه نهایی اعلام نشده) شده است.

 این جوان مخترع ضمن اشاره به اینکه وی همچنین مؤسس انجمن مخترعین جوان لیلاخ است، افزود: ثبت اختراع دستگاه پوشش‌دهنده انگشت با نایلکس جهت جلوگیری از انتقال آلودگی در خودپردازها و کارتخوان ها و کیت‌های اثرانگشت و سایر سطوح مشابه نیز از اختراعات جدید من است که با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌تواند استفاده و مفید واقع شود.

محمدقاسمی در ادامه گفت: مهدی برادر من نیز دیپلم رشته مکانیک و امسال پشت‌کنکوری است و وی نیز موفق به ساخت دستگاه الکترونیکی همیار چوپان شده که در سال ۹۷ رتبه سوم کشوری جشنواره خوارزمی را کسب کرد و همچنین رتبه دوم ایده‌های برتر کسب‌وکار سال ۹۷ استان کردستان را به دست آورد.

این جوان موفق دهگلانی بابیان اینکه خودم توانایی تامین هزینه توسعه و تولید بیشتر اختراعاتم را ندارم و  تاکنون هیچ حمایتی از اختراعاتم نشده، افزود: از طرف شرکت‌های خصوصی پیشنهاداتی برای حمایت‌شده ولی با توجه به اینکه زحمت زیادی برای این طرح‌ها کشیده‌ام حمایت آنها جوابگو نیست و منفعت طلبانه است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق کمیته امداد پیگیر شده‌ام و جهت پرداخت تسهیلات اشتغال برای راه‌اندازی کارگاه قول مساعدت داده‌شده و درصورتی‌که این کارگاه را راه‌اندازی کنم با توجه به نیاز کشور توانایی ساخت دستگاه‌های بیشتر را دارم و این ظرفیت نیز وجود دارد که برای تعدادی از جوانان در این کارگاه اشتغال‌زایی شود.

محمدقاسمی در پایان گفت: این دستگاه قابلیت صادر به خارج از کشور را دارد و در صورت حمایت از طرح می‌توانم آن را توسعه دهم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اختراعات کمیته امداد امام خمینی استانی اجتماعی کسب رتبه سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • وطن من| سایه خوش
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!