Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله ملکی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق استان برگزار شده بود، افزود: سد نهب واقع در تاکستان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون ۱۰۰ میلیارد تومان به پیمانکار این طرح بدهکار هستیم.
وی اضافه کرد: با وجود مطالبات پیمانکاران و هزینه‌های سنگینی که در تکمیل این ۲ سد وجود دارد، تلاش مجموعه استان به افتتاح و بهره‌برداری سریع این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملکی تصریح کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به این سد تخصیص داده شده و تا اگر روند تکمیل شد ادامه یابد، سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری و آبگیری می‌رسد.
این مسؤول بیان داشت: کانال این سد نیز در کنار طرح اصلی درحال تکمیل است و تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا ۳۶ هزار هکتار دشت قزوین از نعمت این سد بهره‌مند شوند.
ملکی به سد بالاخانلو اشاره کرد و گفت: این سد با هدف تامین آب شرب احداث شده و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که متاسفانه ۴۵ میلیارد تومان نیز به پیمانکار طرح بدهکار هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه امسال ۶ میلیارد تومان به این سد اختصاص داده شده است، اظهار داشت: امیدواریم با تکمیل این سد بتوانیم نیاز بخشی از آب شرب مناطق بویین زهرا را برطرف کنیم.
ملکی با انتقاد از برخی جوسازی‌ها در خصوص انتقال سهم آب قزوین به تهران، گفت: استان تهران ۱۵۰ میلیون متر مکعب آبی که از ابتدا سهم خویش بوده را از استان خارج می‌کند و قطره‌ای از سهم استان قزوین خارج نمی‌شود.
وی اضافه کرد: تاسیسات انتقال آب سد طالقان به استان تهران بیستر از ۱۵۰ میلیون متر مکعب گنجایش ندارد و هرگونه ادعا مبنی بر اینکه سهم آب طالقان قزوین از استان خارج می‌شود، کذب است.
ملکی خاطرنشان کرد: ۳۳۱ میلیون متر مکعب آب در سال گذشته از سد طالقان به دشت قزوین منتقل شد که واقعا بی‌نظیر بود و اکنون نیز درحال توسعه و نوسازی شبکه انتقال آب هستیم.
این مسؤول یادآور شد: افزایش کیفیت آب شرب استان قزوین از دهه ۸۰ مورد مطالبه مردم قرار گرفته است و چون این آب‌ها از منابع زیرزمینی تامین می‌شود در بیشتر شهرها در مرز بحران قرار خواهیم گرفت.
ملکی راه‌اندازی انتقال آب از سد طالقان به شهر قزوین را تنها راهکار حل مشکلات آبی استان دانست.

برچسب‌ها استان قزوین نشست خبری شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین نشست خبری شرکت آب منطقه ای استان قزوین نشست خبری شرکت آب منطقه ای میلیارد تومان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از تکمیل پروژه عمرانی احداث پل صاحب روضات خبر داد و گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد اظهار کرد: مدت زمان قرارداد برای اجرای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات ۸ ماه تعیین شده بود که با کار جهادی و همت دست‌اندرکاران، این پروژه عمرانی در مدت پنج ماه احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به بعضی از اطلاعات فنی این پروژه افزود: این پل ۳۲ متر در ۳۰ متر شامل دو خط رفت و برگشت است، همچنین ۱۱۴ عدد تیر پیش ساخته، ۲ عدد کوله هر کدام به‌طول ۳۰ متر، ۷ عدد ستون در محور وسط به ارتفاع هر یک ۶ متر، ۱۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۴۰۰ تن آرماتوربندی در آن استفاده شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مزایای احداث پل صاحب روضات گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود و با اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 750678

دیگر خبرها

  • آب به قزوین رسید
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است