Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@21:59:31 GMT

طراحی مناسب UX, UI و بهبود فروش در فروشگاه اینترنتی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۱۸۱۲

طراحی مناسب UX, UI و بهبود فروش در فروشگاه اینترنتی

در دنیای دیجیتالی امروز، طراحی وب سایت فروشگاهی اهمیت فوق العاده‌ای در پیش برد کسب وکار دارد.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام فراپیام، یک طراحی ساده، کاربردی و جذاب می‌تواند در برقراری ارتباط مناسب با کاربران، بهبود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان و وفادار سازی آنها بسیار موثر واقع شود.

بررسی رفتار کاربران و آنچه به آن اهمیت می‌دهند، از پیش‌نیازهای یک طراحی خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد اشیاء و تصاویری که در اطرافمان مشاهده می‌کنیم، رفتار ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اگر بخواهیم UI که مخفف User Interface است را بررسی کنیم، راحت‌تر از مفهوم ux می‌توان به آن پرداخت. همانطور که از معنای این کلمه پیداست، تمامی فعالیت‌های موجود در بخش طراحی ظاهری و کاربری صنعت وب وجود دارد را می‌توان به این مفهوم اختصاص داد.

شاید دلیل ساده‌تر بودن مفهوم آن نسبت به تجربه کاربری، قدیمی‌تر بودن آن و استفاده طولانی‌مدت از آن است رابط کاربری به طراحی محصول، افزایش جذابیت آن، ظاهر بصری و گرافیکی و در کل بازتاب حسی است که کاربر در هنگام مشاهده محصول از آن دریافت می‌کند و رضایتی را از آن به دست می‌آورد و درنهایت منجر به خرید کالا در فروشگاه اینترنتی می‌شود.

درگذشته به بحث UI کمتر بهاداده می‌شد اما امروزه طراح رابط کاربری تنها بخشی از طراحی وب است و طراح وب به کسی گفته می‌شود که علاوه بر طراحی رابط کاربری قادر به کد نویسی طرح ارائه‌شده نیز است.

البته در بسیاری از تیم‌های طراحی، تیم طراحی وب متشکل از چندین نفر ازجمله طراحی رابط کاربری و گرافیک، کد نویس، توسعه‌دهنده و… است که باعث افزایش کیفیت نتیجه کارشده است و این امر علاوه بر صرفه‌جویی در زمان سبب افزایش بازده و درنتیجه درآمد تیم‌های طراحی‌شده است.

یکی از پیشرفته‌ترین صنعت‌های ایران را تکنولوژی وب و طراحی وب‌سایت‌های فروشگاهی تشکیل می‌دهد.

بنابراین توجه به نکات زیر در طراحی رابط کاربر (UI) بسیار مفید است.

• تصاویری را برای فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید که معنادار باشند و پیام یا احساسی را که مرتبط با محتوای موردنظر شماست را به تصویر بکشند.

• جهت‌دهی گام‌به‌گام و روبه‌جلو در طراحی، سبب می‌شود احتمال به‌اشتباه هدایت شدن کاربران کاهش پیدا کند؛ بنابراین سعی کنید طراحی وب سایت خود را به‌گونه‌ای ساده و آسان انجام دهید.

• با توجه به اینکه افراد دوست ندارند زمان انتظار زیادی را صرف جستجوی مطلب یا انجام کاری در اینترنت کنند، بنابراین زمان اجرا وب سایت شما باید سریع باشد

• زمانی که کاربر با گزینه‌های زیادی در فروشگاه اینترنتی مواجه می‌شود احتمال گیج شدن او ترک فروشگاه بالا می‌رود. برای جلوگیری از این مساله، افراد را به سمت محصولات و خدماتی که برای آنها مناسب هستند راهنمایی کنید و به آنها بگویید که چه گزینه‌هایی دارند و شما چه گزینه‌ای را برای خرید پیشنهاد می‌دهید.

تجربه کاربری یا همان UX که مخفف کلمه User experience است یکی از مشکل‌ترین، پیچیده‌ترین مباحث صنعت طراحی و برنامه‌نویسی است به‌طورکلی به فرآیند طراحی یک سایت بر اساس تجربه‌های کاربران، جلب رضایت مشتریان، سادگی و راحتی کار، دسترسی به بخش‌های مختلف سایت یا اپلیکیشن، وفاداری مخاطبان، لذت‌بخش کردن استفاده از آن و خرید بیشتر … خلاصه می‌شود. برخی از این کلمات ممکن است کمی مبهم و پیچیده باشند اما باید بدانید ابهام موجود در تعریف این بخش به دلیل تازگی این مفهوم است.

بنابراین در طراحی تجربه کاربر (UX) توجه داشته باشید:

• با توجه به اینکه کاربران فقط مطالب قابل‌خواندن و مرتبط را می‌خواهند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در مورد یک کالا دقیق و جمع‌وجور است.

• از یک‌زبان استفاده کنید که مردم بتوانند به‌راحتی آن را درک کنند

• با توجه به اینکه بیش از ۴۰٪ بازاریابان مشتریان خود را از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند، به خاطر داشته باشید که دکمه‌های به اشتراک‌گذاری را در هر صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند مطالب سایت را در هر زمان به اشتراک بگذارند.

تفاوت‌های اساسی میان UX و UI در چیست؟

مهم‌ترین، اساسی‌ترین و مشخص‌ترین امری که می‌توان این دو مفهوم را از یکدگیر متمایز کند، بحث دیجیتال است! جالب است بدانید مفهوم UI کاملا در زیرشاخه مفاهیم دیجیتال قرار می‌گیرد و رابطه بسیار گسترده‌ای با آن دارد؛ زیرا طراحی بصری یک پروژه یا همان UI در صنایع دیجیتال به کار گرفته می‌شود و ممکن است این مسئله کمتر در زندگی روزمره ما یا همان زندگی غیر دیجیتالی کاربرد داشته باشد؛ این در حالی است که UX کاملا از مفاهیم دیجیتال مستقل است و بهتر است بگوییم باوجود کاربرد آن در صنعت طراحی وب کمتر به آن وابستگی دارد. این امر نشان‌دهنده گستردگی بسیار زیاد آن است و در زندگی روزمره ما نیز تاثیر به سزایی دارد

• عوامل موثر در سئو را از دیدگاه موتورهای جستجو بدانید

. ارائه یک پروژه قوی بدون استفاده صحیح و استاندارد از این دو مورد غیرممکن است و حتی اگر کار نهایی UI بسیار خوبی داشته باشد اما از UX مناسبی برخوردار نباشد، رضایت کامل کاربران را در برنداشته باشد.

UI کار ممکن است در نگاه اول رضایت مشتریان را دربر داشته باشد اما UX کار نیازمند زمان برای بررسی کامل و جزئی کار است که امر پشتیبانی در طراحی می‌تواند کمک زیادی به سفارش کار توسط مشتریان کند تا در صورت وجود مشکل برای رفع آن به کمک شما دسترسی داشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فراپیام فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی رابط کاربری رابط کاربر طراحی وب وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ابراهیم کاویانی با اشاره به اینکه وجود کالا‌های اساسی و ثبات قیمت‌ها نقش به سزایی در زندگی روزانه مردم دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۴ مورد نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های فروش کالا‌های اساسی توسط واحد نظارت و بازرسی این مدیریت و کارگروه گشت مشترک شهرستان انجام شد.

وی افزود: ۶۵ مورد پایش از واحد‌های خبازی و ۷۷ مورد از فروشگاه‌های مرغ، قصابی‌ها و خواربار و میوه فروشی‌های سطح شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد ادامه داد: پس از انحام این بازرسی‌ها سه پرونده تخلف از واحد‌های خبازی با ارزش ریالی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سامانه سیمبا ثبت شد.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش کالا‌های اساسی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از فردا ۹ صبح
  • بهترین سایت‌های خارجی برای خرید با پرفکت مانی کدامند؟
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • لیست سرورهای دی ان اس رایگان و پرسرعت برای بازی
  • راهنمای انتخاب بهترین عطر و خوشبوکننده هوا با مستر مدیت
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد