Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد امام جمعه یزد با اشاره به نقش دین و اعتقادات مذهبی در تعهد افراد، گفت: افزایش توجه معلمان به تربیت دینی دانش‌آموزان ضروری است.

 آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش یزد، اظهار کرد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه در تربیت جامعه نقش و وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که کار روحانیون، علما و معلمان تربیت انسان‌ها است،‌افزود: در بحث نظام آموزشی نباید صرفا توجه ما به حوزه مباحث علمی دانش آموزان باشد و حتما باید به تمام جوانب و ساحت های تربیتی توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این‌که معلمان باید یک دغدغه ویژه نسبت به مباحث دینی و تقویت اعتقادی دانش‌آموزان داشته باشند، گفت: تعالی دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی و اعتقادی باید مهمترین دغدغه‌ای باشد که در وجود معلمان قرار دارد.

ناصری یزدی تصریح کرد: تقویت مبانی و اعتقادات دینی دانش‌آموزان سبب می‌شود که کودکان و نوجوانان ایران روحیه‌ای خدوم و متعهد داشته باشند و برای کمک به همه مردم تلاش کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر فردی دین نداشته باشد نه به فکر دنیا و آخرت خودش است و نه برای دیگران ارزشی قائل است و تنها به فکر مادیات و سودآوری است اما اگر فردی متدین باشد قطعا متعهدانه فعالیت می کند و برای رضای خدا همیشه به فکر دیگر افراد است.

وی عنوان کرد: اگر مدیران آموزش و پرورش بتوانند کلاس ها و برنامه هایی برای معلمان در نظر بگیرند تا آنها را بیش از پیش با مباحث اعتقادی و اهمیت وجود تربیت دینی در آموزش کودکان و نوجوانان آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: اگر قرار نباشد دین افراد را مورد توجه قرار دهیم و صرفا به بحث آموزش آنها توجه داشته باشیم، مطمئنا تعهد لازم به ایران هم در وجود آنها نیست و پس از فارغ التحصیلی به راحتی کشور خود را رها کرده و به دیگر نقاط جهان مهاجرت می کنند.

ناصری یزدی با بیان این‌که سطحی نگری را باید از آموزش در ایران دور کرد گفت: در تمام این موضوعات، یکی از اصلی ترین بخش ها و نهادها، موضوع دانشگاه فرهنگیان است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

امام جمعه یزد دانشگاه فرهنگیان را گلوگاه تربیت و آموزش در ایران دانست و بیان کرد: بی توجهی نسبت به این دانشگاه و دانشجویان آن ضربه بسیار سنگینی به سیستم آموزشی کشور وارد می‌کند و باید تلاش کنیم که دانشگاه فرهنگیان را به لحاظ دینی و علمی و فرهنگی تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، وی به ضرورت وجود مباحث دینی و اعتقادی در محتوای آموزشی هم تاکید کرد و ادامه داد: برای این‌که بتوانیم در حوزه تربیت دینی دانش‌آموزان به خوبی عمل کنیم باید بر محتواهای آموزشی هم توجه لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد امام جمعه يزد امام جمعه یزد دانش آموزان تربیت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در کنکور چند روز قبل ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، سه برابر در سایر رشته‌ها و ۶ برابر در تجربی شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری انتخاب رشته در جمع دانش آموزان دارد که این ناهنجاری اگر عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

محمد مهدی طهرانچی ۱۰ اردیبهشت در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در جمع خبرنگاران که در دلگشا چالوس برگزار شد، با اشاره به اهمیت این اجلاسیه اظهار کرد: در این اجلاسیه مباحثی را پیرامون موضوع رفتار اجتماعی جامعه و دانش آموزان، دانشجویان و داوطلبان آموزشی در پرداختن به حوزه انسانی به اشتراک گذاشتیم.

وی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هر روز در خبرها از شرکت مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور می‌شنویم، تصریح کرد: پنج شنبه‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در ریاضی، سه برابر در سایر رشته‌ها و ۶ برابر در تجربی شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری انتخاب رشته در جمع دانش آموزان دارد که این ناهنجاری اگر عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

طهرانچی گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان یک انتخاب را انجام می‌دهند و ما دانشگاهیان و دلسوزان جامعه باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنیم که در این اجلاسیه به صورت نشست دو روزه در حوزه علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه در این اجلاسیه مسائل جدی مطرح و با همتی که وجود دارد باید اقدام به رفع آن شود، یادآور شد: نکته مهمی که در کشور وجود دارد این است که ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم و در این خصوص هنر و رسانه نقش جدی را ایفا می‌کند و جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه مهمی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ نفر از جامعه شناسان سراسر کشور به این موضوع پرداختند که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند جایگاه دقیقی قرار دهند.

طهرانچی در ادامه به خبری در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور پرداخت و گفت: دولت امسال ۲۰ درصد برای اعضای هیئت دولت در نظر گرفته است و در جلسه اخیر که در شورای معاونین داشتیم در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌