Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هر طرح و برنامه ای که بر پایه تحقق، علم و پژوهش بوده، همیشه در آن موفقیت حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، احمد اسکندری نسب چهارشنبه (4 تیر) در آیین افتتاح مرکز رشد و فناوری سازمان بسیج علمی و پژوهشی کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی، گفت: خدا را شاکریم که امروز توفیقی حاصل شد و در مرکز پژوهش های علمی آموزش و پرورش استان شاهد افتتاح مرکزی به نام شهید زندی نیا هستیم و امیدواریم این مرکز که امروز به دست فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افتتاح شد، باعث رشد و بالندگی هر چه بهتر مسائل آموزشی و پژوهشی در استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: یقین دارم با نگاه بسیار خوبی که فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دارند، می توانیم در همه عرصه های مختلف رشد، ارتقا و بالندگی داشته باشیم و در حوزه آموزش و پرورش باید از این فرصت ارزشمند و حضور سردار معروفی در استان کرمان استفاده کنیم که بتوانیم همه طرح ها، برنامه ها و مسائل آموزشی بر پایه علم و پژوهش باشد.

 

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبری بر بحث علم، تحقیق و پژوهش جوانان، اظهار داشت: همه ما باید در این زمینه تلاش کنیم تا بتوانیم مسیر آینده سازان کشورمان و دانش آموزان را که هر کدام طرح و ایده ای دارند را پشتیبانی و حمایت کنیم.

 

اسکندری نسب اظهار داشت: هر طرح و برنامه ای که بر پایه تحقق، علم و پژوهش بوده، همیشه در آن موفقیت حاصل شده و آن کار خیلی بهتر در هر جایی عرضه شده است و این تفاهمی که امروز با فرماندهی سپاه انجام می شود، می تواند باب خوبی برای همه مسائلی باشد که در استان انجام می گیرد.

 

وی با بیان اینکه سپاه ثارالله همیشه به عنوان یک ظرفیت خوب و توانمند، همراه و همدل مسائل آموزشی و پرورشی در سطح استان بوده است، گفت: مطمئن هستم در زمینه مسائل علمی، آموزشی و پژوهشی موفقیت از آن کسانی می شود که بتوانند این کار را به خوبی پیش ببرند و ما نیز باید از این ظرفیت و تعامل بسیار خوبی که در مجموعه سپاه است به نحو خوب و شایسته استفاده کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ما اگر دلسوز نظام و کشور و انقلابمان هستیم باید در مسیر رشد، بالندگی و توسعه دست به دست دهیم تا بتوانیم کشورمان را بر پایه های علمی پیش ببریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان سه سال متوالی در جشنواره خوارزمی جزو رتبه های اول بوده است، بیان کرد: این مرکز پژوهش های علمی شاید در کشور کم نظیر باشد و همچنین موزه آگیرا نیز جزو برند های آموزش و پرورش است که امیدواریم بتوانیم این را در سطح شهرستان ها رشد دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: زمانی این مراکز می توانند فعال باشند که حضور فعال و دائمی دانش آموزان به شکل گسترده باشد یعنی دانش آموزان در کنار مدرسه حتماً از این مراکز استفاده کنند.

 

اسکندری نسب در ادامه اظهار داشت: ما خوشحالیم که در سطح استان کرمان، با فعالیت های نانو هم در مرکز کرمان و هم در شهرستان های سیرجان و جیرفت جزو استان هایی بودیم که این کار را پیش بردیم و همچنین در سلول های بنیادی در کشور سه استان فعال بودند که یکی از آن ها استان کرمان بوده و مرکز فعالی است که می توانیم با همکاری دانشگاه شهید باهنر برنامه هایی برای دانش آموزان داشته باشیم؛ بنابراین همه باید تلاش کنیم تا مدرسه با نشاط و سر زنده باشد و اگر مدرسه با نشاط شد، می توانیم از دل این مدرسه آینده سازان بسیار خوبی رشد دهیم تا مدیران خوبی برای نظام باشند.

 

 

مسعود ترک زاده در این مراسم گفت: دِین ما به حوزه فناوری دِینی است که مشارکت همه جانبه می طلبد و امروز هم دیدیم که سپاه هم حضور دارد.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان بیان کرد: ایران در بین کشورهای اسلامی رتبه اول علم و فناوری و در بین کشورهای جهان رتبه 15 تولید علم را دارد.

 

وی ادامه داد: مفهوم اقتدار این است زمانی یک چالش برای کشور به وجود می آید، این ظرفیت ها باید در حوزه های مختلف بسیج شود تا بتواند نیاز کشور را رفع کند.

 

ترک زاده اظهار داشت: اگر همه با هم هماهنگ و متحد باشند و سعی کنند می توانند تکنولوژی را تولید کنند بنابراین یکی از حوزه های اقتدار این است که ما بتوانیم با حداقل امکانات موجود و با مشارکت جوانان یک محصول مورد نیاز را تولید کنیم.

 

وی با بیان اینکه نیاز کشور در این شرایط این است که ما برسیم به اینکه اکوسیستم تعریف کنیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید بر ایجاد خودباوری در بین جوانان و بر حمایت از حوزه علم و فناوری کشور دارند بنابراین ما هم با همین نگاه باید مسائل را پیگیری کنیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: در حوزه عملیاتی نظرم این است که این مرکز کمک کند به اینکه فرهنگ سازی کرده، توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری و اعتماد به نفس و باور داشتن به اینکه «می توانم» را انجام دهد و همچنین نقشه راه طراحی کنیم و حمایتی که برای مسائل و مشکلات این حوزه ها باید مطرح شود.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز رشد اسکندری نسب افتتاح مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان علم و فناوری دانش آموزان بر پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد

به گزارش جماران؛ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: بعضی از دستگاه مانند مرکز پژوهش‌های مجلس بر اساس آمار و اطلاعات نادرست گزارشی منتشر کردند که سفر از سبد خانوار حذف شده است. حتما این نادرست است و این چیزی است که دشمن می خواهد. سال گذشته سال موفقی در ایام تعطیلات داشتیم این موضوع نشان می دهد که مردم به گردشگری حساس هستند و بالاخره حال مردم خوب است که به سفر می روند.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در شروع تعطیلات نوروز به دلیل همزمانی آن با ماه مبارک رمضان ۱۲ درصد کاهش اولیه گردشگری داشتیم که نشان می دهد خیلی از مردم ترجیح می دهند که سفر نروند، روزه بگیرند و در محل زندگی‌شان باقی بمانند. نه آنکه آن‌هایی که سفر رفتند چیزی کم داشته باشند نه این موضوع نیست، بلکه یک بخشی از جامعه تشخیص می دهد که وقت روزه گرفتن است. وقتی به انتهای ماه رمضان رسیدیم مردم جبران کردند و حال خوب‌شان را در گردشگری نشان دادند. این آمار نسبت به سال گذشته  ۵/۱۸ درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به آنکه سال گذشته سال موفقی در ایام تعطیلات داشتیم این موضوع نشان می دهد که مردم به گردشگری حساس هستند و بالاخره حال مردم خوب است که به سفر می روند. 

وی افزود: اجازه بدهید من حرفی بزنم که ممکن است برخی رسانه‌ها تعبیر نادرستی از آن داشته باشند اما باید شجاعت به خرج داد و آن حرف‌ها را زد. یک زمانی آقای مسعود کیمیایی به من گفت وقتی فردی گریه می‌کند یعنی هنوز خیلی چیزها دارد که می‌تواند گریه کند. وقتی مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند و من هم آن را تایید می‌کنم به سفر می‌روند یعنی یک حال خوبی در مردم وجود دارد. یک حداقل امکانی برای آنان فراهم است که به سفر می روند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: برخی از ارقام ما در نوروز رکورد شکست. بعضی از دستگاه مانند مرکز پژوهش‌های مجلس بر اساس آمار و اطلاعات نادرست گزارشی منتشر کردند که سفر از سبد خانوار حذف شده است. حتما این نادرست است و این چیزی است که دشمن می خواهد. اگر شما آمار امسال را بررسی کنید آمار سفر گردشگران خارجی‌ نیز افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: البته موضوع ایران هراسی بسیار شدید است. یعنی بعد از اتفاقاتی که در منطقه افتاد خیلی از کشورها به گردشگران هشدار می دهند به ایران نروید. ما در این زمینه هم در حال پیگیری و برخورد هستیم. ولی آخرین آمار ما حاکی از رشد قابل توجهی است و این نشان می دهد که دولت در انجام وظایف خود موفق نشان داده است.

ضرغامی  تاکید کرد: ۲۷ دستگاه تلاش می‌کنند بنزین یارانه‌ای و امکانات اقامتی فراهم شود. وزارت راه در فراهم آوردن امکانات جاده‌ای با همه مشکلاتی که دارد زحمت کشیده و آن را فراهم کرده اورژانس و دستگاه‌های مختلف تلاش کردند. اقامت ۶۳ میلیون نفر در هتل و اقامتگاه رسمی رقم خیلی بالایی است.

دیگر خبرها

  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد