Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۴ تیرماه) با چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف تاکید کرد: ارتباط چین و ایران، پایدار، مستحکم و تاریخی است و مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مناسبات دو کشور تعمیق پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کشور‌های جهان و از جمله تهران و پکن امروز در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی با خوی استکباری و یکجانبه گرایی آمریکا و آثار نامطلوب آن بر حقوق ملت‌ها مواجه اند.

او بر ضرورت گسترده‌تر شدن ارتباطات و تعمیق و وسیع‌تر شدن تعاملات بین دو کشور ایران و چین تاکید کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان دخالت‌های آمریکا و برخی کشور‌ها در امور داخلی چین را بشدت محکوم کرد.

او همچنین از موضع شفاف و روشن دولت چین در مخالفت با قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور با سرعت بیشتری تداوم و تحقق پیدا کند و گفت: بار‌ها شاهد دخالت‌های دولت ترامپ علیه حاکمیت و استقلال کشور‌ها از جمله در رابطه با ایران و چین و برخی مسائل بین المللی همچون محیط زیست و سلاح‌های مخرب بوده ایم. در این راستا همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

سفیر چین در این دیدار ضمن تسلیم پیام تبریک آقای لی جان شو رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین اظهار کرد: چین تمایل دارد که روابط خود را با ایران تقویت کند و افزود: از آنجا که پارلمان در ایران نقش بسیار مهمی دارد و نمایندگان مجلس در ایران نقش تاثیرگذاری دارند، معتقدم همکاری‌های پارلمانی ایران و نمایندگان چین در آینده و به ریاست جنابعالی نیز افزایش خواهد یافت.

کنگره نمایندگان چین آمادگی کامل دارد که بیش از پیش همکاری‌های دوستانه با مجلس ایران را توسعه دهد و تجربیات خود را در حوزه‌های قانون‌گذاری، نظارت و اجرای سیاست ها، با دوستان ایرانی به اشتراک بگذارد.

اوبا اشاره به گستردگی روابط دو کشور ادامه داد: ارتباطات چین و ایران با برخورداری از تاریخ و تمدن قوی از زمان جاده ابریشم شروع شد و در طول سال‌های گذشته، همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های مختلف به توسعه خوبی رسید؛ همچنان که در سال جاری میلادی و با شروع بیماری کووید ۱۹ نیز دو کشور و دو ملت در کنار هم بوده و به یکدیگر کمک کردند.

سفیر چین در تهران با بیان اینکه در وضعیت موجود چین تمایل دارد که روابط خود را با ایران تقویت کند، ادامه داد: دو کشور باید در مورد مسائل مهم و منافع مشترک از یکدیگر حمایت کنند؛ همچنانکه طرف چینی به طور قاطعانه از حاکمیت و استقلال ایران حمایت کرده و با تحریم‌های یکجانبه گرایانه آمریکا اعلام مخالفت کرد.

سفیر چین گفت: سال‌هاست کشور‌های غربی به ویژه آمریکا به بهانه حقوق بشر، فشار‌هایی بر ایران و چین داشته اند، ولی ما همیشه در کنار هم بوده و از دخالت کشور‌های خارجی و یکجانبه گرایی اعلام انزجار داشته ایم.

هوآ تاکید کرد: چین قاطعانه از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و همچنین از توافقات بین المللی حمایت کرده و مخالفت خود را با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا اعلام می‌دارد.

براساس این گزارش سفیر چین در تهران تابلوی صنایع دستی چین را به رسم یادبود به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی مجلس شورای اسلامی بین المللی سفیر چین دو کشور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در  گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با آمادگی ارتش در مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی به خاک کشورمان اظهار کرد: ماموریت ذاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از مرزهای هوایی و دریایی و زمینی کشورمان است و این ماموریت را از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز به درستی و به قاطعیت انجام داده است.

وی ادامه داد: نمونه بارز این عظمت و بزرگی ۴۸ هزار شهیدی است که ارتش  کشورمان برای این آب و خاک تقدیم کرده است.

امیر سرتیپ محمد محمودی افزود: امروز به جرئت می‌توانم بگویم ارتش ما از همیشه آماده‌تر است، چرا که بخش مهمی از تجهیزات مورد نیاز را خودمان در حال تامین هستیم. در وزارت دفاع و ارتش این تجهیزات بومی آماده شده و اکنون به کار گرفته شده است. نیرو‌های ما اکنون  نیرو‌های با بصیرت و آگاه و هوشمند هستند.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جوان‌هایی که امروز وارد ارتش می‌شوند، از گذشته از نظر آموزش و تجهیزات انفرادی و تجهیزات جمعی آماده‌تر هستند. سلاح‌های جمعی مانند تانک و توپخانه، هواپیما‌ها و ناو‌های ما آماده‌تر از گذشته هستند و در ارتش همه آماده هستند  هر تهدید‌ی  علیه این کشور مانند جنگ تحمیلی رژیم بعث پیش آید را  در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و تعیین کننده و سخت بدهند تا دشمن  پشیمانی را به خوبی تجربه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل