Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی توکلی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از کوره های آجر پزی و خلازیر توضیح داد: حدود ۱۲ سال است که  ۱۸۰ هکتار از اراضی این محله برای احداث بوستان در نظر گرفته شده اما در مسیر تحقق این مهم با مشکل مواجه هستیم.

وی یکی از مشکلات در مسیر احداث این بوستان را معضل زمین ها موقوفه ای دانست و افزود: در این رابطه با سازمان بوستان ها وارد مذاکره شدیم و امیدواریم فاز نخست این پروژه سبز با همت سازمان بوستان ها با مساحت ۱۴ هکتار احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی گفت که در بخش فعالیت ضایعات فروش ها در خلازیر نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان برای تملک زمین های موقوفه ای داریم.

وی پیشنهاد کرد که در بخش هایی از بوستان ایرانیان تغییر پهنه ایجاد شود تا گره احداث بوستان تا حدی باز شود و برای رفع مشکلات باید پهنه از g (فضای سبز) به s (مختلط) تغییر کند.

توکلی تغییر پهنه را از مهمترین راهکارهای این منطقه عنوان کرد و افزود: اگر تامین مالی شود می توان املاک محدوده فعالیت ضایعات فروش های خلازیر را تملک کرد.

شهردار منطقه ادامه‌داد: طرح هایی در دست بررسی است که گاراژ های ضایعات را به سمتی ببریم که تغییر صنف دهند و امیدواریم در این دوره مدیریت شهری به اهداف خود برسیم.

توکلی با اشاره به اینکه ۴۳۰ هکتار از زمین های منطقه ۱۹ موقوفه است، گفت: جلسه های بسیاری را با مدیران اوقاف برگزار کردیم و از نتایج می توانیم اعلام کنیم بخشی از تفکیک متوقف شده است و در ادامه به رعایت ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها تمکین کردند.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: به طور حتم شهرداری از تامین ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی جهت خرید املاک ضایعات فروشان خلازیر مشکل دارد و از همین رو به دنبال جذب سرمایه گذار خصوصی هستیم.

توکلی با بیان اینکه برای تملک کوره های آجر پذیری می توانیم ۳۰ هکتار آزاد سازی داشته باشیم، افزود: برای توسعه سمت شرق بوستان ایرانیان هم باید باز دست به تملک املاک موقوفه ای بزنیم.

وی ادامه داد: مذاکره های بسیاری انجام شد تا مالکان طرح های پیشنهادی خود را ارایه کنند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نیز موافقت خود را اعلام کرد که طرح های پیشنهادی را در کمیسیون ماده ۵ مطرح کند.

منطقه ۱۹ تهران بیمارستان ندارد

شهردار منطقه ۱۹ تهران در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه این منطقه از شهر تهران بیمارستان ندارد، گفت: برای حل این مشکل پیگیر ساخت بیمارستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم چراکه مجوز ساخت داریم و این موضوع در شورای شهر هم پیگیری شده است.

گره خوردن نام منطقه ۱۹ به خلازیر مناسب نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جریان این بازدید به خبرنگاران گفت: گره خوردن نام منطقه ۱۹ تهران با معضل خلازیر و کوره های آجر پزی مناسب نیست.

«علی اعطا» ادامه داد: بهانه این بازدید انتشار تصاویری بود که نشان می داد تونل های زیر کوره های آجر پزی وضعیت مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه در سابقه محدوده کوره های آجر پزی مصوباتی در شورای چهارم نیز دارد، گفت: مشکل این محله تنها ساماندهی بودجه و اعتبار نیست بلکه اختلاف هایی در زمینه کوره های آجر پذیری و دیگر بخش ها وجود دارد که باید رفع شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: تنها ذی‌نفعان اراضی ۱۸۰ هکتاری ۲۰۰ نفر ساکن در کوره های آجر پزی نیستند و نباید حق شهر ۳۰۰ هزار ساکنان منطقه ۱۹ نادیده گرفته شود.

وی موضوع املاک موقوفه ای (موقوفه مروی) و محدوده کوره های آجر پزی، چالش را جدی این منطقه دانست و گفت: باید از سوی مدیریت شهری، شهرداری منطقه و معاونت حقوقی شهرداری و دیگر دستگاه ها تحرک جدی در این حوزه ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: این گونه به نظر می رسد تا زمانی که سطح مطالبات بالا نرود و چالش های موجود رسانه ای نشود، حتی مدیران شهرداری نیز پای کار نمی آیند.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش  همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شورای شهر شهر تهران معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه علي اعطا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران علي اعطا شورای شهر شهر تهران علي اعطا کوره های آجر پزی منطقه ۱۹ تهران شورای شهر موقوفه ای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۹، رباط کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۱، باغستان شهریار با شاخص ۹۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پاسداران با شاخص ۷۳، پاکدشت با شاخص ۵۷، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۹، پیشوا با شاخص ۶۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۸، چشمه با شاخص ۵۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۶، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۰، شهریار با شاخص ۶۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، لواسانات با شاخص ۵۵، ملارد با شاخص ۷۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۰، ورامین با شاخص ۶۷ وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، آتی ساز با شاخص ۳۵، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۵، پردیس با شاخص ۳۹، پونک با شاخص ۴۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۰، دماوند با شاخص ۲۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۳۹، سرخه حصار با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۳۸، علم و صنعت با شاخص ۲۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۶، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750245

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ