Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان ظهر سه شنبه در صحن شورای شهر همدان گفت: به‌منظور قدردانی از مقام سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و با هدف حفظ آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، بلوار بهشت، حدفاصل میدان امام حسن مجتبی (ع) تا منطقه سیلو به نام سردار بزرگ و بی‌ادعا نامگذاری می‌شود.

گردان افزود: همچنین به‌منظور پاسداشت و قدردانی از تلاش کادر درمانی و پزشکی، پرستاران، بهیاران و تمامی نیروهای خدوم عرصه سلامت که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا مؤثر واقع شده‌اند، خیابان حکماً، حدفاصل بلوار شاهد و بلوار شهید مطهری به‌منظور همجواری با بیمارستان آموزشی و درمانی بعثت به نام «مدافعان سلامت» مزین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بر اساس پیشنهاد جمعیت هلال‌احمر همدان مبنی بر طراحی پارک موضوعی با موضوع «امداد» در شهر همدان همراه با در نظر گرفتن المان‌های آموزشی به‌منظور آموزش‌های بصری امدادی و نجات و کمک‌های اولیه برای نخستین‌بار در دنیا، گفت: این پیشنهاد، ایده بسیار خوبی است که قابلیت بررسی در صحن شورا را دارد از این‌رو نیازمند طرحی جامع و مناسب بدون آزمون و خطاست که اگر الگویی در دنیا مطرح است، استقبال خواهیم کرد تا ماندگار شود.

گردان با تأکید بر طراحی مناسب المان‌های شهری در حوزه آموزش امداد و نجات، ادامه داد: جایگزین کردن المان‌های آموزشی امداد و نجات به جای المان‌های غیردائمی در سطح شهر به‌ویژه در پارک‌های حاشیه‌ای نیز می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از همت صادقانه نیروهای تلاشگر جمعیت هلال احمر استان به‌ویژه در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: مدیریت شهری در مسائل امداد و نجات، آموزش شهروندی، حوادث شهری تقریباً عملکرد مناسبی داشته که امیدواریم روند مناسب‌تری دنبال شود.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر پیگیری جدی مصوبات شورا، گفت: پاسخگویی به‌موقع و منطقی شهرداری به شورا باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین با توجه به حضور نماینده شهرداری در صحن شورا، باید تمامی مباحث مورد تأکید اعضای شورا، انتقال داده شود.

بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس برای توسعه استان

نایب رئیس شورای شهر همدان هم در ادامه جلسه با توجه به اینکه حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس را برعهده گرفته است؛ گفت: این کمیسیون تخصصی از تأثیرگذارترین کمیسیون‌ها در مجلس محسوب می‌شود.

حمید بادامی‌نجات گفت: انتظار می‌رود تمامی مسئولان استان به‌ویژه حوزه مدیریت‌شهری همدان از ظرفیت حضور رئیس همدانی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، حداکثر بهره‌برداری را برای توسعه استان و شهر همدان داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این زمینه می‌توان ضمن بهره‌گیری از ظرفیت موجود، نسبت به تعریف کدهای بودجه‌ای و تأمین محل اعتبارات مناسب و تخصیص آن به‌ویژه در حوزه مدیریت‌شهری اقدام کرد.

همدان امن‌ترین منطقه از نظر اسکان

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اهمیت حوزه فعالیت جمعیت هلال احمر، گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه امداد و نجات در بین عموم جامعه بسیار اثرگذار است؛ از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم ظرفیت مساجد و محل تجمع مردم در پارک‌ها به‌منظور ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه موردتوجه واقع شود.

حسین قراباغی افزود: آموزش‌های اولیه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که ضمن دسترسی به یک خلاصه کامل و جامع، سعی بر این است تا با ساده‌سازی روش‌های آموزشی، شناخت و یادگیری بهتر مردم در زمینه امداد و نجات ممکن شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همدان به دلیل دارا بودن توده باتولیت موجب شده گسل زلزله، فعال نشود؛ عنوان کرد: همدان، امن‌ترین منطقه کشور از نظر اسکان شناخته می‌شود.

کد خبر 4957547

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام مواد مخدر استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند آتش سوزی خطبه های نماز جمعه شورای شهر همدان امداد و نجات صحن شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم

مریم خوش‌سخن‌مظفر، رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه «بوت کمپ» آموزشی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناخت استعداد‌ها در حوزه بازی‌سازی، انتقال تجربیات بین مربیان این حوزه و صاحبان ایده و آشنایی فناوران با مباحث کسب‌وکار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه همکاری داشت.

وی افزود: در برگزاری این دوره آموزشی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و مؤسسات متعدد و تعدادی از معلمان و افرادی به‌صورت آزاد پذیرش شدند. در این رویداد حدود ۱۱۵ ایده داوری شدند و در داوری اولیه تعدادی از این ایده‌ها که دارای نمونه اولیه بودند یا یک ایده جالبی برای بازی‌سازی داشتند، انتخاب و به دوره‌های آموزشی بوت کمپ راه یافتند.

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم «بوت کمپ» برگزار شده در این دوره را با محور آموزش در حوزه بازی‌سازی به همراه پرسش و پاسخ معرفی کرد و ادامه داد: در برگزاری این رویداد کارگاه‌های شناخت بازی برگزار و از حضور استادان مختلف در حوزه‌های مختلف بازی‌سازی استفاده شد. در بخش دیگر بوت کمپ، فناوران و ایده پردازان به معرفی بازی‌های خودشان پرداختند و توسط داوردان ارزیابی شدند.

خوش‌سخن‌مظفر با بیان اینکه دومین روز از برگزاری «بوت کمپ» به مباحث کسب‌وکار، تیم سازی، نحوه کار تیمی و چگونگی ارائه دادن ایده و راه‌های موفقیت کسب‌وکار اختصاص داشت، گفت: برگزیدگان دو حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم اختتامیه رویداد گیم تایم معرفی و از آنها قدردانی خواهد شد.

وی مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که رویکرد خود را به سمت کارآفرینی تغییر داده و تلاش می‌کند از طریق مرکز رشد واحد‌های فناور رویداد‌های حوزه‌های تخصصی را برگزار کند در همین راستا از آبان ماه ۱۴۰۲ رویداد «گیم تایم» در حوزه بازی‌سازی آغاز به کارکرد. بوت کمپ‌ها یک دوره آموزشی فشرده و مهارتی هستند که فرد با شرکت در آن دوره آموزشی با حضور در فرایند‌های منظم هر روزه می‌تواند دانش کاربردی خود را به‌صورت مشخص و تخصصی افزایش دهد و بعد به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وارد حوزه مورد نظر بشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده