Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:09:39 GMT

انتشار منتخبی از شعرهای شاعران نوجوان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۲۶۲۱

انتشار منتخبی از شعرهای شاعران نوجوان

آثار منتخب دومین «مهرواره‌ شعر آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب کتاب «صبح آفرینش» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب شامل آثاری در قالب‌های شعری مختلف است که از سوی اعضای برگزیده‌ انجمن‌های شعر کانون سروده شده‌ است.

۹۰ انجمن شعر و داستان در مراکز کانون‌ سراسر کشور فعالیت دارند و دوهزار نوجوان و جوان در جلسه‌های خوانش، نقد شعر و داستان این انجمن‌ها که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس از سال ۹۷ آثار این اعضا در مهرواره‌ای با عنوان «شعر آفرینش» ارائه شده و در اختیار دوستداران شعر قرار گرفته. هم‌اینک نیز از بین ۱۷۰۰ شعر از ۱۰۰۰ نوجوان، آثار ۹۰ شاعر بدون رتبه‌بندی در این کتاب خواندنی شده‌ است.

با فصل‌بندی این کتاب، علاقه‌مندان می‌توانند شعرهایی در سبک‌های کلاسیک و آزاد را بخوانند، ضمن آن‌که آثار شاعران طنزپرداز نوجوان بخش دیگری از این کتاب است.

انسیه موسویان، مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری در مقدمه‌ این کتاب آورده است: سروده‌های اعضا در این دوره، از قوت و کیفیت قابل تاملی برخوردار بود. آن‌ها در شعرهایشان از مهر و دوستی نوشتند، از دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های نوجوانانه‌ خود گفتند و از آرزوهای‌شان برای فردا سرودند. طنز، تغزل و انتقاد در سروده‌های آن‌ها به هم آمیخته است. این تکثر، تنوع و گونه‌گونی زیبا را باید به فال نیک گرفت.

در شعر «سنجابک» سروده سوگند رحیم از کانون استان ایلام می‌خوانیم: «نوبت به او رسید/ اره برقی از کار افتاد/ خندید از لابه‌لای درختان بلند بلوط/ سنجابک دم‌قرمز»

مرحله‌ پایانی دومین «مهرواره شعر آفرینش» که قرار بود اسفند سال ۹۸ برگزار شود به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد، اما هم‌اینک آثار این نوجوانان شاعر با توزیع در تمامی فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور قابل دسترس است.

این مجموعه که با دبیری انسیه موسویان و همکاری فرزانه رحمانی و حسین تولایی منتشر شده، با قیمت ۲۵هزار تومان مناسب گروه سنی ۱۵ سال به بالا (نوجوان) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهرواره شعر آفرینش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • آثار سعدی را با نثری روان به نوجوانان ارائه می کنیم
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»