Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@21:07:22 GMT

بیمه بیکاری 230 هزار نفر واریز می شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۲۶۷۹

بیمه بیکاری 230 هزار نفر واریز می شود

صدای ایران- به گزارش روز چهارشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» افزود: با شیوع بیماری کرونا عده‌ای از کار بیکار شدند و مجددا به کارشان بازگشتند و برای تعطیلی موقت تمهیداتی در نظر گرفته شد؛ دولت از طریق منابع صندوق توسعه ملی بودجه‌ای را برای بیمه بیکاری تخصیص داده است و سازمان برنامه و بودجه از طریق فهرستی که وزارت تعاون در اختیارش قرار می‌دهد،  پرداخت حداقلی را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای اسفند سال گذشته حدود ۲۱۳ هزار نفر مشمول دریافت این مبلغ شده‌اند که تاکنون برای حدود ۱۵۰ هزار نفر مبلغ پرداخت شده است و لیست حدود ۶۳ هزار نفر نیز در ابتدای تیرماه به خزانه‌داری کل کشور ارسال شده است و تعدادی نیز تاکنون اقدام به ثبت شماره حساب و شماره شبای خود نکرده‌اند که لازم است با ورود به سامانه در این خصوص اقدام کنند.
وزیر تعاون اظهارداشت: در ارتباط با افرادی که در فروردینماه امسال بیکار شده‌اند اطلاعات حدود ۳۳۰ هزار نفر به خزانه‌داری کل کشور ارسال شده و امیدواریم به همراه لیست تکمیلی اسفندماه و در روزهای آتی پرداخت انجام شود.
وی افزود: با توجه به اینکه برای متقاضیانی که در اردیبهشتماه کار خود را از دست داده‌اند تا پایان خرداد ماه کارفرمایان می‌توانستند لیست بیمه ارسال کنند، لیست این افراد نیز در حال پالایش است که به محض آماده شدن و طی هفته آتی برای پالایش نهایی در ارتباط با تعداد خانوار و تاریخ بیکاری، تحویل سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه خواهد شد، طی این مدت حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر انصراف خود را از دریافت مبالغ مربوط به ایام بیکاری در سامانه ثبت کرده‌اند.
شریعتمداری گفت: بر اساس مصوبه اخیر ستاد مذکور، پرداخت مبلغ در خصوص ایام بیکاری تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری است و برای افرادی که از ابتدای خردادماه سال جاری بیکار می‌شوند و یا اینکه بیکاری آنان استمرار داشته باشد بررسی و هرگونه پرداخت صرفاً بر اساس قوانین کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری خواهد بود و شروط قانونی اعلام شده را باید دارا باشند که در صورت تایید مدارک و مستندات آنان توسط کمیته‌های استانی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند. 


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بیمه بیکاری صدای ایران وزارت تعاون محمد شریعتمداری بیمه بیکاری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت