Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهدی حاجیان گفت: مرکز فوریت‌های فضای مجازی درحال راه‌اندازی است و انواع هکرها در استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سردار مهدی حاجیان در همایش بیانیه گام دوم انقلاب، جهش تولید و امنیت فراگیر مناطق صنعتی که ظهر امروز(چهارشنبه) در ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، با بیان اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: تشریح اقدامات و اهداف، لازمه امنیت فراگیر در مناطق صنعتی و جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم منشور آینده انقلاب است که برای تشریح آن باید همه افراد همکاری داشته باشند؛ خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی شاه کلید بیانیه گام دوم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان ابراز کرد: آشنایی با انقلاب اسلامی و شناخت و آگاهی نسبت به دستاوردها و کاستی‌های چهل ساله دارای اهمیت ویژه است.

وی افزود: علم و پژوهش نخستین بخش بیانیه گام دوم انقلاب است که در نتیجه آن رسیدن به دانایی و علم دارای اهمیت است، در این راستا توجه به معنویت و اخلاق مورد نیاز است.

این مسئول ارشد انتظامی عنوان کرد: اقتصاد برای ما توانمندی و شکوه به همراه دارد و عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی و همچنین استقلال و آزادی در کنار آن اهمیت دارد و باید در نهایت سبکی را برای زندگی به جامعه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: امنیت بسترساز انواع توسعه است که از جنبه‌های مختلف برخوردار است، بدون آن توسعه اقتصادی، جذب سرمایه، ابتکار و خلاقیت و رفاه و آسایش تحقق نمی‌یابد.

امنیت از عوامل اصلی افزایش تولید و رفاه است

حاجیان گفت: پیش از انقلاب، همه چیز علیه ما بود اما جمهوری اسلامی ساختاری جدید بود که تمام اصول امپریالیسم جهانی را درهم شکست و معنویت و اخلاق را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: طبق شاخصه‌های جهانی ما کشوری دارای ثبات و امنیت بالا هستیم، همچنین در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی نیز پیشران هستیم و رتبه 16 جهانی و نخست منطقه در تولید علم را به دست آوردیم.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: در مشارکت‌های مردمی نیز جایگاه بالایی داریم که در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کرده و بینش سیاسی مردم نیز به شکل فزاینده‌ای ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همه برای تحقق شعار سال که جهش تولید است همگام و همراه هستند و این یکی از ویژگی‌های مهم به شمار می‌آید.

این مقام مسئول اذعان کرد: امنیت باعث می‌شود تولید به شکل بهتری تحقق یابد و رفاه نسبی و افزایش تولید را به همراه می‌آورد همچنین استقلال و نشاط در جامعه نیز از مزایای رونق تولید است.

وی افزود: تولید در کاهش جرایم خرد و افزایش امنیت فرد کمک می‌کند؛ قاچاق کالا و ارز نیز به رکود تولید منجر شده و سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کند و در این راستا تبادل اطلاعات بین نیروی انتظامی و تولیدکنندگان ضرورت دارد.

راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در قزوین

حاجیان بیان کرد: پیشگیری و اقدامات زیرساختی و پایدار و پیش‌دستانه دارای اهمیت است، باتوجه به تغییرات روزانه باید برخورد و پیشگیری نیز به روز باشد و با روش‌های سنتی نمی‌توان از جرایم پیشگیری کرد.

وی افزود: بیش از 70 درصد جرایم طی سال‌های آینده در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و برای مبارزه با آن باید به روز بوده، پایش مستمر و پایدار و سیستم‌های هوشمند داشته باشیم، زیرا مجرمان نیز هوشمندانه عمل می‌کنند و به همین دلیل راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان ابراز کرد: وظایف پلیس امنیت اقتصادی از جنبه‌های مختلفی برخوردار است و باید در فضای مجازی و معاملات انجام شده در این فضا حضور داشته باشیم و بخش عمده فعالیت پلیس اقتصادی نیز در فضای مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: مبارزه با پولشویی، جعل برندها، جرائم مالکیت معنوی‌، بی‌هویتی کارت‌های بازرگانی، جرائم تجارت الکترونیک و همکاری با اینترپل و جهان شمولی از جمله زمینه‌های فعالیت پلیس اقتصادی است و هدف آن برقراری امنیت خاطر تولیدکنندگان است.

این مسئول ارشد انتظامی اذعان کرد: مرکز فوریت‌های فضای مجازی نیز درحال راه‌اندازی است و انواع هکرها در استان شناسایی شده‌اند.

وی در پایان گفت: امنیت، کالایی گران بها است و به سرمایه گذاری طولانی نیاز دارد و هر فردی در آن سهمی داراد و باید سهم دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انتظامی استان راه اندازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر انصاری معاون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی