Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روح الله دهقانی - مدیرعامل شرکت فناوری بورس تهران - در برنامه پایش که با موضوع «خرابی هسته معاملات بورس» پخش شد، با توضیح سامانه معاملاتی بورس، گفت: این سامانه متشکل از سیستم های معاملاتی است که از زمان سفارش تا خرید سهم را در بر می گیرد، این سامانه سال ۱۳۸۴ از خارج از کشور خریداری و سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سامانه بورس، فرابورس، بورس انرژی و بخشی از بورس کالا را پشتیبانی می‌کند، این سامانه به میزان رشد بازار توسعه نیافته و تحریم‌ها هم بر توسعه این سیستم فشار می‌آورد، ما سعی می‌کنیم این مشکلات را رفع کنیم و برای بزرگ تر شدن بازار برنامه داشته باشیم.

دهقان افزود: بخشی از سامانه نیز در اختیار شرکت‌های کارگزاری است، که اتفاقا آنها هستند که با کاربر نهایی در تماس هستند، اختلال در سامانه کارگزاری ها را نیز بعضا به سامانه معاملات ربط می دهند که امری نادرست است.

مدیرعامل شرکت فناوری بورس گفت: تشخیص اینکه سامانه معاملات سازمان بورس یا کارگزاری دچار مشکل شده باشد، کار مشکلی نیست، اگر هسته اصلی معاملات مشکل داشته باشد هیچ معامله ای در هیچ کارگزاری انجام نخواهد شد.

دهقان بیان کرد: سامانه های معاملاتی با مفهومی در دنیا سرکار دارند که جزو پیچیده‌ترین سیستم ها در دنیا هستند و شرکت‌های اندکی در دنیا تکنولوژی ساخت آن را دارند، از سال ۱۳۹۸، شروع به تولید سامانه معاملات در داخل کشور کردیم و در یکسال گذشته اندکی پیشرفت داشته که نهایی شدن آن زمانبر است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در ۶ ماه گذشته ما با معضل سرخطی رو به رو بوده‌ایم، توازن بین سرخطی ها برای کاربران خانگی و کارگزاری ۵۰ به ۵۰ است، در نمادهای مختلف بررسی که انجام شده حاکی از برابر بودن شانس ثبت معاملات است، بنابراین اطمینان می دهم هیچ رانتی در این زمینه وجود ندارد.

بازدهی نجومی بازار بورس

در بخش دوم برنامه رضا نازی -  تحلیلگر بازار سرمایه - در خصوص روند بازار سرمایه در دو هفته اخیر، گفت: بازار سرمایه همچنان با اقبال عمومی رو به رو است و نقدینگی به این بازار هجوم آورده و در این زمینه نیاز به هدفمند شدن این نقدینگی وجود دارد.

نازی بیان کرد: در بازار سرمایه پول باید به سمت دارایی‌هایی برود که ارزشمند باشند، هر موقع که قیمت بالاتر از ارزش سهم باشد، حباب شکل می گیرد، در حال حاضر کل بازار هیچ حبابی ندارند، اما در برخی سهم‌ها این حباب ایجاد شده است.

وی گفت: جریان‌های ورودی نقدی به بازار، زمانی که رشد می کند ممکن است در برخی سهام های کوچک بازار حباب ایجاد شود، مردم باید در سرمایه‌گذاری در سهام های مختلف به قیمت و سود آن شرکت توجه کنند و بر این اساس سرمایه گذاری کنند.

تحلیلگر بازار سرمایه افزود: بازدهی بازار بورس در سه ماه اخیر ۱۴۸ درصد بوده، ضمن اینکه نقد شوندگی بازار بورس نیز افزایش یافته است، جریان ورود نقدینگی در خردادماه صعودی بوده است و خالص ورود وجه نقد در این ماه ۹ هزار میلیارد تومان بوده که در ۳ ماه اخیر به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سامانه معاملاتی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص

کاهش روز افزون ارزش معاملات و منفی های پی در پی بازار سرمایه در این هفته نشان از وضعیت کاملا رکودی این بازار دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را هم مطابق روز های گذشته این هفته، در وضعیتی کاملا رکودی به پایان رساند. همچنین  ارزش معاملات و همچنین تابلوی سرخ اکثر نمادهای بازار بر این بازار نشانگر وضعیت نامطلوب بازار در این روزها دارد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 12 هزار واحدی به 2 میلیون و 219 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 3400 واحدی به ارتفاع 737 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «هرمز» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «ثفارس» و «خودرو» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «فن افزار» و «توسن» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 19 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 58 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 103 نماد در محدوده مثبت و 344 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 132 نماد در محدوده مثبت و 210 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • هفت پله قرمز بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و شرکت کارگزاری پویش البرز
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس