Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:37:34 GMT

افزایش آمار غرق‌شدگان در سواحل گیلان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۳۳۵۵

افزایش آمار غرق‌شدگان در سواحل گیلان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، مهدی قربانی‌ثمین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد ۸۳ نفر در گیلان به‌علت مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند اظهار داشت: پزشکی قانونی نهادی است که بسیار مظلوم واقع شده است و مردم با رسالت‌ها و اقدامات آن آشنایی کاملی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از فعالیت ۱۹ مرکز پزشکی قانونی در سراسر استان از جمله بخش خمام و رحیم‌آباد خبر داد و با بیان اینکه این نهاد از حیث امکانات، نیروی انسانی، منابع مالی و ساختمان محدودیت زیادی دارد افزود: در گیلان ۸ مرکز استیجاری پزشکی قانونی وجود دارد که تمامی آن‌ها از حیث فیزیکی غیراستاندارد هستند.

قربانی ثمین وجود تنها ۲ سالن تشریح در کل گیلان واقع در شهر‌های رشت و بندرانزلی را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه مردم سایر نقاط استان برای رسیدگی به امور خود در این بخش با مشکل مواجه‌اند گفت: یک آزمایشگاه کامل پزشکی در گیلان وجود دارد که جزء آزمایشگاه‌های کامل کشور محسوب می‌شود.

معاون پزشکی قانونی کشور: طرح ساماندهی نیرو‌های انسانی در پزشکی قانونی اجرایی می‌شود

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ هزار پرونده یا فعالیت پزشکی قانونی در سطح گیلان و مراکز پزشکی قانونی استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد بیان‌داشت: کمتر از حدود ۳ درصد از آمار پزشکی قانونی گیلان مربوط به معاینات اجساد است و ۹۷ درصد وظایف این نهاد به سایر فعالیت‌های متنوع در حوزه‌های تخصصی برمی‌گردد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از انجام ۶۶ هزار مورد معاینات بالینی در سطح مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است؛ به‌بیان دیگر گیلان از حیث تعداد معاینات بالینی رتبه ۵ کشور را به‌نسبت جمعیت خود دارد و آمار آن زیاد است.

قربانی‌ثمین با ابراز اینکه بیشتر مراجعات بالینی پزشکی قانونی استان گیلان مربوط به نزاع است از مراجعه ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز پزشکی قانونی گیلان در سال گذشته به‌دلیل ادعای مصدومیت ناشی از نزاع خبر داد و تصریح کرد: این آمار در مقایسه با سال ۹۷ کاهش داشته و گیلان در بخش نزاع استان نهم کشور محسوب می‌شود.

وی آمار کم گیلان در دو بخش همسرآزاری و کودک‌آزاری را در مقایسه با کل کشور متذکر شد و با بیان اینکه این استان از حیث آمار مراجعان در این حوزه استان ۲۵ کشور است اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۹ و نیم تا ۲۰ درصد از مراجعان به پزشکی قانونی گیلان را مراجعان ناشی از حوادث ترافیکی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان با ادعای حوادث ناشی از کار را در سال گذشته ۶۲۱ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه استان از این حیث در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد عنوان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان برای انجام روانپزشکی قانونی به مراکز ما مراجعه کردند.

قربانی‌ثمین آمار پزشکی قانونی گیلان در بخش معاینات روانپزشکی و جنسیت را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۶ نفر با ادعای اختلال هویت جنسی به مراکز پزشکی قانونی گیلان مراجعه کردند و به آن‌ها مجوز تغییر جنسیت داده شد که از این تعداد ۲۵ نفر از زن به مرد و ۱۱ نفر از مرد به زن تغییر جنسیت دادند.

وی کاهش ۳ درصدی ارجاعات ناشی از طلاق به مراکز پزشکی قانونی گیلان در سال گذشته را متذکر شد و با اظهار اینکه سال ۹۸ تعداد ۲۸۶ مورد درخواست سقط جنین ارجاع و به ۲۱۰ مورد آن مجوز داده شد اضافه کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۷۱۲ مورد فوتی به پزشکی قانونی گیلان ارجاع شد که نسبت به سال ۹۷ کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه از این تعداد اشاره‌شده یک‌هزار و ۳۲۷ مورد مرگ‌های مشکوک بوده است تصریح کرد: سال گذشته ۵۵۷ مورد مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در گیلان داشتیم که آمار استان از این حیث کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و در مورد کاهش دومین استان کشور بعد از کردستان محسوب می‌شود.

قربانی ثمین شمار مرگ‌ومیر عابران پیاده در سال گذشته را ۱۹۴ نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه عابران و راکبان موتورسیکلت بیشترین مرگ‌ومیر را در بخش حوادث ترافیکی گیلان به خود اختصاص می‌دهند افزود: در سه‌ماهه نخست امسال با یک آمار کاهشی تعداد ۱۲۰ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در گیلان فوت کردند.

وی تعداد غرق‌شدگان گیلان در محیط‌هایی نظیر دریا، کانال‌های آب، سد، رودخانه‌ها و سایر مناطق را در سال گذشته ۱۰۸ نفر اعلام کرد و با ابراز اینکه "به‌نسبت سال ۹۷ در این مورد افزایش داشتیم" تصریح کرد: ۴۷ نفر از این غرق‌شدگان افراد غیربومی ازجمله عراقی بودند و مابقی نیز از خود استان بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۸۳ نفر در گیلان بر اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج جان خود را از دست دادند عنوان کرد: گیلان در این بخش همواره استان دوم یا سوم کشور است و سال گذشته به تفکیک ۲۶ زن و ۵۷ مرد به این علت فوت کردند.

قربانی‌ثمین آمار مسمومیت و فوتی با متانول و الکل صنعتی در گیلان را در سال گذشته ۱۹ نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه ۷ مورد از این افراد در اسفند ۹۸ جان خود را از دست داده‌اند اظهار داشت: گیلان در بخش حوادث ناشی از کار در رتبه‌های پایینی قرار دارد و در سال گذشته ۶۰ نفر در استان به همین علت جان خود را از دست دادند.

وی ارجاع ۲۴۹ پرونده با ادعای قصور پزشکی به مراکز پزشکی قانونی گیلان در سال ۹۸ را مورد توجه قرار داد و با ابراز اینکه "شاهد افزایش ۲۴ درصدی در این حوزه هستیم" اضافه کرد: بیشترین شکایات در این بخش از پزشکان عمومی، جراحی زنان و زایمان، ارتوپدی، دندانپزشکی و سایر موارد ارجاع می‌شود که با عدالت پرونده‌های آنان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با تأکید بر اینکه از ۲۴۹ پرونده ادعای قصور پزشکی ۱۱۹ پرونده یعنی حدود ۴۸ درصد از لحاظ کارشناسی قصور و محکومیت تلقی شده است خاطرنشان کرد: ۳ سالن تشریح در گیلان در حال ساخت است و این کمبود امکانات مشکلات بسیار زیادی را برای مردم و خانواده‌های متوفی ایجاد می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرونده اکبر طبری دهه کرامت جمعیت امام علی شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی وحید خزایی پزشکی قانونی غرق شدگان گیلان پرونده اکبر طبری دهه کرامت جمعیت امام علی شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی وحید خزایی مدیرکل پزشکی قانونی گیلان پزشکی قانونی گیلان پزشکی قانونی استان نفر اعلام جان خود را از دست حوادث ترافیکی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سقوط کمد منجر به مرگ کودک هفت ساله در قائمشهر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با اشاره به حادثه غم انگیز منزل مسکونی در شهرستان قائمشهر رخ داد افزود: پسر ۷ ساله این خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد با سقوط کمد منجر به مرگ وی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: خانواده‌ها توصیه کرد که اگر دارای فرزندان خردسال در خانه هستید، تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانی و وسایلی مانند اسباب بازی‌ها و خوراکی‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنید، اقلام سنگین‌تر را در قفسه‌ها و کشوهای پایین‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کرمان / مرگ کودک ۹ ساله در بازی با کلت کمری قتل هولناک پسربچه ۷ ساله در شکنجه‌ گاه نامادری

دیگر خبرها

  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه