Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات عامل بانک مرکزی، نرخ سود سپرده‌گذاری نزد بانک مرکزی را در سطح ۱۲ درصد تعیین کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هیات عامل بانک مرکزی، نرخ سود سپرده‌گذاری نزد بانک مرکزی را با ۲ واحد درصد افزایش در سطح ۱۲ درصد تعیین کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بانک مرکزی، آخرین اطلاعات به دست آمده از عملکرد بخش واقعی اقتصاد نشان می‌دهد، رشد اقتصادی بدون نفت در مسیر صعودی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر، نرخ تورم از تورم هدف اعلام شده (۲۲ درصد) فاصله دارد. بر این اساس، هیات عامل بانک مرکزی در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی و کمک به رشد اقتصادی، در جلسه ۴ تیرماه ۱۳۹۹ ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد.

این تصمیم در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی و کمک به رشد اقتصادی و براساس مفاد دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی» اتخاذ شذ.
بر این اساس، هیات عامل بانک مرکزی بر اساس مواد (۶) و (۱۱) دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی»، نرخ سود سپرده‌گذاری نزد بانک مرکزی را با ۲ واحد درصد افزایش در سطح ۱۲ درصد تعیین کرد. این تصمیم با هدف کاهش دامنه دالان نرخ سود اتخاذ شده است و از روز شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۹ اجرا می‌شود.
پیش از این هیات عامل بانک مرکزی در روز شنبه مورخ ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹، برقراری دالان نرخ سود در بازار بین‌بانکی را تصویب کرده بود. در این مصوبه، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها نزد بانک مرکزی ۱۰ درصد و نرخ سود اعتبارگیری از بانک مرکزی ۲۲ درصد تعیین شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش نرخ سود سپرده گذاری نرخ سود سپرده گذاری بانک ها نرخ سود سپرده گذاری نزد بانک مرکزی هیات عامل بانک مرکزی درصد تعیین ۱۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان

در پی افزایش نرخ دلار در برابر افغانی، بانک مرکزی افغانستان بار دیگر میلیون‌ها دلار را لیلام کرد.

بانک مرکزی افغانستان امروز اعلام کرد ۱۶ میلیون دلار را لیلام می‌کند.

این بانک طی دو و نیم سال گذشته بارها برای کنترل ارزش افغانی در برابر دلار، دست به لیلام این ارز خارجی می‌زند.

این اقدام در حالی صورت گرفته که طی دو‌ روز گذشته پول افغانی در برابر دالر با نوساناتی همراه بوده است.

عصر امروز یک دلار تا ۷۲.۴۸ افغانی خرید و فروش شده، رقمی که در مقایسه با هفته گذشته نشان از افزایش روزافزون بهای دلار در برابر افغانی دارد.

بانک مرکزی افغانستان گفته است که در داوطلبی‌های لیلام اسعار تسویه قسمی معاملات مجاز نیست و برندگان داوطلبی مکلف‌‎اند تا در مدت معینه، پول ذمت خویش را یکبار بطور نقد تحویل بانک مرکزی کنند.

گفتنی است که بانک مرکزی افغانستان برای پایین نگه داشتن قیمت ارز خارجی دست به لیلام دلار می زند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن