Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:39:03 GMT

وزیر خارجه ایتالیا وارد لیبی شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۳۴۲۵

وزیر خارجه ایتالیا وارد لیبی شد

در سایه تداوم تلاش‌های مصر برای آغاز گفت‌وگوها در لیبی، وزیر خارجه ایتالیا، امروز (چهارشنبه - 24 ژوئن) در سفری رسمی وارد پایتخت لیبی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا، لحظاتی پیش وارد لیبی شد. این در حالی است که قاهره، در پی پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی در مقابل نیروهای خلیفه حفتر، عزم خود را برای آغاز گفت‌وگوها در این کشور جزم کرده است و در حال رایزنی با طرف‌های مختلف برای متقاعد کردن دولت وفاق ملی به نشستن پای میز مذاکره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آناتولی در خبری فوری نوشت : لوئیجی دی مایو، برای رایزنی با «فایز‌ السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و سایر مقامات مسئول این کشور، لحظاتی پیش وارد طرابلس شد.

وزیر خارجه ایتالیا، هفته پیش به منظور رایزنی درباره پرونده لیبی به ترکیه سفر کرده بود و در دیدار با «مولود چاووش‌اوغلو»، همتای ترک خود،  بر ضرورت تحقق صلح و ثبات در لیبی و توقف درگیری‌ها در این کشور آفریقایی تأکید کرد.

وی در این سفر تاکید کرد که هرچه زودتر باید برای لیبی در سازمان ملل متحد نماینده دائمی انتخاب کرد. وزیر خارجه ایتالیا گفت که باید وضعیت لیبی به گونه‌ای باشد که به تهدیدی علیه اروپا تبدیل نشود.

ترکیه و ایتالیا و قطر در پرونده لیبی، از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند و کشورهای مصر، امارات، عربستان سعودی، فرانسه و روسیه در درگیری‌های نیروهای حفتر با این دولت، جانب این ژنرال لیبیایی را گرفته و از حملات او برای سرنگونی دولت وفاق حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی طرابلس وزیر خارجه ایتالیا وزیر خارجه ایتالیا دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون