Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@03:19:12 GMT

ثبت ۵۰۰۰ پرونده اجرایی وصول مهریه در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۳۴۵۴

ثبت ۵۰۰۰ پرونده اجرایی وصول مهریه در کرمانشاه

امیر بشیری گفت: ۵۰۰۰ پرونده اجرایی در خصوص مهریه طی سال گذشته فقط در مرکز استان به ثبت رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز، امیر بشیری امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از وصول مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک‌های دولتی و خصوصی طی ۲ ماه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مشابه سال قبل با کاهش مواجه بود و علت آن حسب دستور مقام معظم رهبری در جهت جهش تولید و همچنین شیوع بیماری کرونا بوده است که به واسطه آن سختگیری‌ها را کم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۴۷ هزار د ۱۰۵ فقره سند مالکیت کاداستری صادر شده است، گفت: در سه ماهه سالجاری تا کنون ۹ هزار و ۵۶۶ سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود جهت اجرای کامل قانون کاداستر، بیان داشت: متأسفانه تا کنون فقط ۱۰ درصد اسناد در استان کاداستری شده‌اند که کمبود بودجه یکی از مهم‌ترین دلایل آن محسوب می‌شود و در صورت تأمین اعتبار سعی می‌کنیم ۷۰ تا ۸۰ درصد املاک تا پایان سال کاداستری شوند.

بشیری ایجاد سامانه ثبت آنی و جمع آوری دفاتر و الکترونیکی شدن امور را از مهمترین برنامه‌ها دانست و گفت: در استان کرمانشاه ۱۶ واحد ثبتی داریم که ۱۲ مورد آن آرشیو شده و مهم‌ترین اداره‌ای هستیم که تمام فرآیندهای آن به سمت الکترونیکی شدن است.

این مسئول ادامه داد: کاهش فساد و اشتباهات و همچنین صرفه جویی در هزینه و مکان نگهداری اسناد قدیمی کاغذی از مزایای فرآیند الکترونیکی شدن ثبت و تحول در فرآیند ثبت و اسناد است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش دفاتر اسناد رسمی در استان کرمانشاه در آینده، خاطر نشان کرد: به دنبال برگزاری آزمونی در این خصوص در سال ۹۷ حدود ۲۰ دفتر خانه در حال اضافه شدن به استان است که ۲ مورد آن در شهر کرمانشاه و ۱۸ مورد در شهرستانها دایر خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر ۱۶۸ دفتر اسناد رسمی در سطح استان داریم که ۹۸ دفتر در مرکز استان و ۶۸ دفتر در سایر شهرستانها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۵ دفتر ازدواج و ۳۵ دفتر طلاق در سطح استان فعالیت دارند.

این مسئول در خصوص پرونده‌های مهریه و رسیدگی آنها در اجرای ثبت گفت: یکی از تکالیفی که قانون گذار در سالهای اخیر بر عهده اداره ثبت اسناد قرار داده، پیگیری و صدور اجراییه در خصوص مهریه است.

وی عنوان کرد: در گذشته افراد مخیر بودند برای تقاضای صدور مهریه به ادارات ثبت و هم به دستگاه قضائی مراجعه کنند ولی در دستورالعمل جدید تقاضای صدور اجراییه به عهده ثبت اسناد قرار گرفته است و در صورتی که در این سازمان به نتیجه نرسد پس از ۶ ماه تقاضا به دادگاه داده می‌شود.

بشیری از آمار بالای مطالبه مهریه در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در سال ۹۷ روزانه ۲ تقاضای مطالبه مهریه داشتیم اما متأسفانه امروز این آمار به طور میانگین روزانه به بالای ۲۵ مورد رسیده است.

ثبت ازدواج رایگان در کرمانشاه برای اولین بار در استان

وی گفت: سال گذشته فقط در مرکز استان ۵ هزار پرونده اجرایی در خصوص مهریه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سه ماهه سال جاری تعداد ۲۴۰ شرکت تجاری، تعداد ۱۵ مؤسسه غیر تجاری و ۲۸ پرونده کارت بازرگانی در مراجع ثبت شرکت‌های تابعه این اداره کل به ثبت رسیده است.

به گفته بشیری سال گذشته ۸۳۶ شرکت تجاری، ۱۴۶ مؤسسه غیر تجاری و ۱۸۰ پرونده صدور کارت بازرگانی در استان به ثبت رسیده است.

این مسئول ثبت ازدواج رایگان در استان خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار در کشور و به تدبیر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و همچنین در جهت ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج تمام وقایع عقد و ازدواج در دفاتر به صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ثبت رسیده استان کرمانشاه ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط مدیران با مردم

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، گفت : در راستای تحقق این شعار انتظار می‌رود حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدار‌های چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه‌ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاورد‌های بیشتری همراه باشد.

وی به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه