Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، یکی از حوزه‌های مهم جامعه کارگری مربوط به بیمه کارگران می‌شود زیرا در صورتی که کارگرانی بدون میل و اراده از کار بیکار شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، می‌توانند طی یک بازه زمانی مقرری بیمه بیکاری را به صورت ماهانه دریافت کنند.

به این ترتیب در صورتی که کارگر مجرد باشد حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورتی که کارگر متأهل باشد حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مقرری بیمه بیکاری مطابق با بند ب ماده ۷ قانون بیمه بیکاری ۵۵ درصد متوسط مزد یا حقوق یا کار مزد روزانه بیمه شده است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که مبلغ بیمه بیکاری نباید از حداقل مزد مصوب شورای عالی کار در هر سال کمتر باشد و همچنین نباید از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق وی بیشتر باشد.

در این بین، برای فراهم کردن زمینه اشتغال مجدد فرد، اگر کارگر مقرری بگیر بیمه بیکاری، مهارت داشته باشد می‌تواند در دوره‌های تکمیل مهارت و یا کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای پیشرفته به صورت ۱۰۰ درصد رایگان شرکت کند؛ هزینه مهارت آموزی مقرری بگیران بیمه بیکاری از محل منابع بیمه بیکاری به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخت می‌شود.

۲۴۵ هزار نفر در سال ۹۸ بیمه بیکاری می‌گرفتند

بر این اساس، بررسی وضعیت بیمه بیکاری در سال ۹۸ نشان می‌دهد که تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری ۲۴۵ هزار و ۱۹۷ نفر بوده است که نسبت به سال ۹۷، میزان ۶.۵ درصد کاهش را تجربه کرده است. در بین استان‌های کشور، تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین مقرری بگیران بیمه بیکاری را داشته‌اند.

در جدول زیر تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به تفکیک استان آمده است.

بیمه بیکاری در چه مواردی قطع می‌شود؟

مطابق با آنچه که پیش از این مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بودند، زمانی که بیمه شده مجدداً اشتغال به کار یابد، در مواقعی که بیمه شده بدون عذر موجه از شرکت در دوره‌های مهارت آموزی، کار آموزی و سواد آموزی خود داری کند، در مواردی که بیمه شده از قبول شغل تخصصی خود و یا شغل مشابه پیشنهادی خودداری کند، در مواقعی که بیمه شده بیکار ضمن دریافت مقرری بیمه بیکاری، مشمول بازنشستگی یا از کار افتادگی کلی شود، در شرایطی که بیمه شده به نحوی از انحاء با دریافت مزد ایام بلاتکلیفی به کار مربوطه برگردد و در صورتی که پس از پرداخت مقرری بیمه بیکاری محرز شود که بیکاری بیمه شده ناشی از میل و اراده وی بوده است، پرداخت مقرری بیمه بیکاری قطع می‌شود.

همچنین دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری مکلف است در صورت اشتغال مجدد حداکثر طی ۱۵ روز از تاریخ اشتغال مراتب را به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شورای عالی کار مهارت آموزی اشتغال فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری سال 1397 سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دین مبین اسلام تأکید و اهمیت زیادی به کار و کارگر شده است و پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و برای آنان ارزش و اهمیت قائل بودند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری بر مبنای کار و کارگر است که نقش کارگران در آن بیش از پیش نمایان می‌شود. حضور و عملکرد شما با این شعار بسیار همخوانی دارد و در این معقوله هم کارگر و هم کارفرما با هم در نبرد اقتصادی حضور دارند. نقش شما کارگران بسیار پر رنگ است و با همت و تلاش آحاد جامعه به ویژه کارگران ما می‌توانیم یک ایران قوی داشته باشیم.


سوده نجفی گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در کل کشور حدود ۱۴ میلیون کارگر وجود دارد که با احتساب خانواده آنان تعداد زیادی از افراد جامعه، تقریباً نیمی از آنان را کارگران و خانواده‌های آنان تشکیل می‌دهند. اگر اقدامات خوب و رضایت بخشی درباره کارگران شود؛ قطعاً نیمی از جامعه رضایت خواهند داشت.


رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: امنیت شغلی یکی از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت است که دغدغه اصلی بسیاری از کارگران بوده و باید به آینده شغلی اطمینان داشته باشید. متأسفانه امروز به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل و کارگران بیکار شده اند.


نجفی ادامه داد: یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم در خصوص کارگران که باید دولت پیگیری کند؛ بیمه و مسکن است و باید دولت و مجلس نسبت به این موضوع اقدامات جدی داشته باشند. مسئله ایمنی محیط کار یکی دیگر از ضرورت‌های مهم در خصوص کارگران می‌باشد و باید کارفرمایان نسبت به این موضوع دقت و توجه لازم داشته باشند.


وی در پایان گفت: مهارت افزایی و دانش افزایی کارگران باید در دستور کار کارفرمایان و کارگران قرار گیرد و تمایل لازم را برای این کار داشته باشند. این موضوع به نفع خود کارگر و کشور است و سبب افزایش انگیزه و بهره وری می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات بن خرید از نمایشگاه کتاب برای دانشجویان اعلام شد
  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش | حقوق ناکافی، ساعات طولانی کار بدون بیمه بیکاری | ما شما را را درک می‌کنیم، اما...
  • دانش، معنویت و مهارت سه‌گانه‌ ارتقای معلم نمونه است
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد