Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:46:38 GMT

ترکیه نخستین مقصد صادرات تسلیحاتی آلمان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۴۳۰۷

ترکیه نخستین مقصد صادرات تسلیحاتی آلمان

به گزارش نشریه دی‌ ولت، آلمان در سال ۲۰۱۹ میلادی جنگ افزارهایی به ارزش ۳۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به ترکیه فروخته و این میزان بیش از یک سوم کل تسلیحات صادراتی آلمان بوده است.
بر اساس سند محرمانه وزارت اقتصاد دولت ائتلافی به ریاست «آنگلا مرکل»، این کشور در سال گذشته ۸۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو تسلیحات به کشورهای مختلف صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی دو سال گذشته صادرات تسلیحات آلمان افزایش یافته و تقریبا به همان نسبت نیز واردات ترکیه بیشتر شده است. آلمان در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو جنگ‌افزار صادر کرده که مقصد نزدیک به یک سوم آن، به ارزش ۲۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو ترکیه بوده است.
ترکیه به عنوان عضو  پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از متحدان آلمان به شمار می‌رود. اما برلین در واکنش به تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه در اکتبر ۲۰۱۹ صادرات بخشی از تجهیزات نظامی به این کشور را متوقف کرد. هر چند این ممنوعیت فقط شامل تسلیحاتی می‌شود که ترکیه می‌تواند در جنگ داخلی سوریه از آنها استفاده کند. سند محرمانه وزارت اقتصاد آلمان تاکید دارد که جنگ‌افزارهای صادرشده به ترکیه در سال گذشته به حوزه نیروی دریایی مربوط می‌شوند.
از سوی دیگر مداخله نظامی ترکیه در کشورهای منطقه با انتقاد سازمان های بین المللی روبرو شده است. سازمان ملل ترکیه را از جمله کشورهایی می‌داند که از طریق ارسال تسلیحات در جنگ داخلی لیبی دخالت می‌کند.
این در حالی است که صادرات جنگ‌افزار به ترکیه در داخل آلمان با انتقادهای شدید روبرو است و حزب چپ‌ها خواستار توقف کامل آن است. «دیتمار بارتش» رئیس فراکسیون چپ‌ها در پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) می‌گوید ظاهرا قاعده بر این است که هر کس بیشتر وارد درگیری‌های نظامی شود جنگ‌افزار بیشتری از آلمان دریافت می‌کند.

برچسب‌ها فروش تسلیحات آلمان ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فروش تسلیحات آلمان ترکیه فروش تسلیحات آلمان ترکیه هزار یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

آفتاب‌‌نیوز :

پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشور‌های ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد