Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: در طول یک سال گذشته تاکنون متخلفین کالا و خدمات در قم، ۲۶۴ میلیارد تومان جریمه شدند. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی ریاضی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه اظهار داشت: تعزیرات حکومتی در واقع دادگاهی برای تعیین اجرای احکام متخلفان اقتصادی و اصناف در رابطه با کالا و خدمات است و ما در کنترل و نظارت و کشف تخلف دارای وظیفه نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: گرانفروشی، تقلب، کم فروشی و عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، احتکار و فروش اجباری و عدم اجرای ضوابط از جمله تخلفاتی است که مشمول مجازات است.

وی تصریح کرد: مجازات در این پرونده‌ها شامل جزای نقدی، قطع سهمیه، نصب پارچه، تعطیلی صنف و لغو پروانه است، در جهت شناسایی متخلفان، گشت‌های مشترکی نیز با سازمان صمت در سطح شهر داریم.

معاون استاندار قزوین: مردم از نیروی انتظامی می‌خواهند با متخلفان قاطعانه برخورد شودسامانه "گزارشگران فساد" در سازمان بازرسی ایجاد می‌شود/فعالیت‌های میلیاردی زیرزمینی برای فرار از مالیات/شناسایی 300 هزار تخلف اداری در سال 9815 مورد از مراکز و واحدهای صنفی متخلف و غیربهداشتی همدان پلمب شد

ریاضی بیان کرد: در طول یک سال گذشته در رابطه با کالا و خدمات خدمات 8 هزار و 500 پرونده وارد شعب تعزیرات قم و 99 درصد از آن‌ها مختومه شده و در نهایت در طول یک سال گذشته تاکنون متخلفین کالا و خدمات در قم، 264 میلیارد تومان جریمه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت، دارو و درمان 939 پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال‌ شد که 934 از آنها مختومه و برای متخلفین جریمه 275 میلیون تومانی تعیین شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم عنوان کرد: در این مدت در اجرای احکام تعزیرات حکومتی قم، 6 هزار و 17 پرونده ارسال شد که 5 هزار و 908 پرونده شامل 98 درصد از آن‌ها مختومه شده‌است.

وی گفت: درحوزه قاچاق کالا و ارز نیز از یک هزار و 111 پرونده ارسال شد که در این میان 98 درصد مختومه و 70 میلیارد تومان رای برای متخلفین صادر شده‌است.

ریاضی تصریح کرد: اجرای احکام قاچاق کالا و ارز از 376 پرونده وارد شده تنها یک پرونده باقی ماند و 7 میلیارد و 700 میلیون تومان جریمه صادر شده‌است.

وی افزود: با توجه به اهمیت کنترل بازار خورو، در سه ماه نسخت سال 200 خودروی احتکاری و فاقد شده در قم کشف‌ شده‌است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم بیان کرد: تعدادی از خودروها با توجه به تحویل مدارک و اسناد جهت مشخص شدن مصرف کننده آزاد شد اما تا زمانی که شائبه احتکار وجود داشته باشد خودروها توقیف است و در فرآیندی قانونی به بازار بازمی‌گردد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت الوازم خانگی، روندی جدی در برخورد با گرانفروشی در پیش گرفته‌ایم و بازار لوازم خانگی به شدت کنترل می‌شود.

ریاضی گفت: در سه نوع پرونده تعزیرات وارد تعیین مجازات نمی‌شود، در صورتی که کالای ممنوعه باشد و یا افراد در قاچاق کالا مستلزم حبس شوند و یا پای یک شبکه در فساد اقتصادی دیده شود.

وی در مورد گرانفروشی در برخی از مجتمع‌های بین راهی افزود: صاحبان این مجتمع‌ها، فاصله از شهر و هزینه‌های حمل و نقل و کارگر را از جمله علت گرانی می‌دانند اما با این بهانه‌ها نمی‌توان برقیمت کالا اضافه کرد، به همین دلیل در بازرسی‌ها و گزارش‌های مردمی بیش از 100 پرونده از تخلف این مراکز ارسال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در رابطه با پرونده‌های شاخص اقتصادی عنوان کرد: در سال جاری چند مورد کالای قاچاق کشف و ضبط شد که در یک مورد قاچاق لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و 850 میلیون تومان کشف و به همین میزان جریمه شد.

وی اظهار داشت: همچنین قاچاق پارچه به مبلغ 4 میلیارد تومان و جریمه شرکتی در عدم توجه به تعهدات ارزشی به مبلغ 13 میلیارد تومان از دیگر تخلفات شاخص در سال جاری است.

انتهای پیام/457/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم میلیارد تومان کالا و خدمات تومان جریمه جریمه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از اعمال جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه متخلف در اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

علی رحیمی‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به 23 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی 135 تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحدهای آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.

رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحدهای آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل به گشت مشترک و بازدید سرزده از کارخانجات تولید آرد با همکاری غذا و دارو و غله اشاره کرد و ادامه داد: کارخانجات تولید و پخش آرد اردبیل زیر ذره‌بین گشت‌های تلفیقی قرار دارند.

رحیمی‌آذر اضافه کرد: ارزیابی کیفیت آرد و مراحل تولید محصول مورد مصرف در نانوایی‌ها و کارخانجات آرد شهر اردبیل سعی بر این است تا با متخلفان برخورد شده و گندم ذخیره شده در سیلوها نیز مورد بررسی و رصد دقیق قرار گیرد.

وی بیان کرد: این بازرسی‌‌ها در راستای نظارت بر رعایت استانداردهای ملی انجام شده و نحوه تولید و توزیع آرد نیز به دقت پایش می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اهمیت سلامت غذایی، شهروندان نیز چند نمونه آرد را برای آزمون به آزمایشگاه تهیه کرده بودند که با ما نظارت دقیق سعی کردیم نظارت‌های خود را در این حوزه تقویت کنیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند