Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گروهی از نمایندگاه جمهوریخواه کنگره آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، خواستند تا در تصمیم خود مبنی بر کاهش تعداد سربازان آمریکایی در آلمان تجدید نظر کند.

سی‌ان‌ان نیز با انتشار این خبر نوشت جمعی از جمهوریخواهان کنگره به رهبری «مایکل مک‌کول» و «آدام کینزینگر» نامه‌ای تهیه کرده‌اند و در آن از ترامپ خواسته‌اند تا در تصمیم خود مبنی بر کاهش تعداد سربازان آمریکایی در آلمان از ۳۴ هزار ۵۰۰ نفر به ۲۵ هزار نفر تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه، نمایندگان استدلال می‌کنند که چنین اقدامی ممکن است توانایی واشنگتن را در جلوگیری از اجرای فعالیت‌های بدخواهانه روسیه در اروپا به شدت تحت تاثیر قرار دهد و اتحاد پیمان آتلانتیک شمالی را از میان می‌برد. جمهویخواهان در نامه خود نوشتند «زمان آن نیست که دست به اقدامی بزنیم که پوتین اعتبار بازدارنده ناتو را زیر سوال ببرد و یا متحدان و شرکای ما در ناتو نسبت به تعهد آمریکا در تامین امنیت جمعی تردید کنند.»

در این نامه ادعا شده است که چین و روسیه سعی خواهند کرد از این اقدام برای تضعیف ناتو و ایجاد تفرقه میان اروپا و آمریکا استفاده کنند. به اعتقاد این نمایندگان این تلاش‌ها بخشی از «رقابت قدرت‌های بزرگ جهانی» است.

ترامپ تهدید کرده است شمار نظامیان آمریکا در آلمان را کاهش خواهد داد. او در این خصوص گفت: آلمان به عنوان بزرگترین عضو اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید هزینه‌های بیشتر از این سازمان را تامین کند. اگر آلمان هزینه‌های نظامی خود در ناتو را افزایش ندهد ما آمادگی داریم شمار نظامیان خود در این کشور را کاهش دهیم.

سازمان ناتو از اعضای خود خواسته است دستکم معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود هزینه نظامی کنند. اقدامی که بیشتر کشور‌های اروپایی از انجام آن سر باز می‌زنند. آلمان در سال میلادی گذشته تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی اش را هزینه نظامی کرد و همین مسئله به بهانه‌ای برای رئیس جمهور آمریکا برای کاهش تعداد نظامیان خود در این کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیمان آتلانتیک شمالی دونالد ترامپ روابط آمریکا و آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها

در یک نظرسنجی جدید، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ را در مقایسه با رقیب دموکراتش در موضوعات اقتصاد و تورم قابل اعتماد دانستند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس اقتصاد و تورم را از موضوعات اصلی برشمردند و ۸۸ درصد آن‌ها گفتند اقتصاد در تصمیم‌گیری برای رأی دادن به چه کسی مهم است و ۸۵ درصد نیز همین نظر را در مورد تورم داشتند.

در این نظرسنجی ۴۴ درصد گفتند به ترامپ برای مدیریت تورم اعتماد دارند، در حالی که ۳۰ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند. درصد قابل توجه‌ای (۲۵ درصد) هم گفتند که به هیچ یک از این دو نفر در این موضوع اعتماد ندارند.

چهل و سه درصد (۴۳%) از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که وضعیت مالی آن‌ها از زمان ریاست‌جمهوری بایدن بدتر شده، ۴۰ درصد گفتند که تقریباً همان وضعیت را دارند و ۱۶ درصد هم گفتند که وضعیت بهتری دارند.

پرسش درباره رقابت فرضی بایدن و ترامپ هم در این نظرسنجی نشان داد رقابت همچنان بین این دو نفر نزدیک است.

ترامپ حمایت ۴۶ درصدی و بایدن ۴۴ درصدی را در بین همه شرکت‌کنندگان به دست آورد، اما در بین رای‌دهندگان ثبت‌نامی (که احتمال رای دادنشان بیشتر است) وضع بایدن بهتر بود و از حمایت ۴۶ درصدی در مقابل ۴۵ درصد ترامپ برخوردار شد.

این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۲۶۰ آمریکایی بین ۲۵ تا ۳۰ آوریل (ششم تا ۱۱ اردیبهشت) انجام شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد