Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:09:40 GMT

۳۶ هزار فقره سند مالکیت در زنجان صادر شده است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۵۰۹۳

۳۶ هزار فقره سند مالکیت در زنجان صادر شده است

نادر ناصری‌آذری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنجان در اجرای رفع تداخل ارضی، سه سال است که رتبه اول کشور را کسب می‌کند و در اجرای طرح کاداستر، مدیریت امور اراضی و مسکن و شهرسازی به ترتیب بیشترین همکاری را با اداره کل ثبت اسناد دارند.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان در ۱۸ مورد از برنامه‌ها در سال گذشته، رتبه‌های اول تا سوم کشور را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصری‌آذری ابراز کرد: برای مثال زنجان در مختومه کردن اسناد لازم‌الاجرا رتبه اول و در ثبت شرکت‌ها و پاسخ به استعلام‌ها رتبه سوم را به دست آورد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی، گفت: این طرح در سال ۹۱ تصویب و از سال ۹۳ اجرا شده که تا پایان سال گذشته ۲۰ درصد از مجموع اراضی استان زنجان تحت اجرای طرح کاداست قرار گرفته است.

وی افزود: ۶۰ درصد اراضی استان زنجان، ملی بوده و در کاداست اراضی ملی که متولی آن منابع طبیعی است تاکنون ۹ درصد محقق شده است.

ناصری‌آذری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک، یک سازمان حاکمیتی وابسته به قوه قضائیه است که در سال ۱۲۹۰ تاسیس شده و در سال ۱۳۱۰ آغاز به کار کرده است.
وی با بیان اینکه وظایف سازمان ثبت اسناد فقط ثبت سند رسمی نیست، اظهار داشت: ثبت اراضی، دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها، ازدواج، طلاق، مشاوران املاک، وصول مطالبات بانک‌ها، وصول مهریه، وصول چک و وصول اسناد رهنی و ضمنه‌ای از جمله اقدامات و تکالیف این دستگاه است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، تثبیت مالکیت را وظیفه اصلی مهم و اصلی سازمان خواند و تصریح کرد: حفظ جان و سلامتی ملت، وظیفه حکومت است اما وظیفه دیگر در کنر آن در کنار آن حفظ اموال ملت است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۸ درصد خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیکی است.
ناصری‌آذری با بیان اینکه سند رسمی، مهمتر و معتبرتر از قولنامه و سند عادی است، گفت: طی سال‌های اخیر سامانه‌ای برای تبدیل سندهای مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی ایجاد شده اما استقبال خوبی توسط مردم زنجان صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکهداز نظر تعویض اسناد مالکیت، جزو استان‌های رده آخر کشور هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مردم استقبال خوبی داشته باشند زیرا توسعه هر کشور، وابسته به سند مالکیت است.
وی با اشاره به مزایای اسناد تک‌برگی اظهار داشت: امکان جعل در این اسناد صفر بوده، موقعیت دقیق محل را نشان می‌دهد و امکان صدور سند مجدد برای آن محل به هیچ وجه وجود ندارد که از این طریق، جلوی فساد نیز گرفته می‌شود.

برچسب‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور كاداستر هفته قوه قضاییه زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور كاداستر هفته قوه قضاییه زنجان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور كاداستر هفته قوه قضاییه زنجان ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت اسناد استان زنجان ناصری آذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغبتی در مورد مایملک و دارایی هر یک از باشگاه های پرسپولیس و استقلال گفت: هر یک از این باشگاه ها دو دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری دارند.

وی ادامه داد: باشگاه پرسپولیس ورزشگاه های درفشی فر و شهدای گمنام را در اختیار دارد. اسناد مالکیت این وزشگاه های در سال های گذشته توسط سازمان ثبت اسناد صادر شده است. بر اساس مصوبه هیات دولت در اختیار باشگاه ها قرار داده شده است.

مشاور وزیر ورزش در امور قهرمانی با اشاره به بحث معارضین خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در این مورد مستقل است و مرجع تصمیم گیری نهایی است. طبق اخرین آرایی که به سازمان ثبت صادر شده، هر دو ورزشگاه در اختیار پرسپولیس است. به همین منظور دو ورزشگاه هم باشگاه استقلال در اختیار دارد. کمپ مرحوم حجازی و مرغوبکار ورزشگاه هایی هستند که متعلق به استقلال می باشند.

رغبتی دو ورزشگاه با یادآوری اینکه ورزشگاه های شهید کاظمی و امام رضا (ع) نیز در اختیار سرخابی ها هستند، تصریح کرد: این دو ورزشگاه متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است اما با قرارداد طویل مدت دراختیار دو باشگاه قرار داده شده است. مالکیت با اداره کل است اما بهره بردار این دو باشگاه تهرانی هستند و محل تمرین تیم های بزرگسالان شان به حساب می آید.

وی تاکید کرد: البته در مورد پرسپولیس و ساختمان اداری یک بحثی میان فدراسیون فوتبال و باشگاه و شصتا وجود دارد اما به طور کل بر حسب قوانین کشور و اسناد سازمان ثبت اسنتادی مشخص است که هر یک از باشگاه ها مالک کدام ورزشگاه ها هستند.

مشاور وزیر ورزش گفت: پرسپولیس مکان های تجاری دیگری هم دارد اما در کش و قوس مسائل قضایی است مثلا در چیذر و ایرانشهر ساختمان اداری دارد. همیشه راجع به اینها بحث بوده است. امیدوارم مالکین جدید بتوانند تکلیف شان را مشخص کرده و به اموال باشگاه اصافه شود.

کد خبر 6089029

دیگر خبرها

  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم