Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا "وو چیان" روز چهارشنبه در حساب های رسمی وزارت دفاع چین در شبکه های اجتماعی نوشت: حادثه دره گالوان کاملاً ناشی از تحریک یک جانبه طرف هندی و نقض توافق های دوجانبه بوده است.

در درگیری‌های مرگبار اخیر نیروهای مرزی دو کشور در منطقه مرزی مورد مناقشه هیمالیا که روز دوشنبه ۲۶ خرداد روی داد شماری کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جائو لی جیان" سخنگوی وزارت خارجه چین نیز پیشتر گفته بود نیروهای هند از مرز عبور کرده و وارد خاک چین شده و پس از حمله باعث وقوع "درگیری‌های فیزیکی شدیدی" شدند اما او اشاره‌ای به تلفات نیروهای چین در این درگیری‌ها نکرد.

وی با اشاره به اینکه دره گالوان در بخش چینی "خط کنترل واقعی" که قلمرو چین را از هند جدا می‌کند، واقع شده است گفت: درگیری‌ها زمانی اتفاق افتاد که تنش‌های بین دو کشور کاهش یافته بود.

این سخنگوی وزارت دفاع چین روز گذشته نیز گفت که نیروی مرزی چین و هند روز دوشنبه دومین دیدار خود در سطح فرمانده هان را برگزار کرده و به توافق نظر رسیدند که با در پیش گرفتن اقدامات لازم اوضاع را کنترل و آرام کنند.

جائو اظهار کرد این نخستین دیدار دو کشور در سطح فرمانده پس از درگیری دره گالوان در تاریخ ۲۶ خرداد است ترتیب این دیدار نشان می‌دهد که چین و هند خواستار حل اختلافات از طریق گفت و گو و رایزنی‌ هستند.

به گفته وی دو طرف در این دیدار بر اساس شناخت‌های مشترک نخستین دیدار فرماندهان دو کشور، پیرامون موضوعات برجسته تبادل نظر کرده و به توافق نظر رسیدند تا با در پیش گرفتن اقدامات لازم به صلح و آرامش در مناطق رزمی و حفظ گفت و گوها کمک کنند.

برچسب‌ها نظامی هند چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی هند چین نظامی هند چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در شبکه ایکس، نوشت: ‏در ‎روز جهانی آزادی مطبوعات، یاد خبرنگاران شجاع و پرافتخار فلسطینی که جان خود را در مسیر انعکاس واقعیت‌ها و تاباندن نور به صحنه‌های تاریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه فدا کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: تنها طی هفت ماه و در سکوت کر کننده کشورهای غربی مدعی آزادی مطبوعات و بی‌تفاوتی سازمانها و نهادهای بین‌المللی، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی راوی حقیقت، قربانی جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها و آزادی بیان شدند.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: مدعیان دروغین آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، نه تنها در مقابل کشتار این همه خبرنگار طی هفت ماه سکوت کرده‌اند، بلکه حمایت از قاتلان آنان را با تمام توان ادامه می‌دهند!

کد خبر 6095842

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ببینید/دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد