Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کریستالینا جورجیوا هشدار داد رکود جهانی بدتر از حد انتظار خواهد بود و روند بهبود شرایط اقتصادی جهان آهسته تر از آن چیزی است که قبلاً تخمین زده می شد.

وی طی مصاحبه ای اعلام کرد:« بررسی‌های  ما نشان می‌دهد رکود در 2020 عمیق تر از آن چیزی است که در آوریل پیش‌بینی کرده بودیم و روند بهبود اقتصاد در 2021 آهسته تر از تخمین‌های ماه آوریل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی اقداماتی که دولت ها در پیش گرفته اند باعث آغاز روند بهبود شرایط اقتصاد شده و جلوی موج گسترده ورشکستگی ها و بیکاری را گرفته است».

 رئیس صندوق بین‌المللی پول توضیح داد پیش بینی های اولیه بر اساس امید به مهار همه‌گیری ویروس کرونا انجام شده بود ولی با افزایش آمار ابتلا به این ویروس در سراسر جهان، اقتصاددان ها باید پیش بینی های خود را تغییر دهند.

 وی گفت حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اقدامات کوچکی هستند که اجازه آغاز فعالیت های اقتصادی را می دهند ولی هشدار داد بهترین اقدام محتاط بودن تا زمان کشف واکسن ویروس است.

 جورجیوا عقیده دارد محرک های مالی که برای بهبود اقتصاد در نظر گرفته می شوند باید به بهترین شکل ارائه شوند و بهترین شکل یعنی سرمایه گذاری برای آینده ای سبز تر، کم کربن تر و مقاوم در برابر شوک های جوی .

« یکی از نگرانی‌های من این است که برنده بزرگ این بحران یعنی اقتصاد دیجیتال در شرایطی آسیب‌رسان هم باشد. عدم دسترسی همه افراد به این فناوری ها نابرابری در جامعه را افزایش می دهد. با توجه به همه گیری های قبلی مثل ویروس سارس  می دانیم که در این شرایط، نابرابری ها افزایش پیدا می کنند مخصوصاً برای افرادی که تحصیلات کمتر و سرمایه های کمتری دارند».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد پول رکود اقتصادی صندوق بین المللی پول ویروس ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز جو استان اردبیل در بیشتر ساعات صاف و گاهی همراه با وزش باد ملایم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه پدیده‌ی قابل توجهی برای شهرهای استان انتظار نمی‌رود، افزود: در طول هفته افزایش چند درجه‌ای دما، غالباً در شمال و مرکز استان، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های کم فشار سطح زمین و گذر موج از تراز میانی جو بر میزان ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد.

کوهی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فصلی و محلی در روز پنجشنبه و جمعه بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق در سطح استان انتظار می‌رود.

کد خبر 6091176

دیگر خبرها

  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه