Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آمار بالای مبتلایان به بیماری ویروس کرونا در استان، گفت : کسانی که تاکنون مبتلا به ویروس کرونا نشده‌اند، برای ابتلا به این بیماری در مرحله انتخاب هستند.

او گفت : در این مقوله انتخاب، کسانی هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش می‌کنند که به بیماری مبتلا نشوند، عده‌ای هم هستند که موارد و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، ولی بنا بر دلایلی در معرض ابتلا هستند و در آخر گروهی کاملا بی‌خیال ویروس کرونا هستند و عقیده دارند همچون سرماخوردگی قادر به شکست آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اما وقتی به بیماری مبتلا می‌شوید دیگر حق انتخاب با شما نیست این رفتار ویروس بدون دارو و درمان در بدن شماست که تکلیف بیماری را مشخص می‌کند.

او در دسته‌بندی بیماران کرونایی از نظر علائم بالینی، گفت: عده‌ای بدون علامتی هستند مشخص نیست که مبتلا به بیماری هستند یا نه، معمولا ۲۰ درصد مبتلایان در این گروه قرار می‌گیرند.

محمدی افزود: گروهی در قالب بیماری خفیف تلقی می‌شوند، هر کدام از علائم همچون لرز، تب، سرفه، گلودرد، ضعف، بی‌حالی، سردرد، درد‌های عضلانی، از بین رفتن حس بویایی و چشایی، علائم گوارشی را می‌توانند داشته باشند به شرط اینکه اختلالات تنفسی مانند تنفس کوتاه یا تنگی نفس یا مشکل دیگری که با سی. تی. اسکن مشخص شود را نداشته باشند.

او ادامه داد: عده‌ای نیز از نظر بیماری متوسط هستند یعنی درگیری ریوی در تصویربرداری مشخص است و، اما بیماران کرونایی از نوع شدید علاوه بر اینکه ریه‌های آن‌ها مشکل پیدا می‌کند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و در پایان بیمارانی داریم که به مرحله بحرانی و مرگ می‌رسند، بنابراین انتخاب نوع بیماری و علائم بالینی آن در دست شما نیست و همه چیز بستگی به رفتار ویروس دارد.

محمدی گفت: با این تفاسیر نمی‌توانیم بگوئیم بیماری کرونا ویروس را همچون سرماخوردگی پشت‌سر می‌گذاریم، در مرحله بحرانی این بیماری مواردی از مرگ بین قشر جوانان نیز داشته‌ایم.

او با توصیه همگان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی (ماسک زدن، شست و شوی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد‌های غیرضروری)، افزود: متاسفانه طی چند روز اخیر روزانه دوبرابر ترخیصی‌های کرونایی، بستری و پذیرش داریم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی درمان بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چه زمانی باید کلسترول خون کودک را اندازه‌گیری کرد؟ (فیلم) خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم) علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!