Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی اکبر پاکروان مدیر آبفا  طرقبه و شاندیز در نشست خبری اصحاب رسانه گفت: حدود ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در شبکه آبرسانی  بافت شهری طرقبه شاندیز کشف شد که از این تعداد حدود ۳۰ درصد به دستگاه قضایی رسیده، بخشی از آن با پرداخت جریمه به انشعاب مجاز تبدیل شده و حدود ۱۰ درصد نیز در حال جریان بوده، پرونده‌ها ادامه‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او  با اشاره به اینکه در طول ۳۰ ماه گذشته به طور متوسط هر ماه یک میلیارد تومان در طرقبه و شاندیز سرمایه‌گذاری اساسی شده، افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها در اصلاح شبکه، تعویض الکتروپمپ‌ها، بروزرسانی سیستم برق‌رسانی که سبب کاهش مصرف انرژی شده، حفر و تجهیز چاه جدید و احداث مخازن ذخیره آب انجام شده، در شاندیز  در سال ۹۷ و ۹۸ دوهزار متر مخزن اضافه شده است.   مدیر آبفا  طرقبه و شاندیز ادامه داد: تجهیز ایستگاه پمپاژ شماره ۳ در شاندیز و ایستگاه پمپاژ در طرقبه، بازسازی خطوط انتقال در طرقبه به طول ۳۰ کیلومتر که سبب افزایش برداشت از چاه آب به میزان ۱۷ لیتر بوده و در شاندیز هم ۸.۵ کیلومتر خطوط انتقال در مراحل پایانی است.    پاکروان  با اشاره به اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای روستایی و شهری از ابتدای سال ۹۹،بیان کرد: با اجرای این طرح ما از همان ابتدا درگیر مشکلات آب روستا‌ها شدیم، قبل از یکپارچه‌سازی، امور آب و فاضلاب شهری طرقبه و شاندیز را تحت پوشش داشتیم، با اجرای یکپارچه سازی ۴۵ روستا به ظرفیت کاری این اداره اضافه شد.
او تصریح کرد: از ۴۵ روستا حدود ۳۲ روستا تاکنون تحویل اداره آبفای طرقبه شاندیز شده و باقی روستا‌ها در حال تحویل‌دهی هستند، ظرفیت تامین شبکه آب شهرستان با ۲ شهر و ۴۵ روستا  از طریق ۴ حلقه چاه و ۶ رشته قنات است که جمعیت روستایی و شهری ۷۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
مدیر آبفا  طرقبه و شاندیز  تاکید کرد: حدود ۲۰۰ کلیومتر خط انتقال آب در همه روستا‌ها و شهر‌های طرقبه شاندیز داریم، ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع در شهر و روستا‌ها بوده که ۲۸ هزار متر مکعب مخزن داریم که ۸ هزار متر مکعب آن در سطح روستا‌ها و باقی در شهر است.
پاکروان  اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار مشترک داریم که در شهر و روستا‌های طرقبه شاندیز تحت پوشش است، با آحاد مشترکین حدود ۵۰ هزار  مشترک است و حدود ۷ هزار مشترک فاضلاب در سطح شهر و روستا تحت پوشش داریم که عمدتا مشترکین فاضلاب در طرقبه و شاندیز است.
او با اشاره به دبی استحصال مجاز آب از چاه‌های طرقبه شاندیز،افزود: ما از ۴۰ حلقه چاهی که داریم ۴۴۰ لیتر در ثانیه حق برداشت داریم که در حال حاضر حدود ۶۰ لیتر کمبود آب داریم، از ابتدای سال با یکپارچه سازی، اوج مشکلات این طرح در روز عید فطر سال جاری بود که کلیه روستا‌ها و حتی در شهر هم مقداری کمبود آب را داشتیم، دلیل این کمبود آب در روستاها، گردشگری بودن منطقه بود و بعد از آزاد شدن رفت وآمد‌ها به دلیل کرونا، جمعیت خیلی زیادی به روستا‌های شهرستان هجوم آوردند که سبب شد ما در روستا‌ها با کمبود و افت فشار آب مواجه شدیم.
مدیر آبفا  طرقبه و شاندیز به اقدامات انجام شده از ابتدای سال  در راستای تامین آب پایدار روستا‌ها اشاره و ادامه داد: در مجتمع‌های آبرسانی شهید بارانی، چاهشک، ویرانی، گراخک ابرده و روستا‌های نقندر، مجد، اردمه و تجر اقدامات خوبی انجام شده، در مجتمع شهید بارانی که مشتمل بر ۸ روستای صفی آباد، فیانی، حسین آباد جردک، درخت بید و کلاته عبدل است بهسازی چاه آب شرب را در دستور کار قرار داده، قدرت چاه آب را از ۴۵ کیلو وات به ۵۵ کیلو وات افزایش دادیم و این افزایش قدرت سبب شد که حدود ۶ لیتر در ثانیه به توان تولید آب اضافه کنیم.
پاکروان بیان کرد: در مجتمع ویرانی، چاه آب بهسازی شد و تجهیزات و تاسیسات آن انجام شد و برداشت از ۱۸ لیتر آب به ۲۴ لیتر افزایش پیدا کرد، در روستای حصار سرخ هم پمپ سوخته تعویض شد و شبکه آب حصار سرخ به شاندیز انتقال داده شد.
او  با اشاره مجتمع آبرسانی کوثر که از مجتمع‌های بزرگ است، تصریح  کرد: روستا‌های گراخک، ابرده، ابرده سفلی و علیا، ساقچک و ابراهیم آباد را آبرسانی می‌کند، پمپ چاه شماره یک و پمپ بین راهی مجتمع، پمپ روستای ابراهیم آباد تعویض شد و چاه شماره ۲ شاندیز را به این مجتمع ارتباط دادیم.   مدیر آبفا  طرقبه و شاندیز تاکید کرد: حدود یک هزار و ۵۰۰ متر اصلاح و توسعه انجام دادیم و در انتقال آب چاه شماره ۲ شاندیز به مجتمع آبرسانی کوثر با لوله ۹۰ کار شده و حدود ۵۰۰ متر اصلاح شبکه در روستای ابرده انجام شده و همچنین در این روستا چاه چشمه «بازه قنبر، چاه مسجد جامع»  را بهسازی کردیم.
 پاکروان اظهار کرد: اعتبارات هزینه شده در شرایطی بوده که از بهمن ماه ۹۸ امکان قبض دادن به مردم نداشتیم به دلیل انتخابات و شیوع کرونا، در روستا‌های نقندر، مجد، اردمه و تجر هم پمپ‌های آب سوخته را تعویض کردیم تا در تامین آب مردم مصرفی مشکلی پیش نیاید.
او با اشاره به وضعیت آب در محله حصار اشاره و تصریح  کرد: سال ۹۷ شبکه آبرسانی محله حصار  را تحویل گرفتین که در آن زمان هم مشکل کمبود آب در این محله وجود داشت، با یک اقدام جهادی آب طرقبه را به حصار و صل کردیم، همزمان چاه آب حصار هم بازسازی شد.
انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه آبرسانی آب و فاضلاب شهری قنات روستایی طرقبه و شاندیز یکپارچه سازی طرقبه شاندیز مدیر آبفا انجام شده کمبود آب انجام شد تحت پوشش روستا ها شبکه آب چاه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده در بازدید از پروژه آبرسانی روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا، اظهار کرد: اجرای طرح بزرگ آبرسانی به این روستا‌ها از مصوبات سفر‌های استانی استاندار آذربایجان غربی است.

  وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، بزرگترین مشکل آبرسانی به روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا مرتفع خواهد شد.   پاشازاده در این بازدید بازدید که بخشدار نازلو، مدیر آب و فاضلاب نازلو و اعضای شورای اسلامی و دهیاران این روستا‌ها نیز حضور داشتند، اظهار کرد: رفع مشکل مسیر لوله گذاری اجرای این طرح آبرسانی با حضور کارشناس میراث فرهنگی انجام و این طرح به زودی اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند