Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این دیدار دیروز در دوحه پایتخت قطر برگزار شد و در آن «میخاییل بوگدانف»، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، «خالد مشعل» رئیس سابق این دفتر و «موسی  ابو مرزوق» رئیس دفتر روابط بین الملل جنبش حماس شرکت داشتند.  

در جریان این دیدار، طرفین درخصوص مسائل فلسطین باتوجه به برنامه اعلام شده از طرف اسراییل برای غصب بخش هایی از اراضی کرانه باختری رود اردن گفت وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش وزارت خارجه روسیه آمده است: بوگدانف و مقام های حماس درباره تلاش های احتمالی جامعه جهانی برای جلوگیری از هرگونه اقدامات یک جانبه که ممکن است به قوانین و معیارهای بین المللی پذیرفته شده برای مناقشه فلسطین-اسراییل ضربه وارد کند، گفت وگو کردند. 

در این پیوند بر ضرورت احیای وحدت ملی فلسطین بر پایه سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید شد. 

 مسکو و جنبش حماس روابط حسنه دارند و روسیه از معدود کشورهای اروپایی است که با این جنبش روابط دارد.

«جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) روز چهارشنبه از جهان عرب و اسلام خواست تا اقدامی فوری برای مقابله با سیاست جنایتکارانه و نژادپرستانه الحاق سرزمینهای فلسطینی به رژیم صهیونیستی که قرار است در کرانه باختری، قدس و دره اردن اجرا شود، انجام دهند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی «الخلیج الجدید»، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی «حماس» در نامه‌ای که برای بیش از 120 تن از روسا و دبیر کل احزاب و ارگان‌های سیاسی کشورهای عربی و اسلامی ارسال کرده است، خواستار تکمیل و ادامه تلاش‌ها و نقش احزاب، سازمان‌ها و ارگانهای سیاسی برای حمایت از مردم فلسطین در دفاع از سرزمین، حقوق، مقدسات، هویت و تاریخ‌شان تا زمان از بین رفتن اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.   

وی با بیان اینکه، ما به نقش و مسئولیت تاریخی احزاب، سازمان‌ها و نهادهای سیاسی در جهان عرب و اسلامی برای آماده‌سازی فلسطین و حل عادلانه مساله آن، حفظ سرزمین و حمایت از حقوق قانونی مردم این سرزمین اعتقاد داریم، از احزاب، سازمان‌ها و نهادهای سیاسی جهان عرب و اسلامی خواست که برای تهیه یک برنامه کاربردی جهت رد جرم و جنایات اشغالگران، محافظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی، جلوگیری از برنامه‌ یهودی‌سازی و تقسیم «مسجد الاقصی» اقدام و از پایداری و مقاومت فلسطینی‌ها در سرزمین خود حمایت کنند.  

هنیه همچنین خواستار برگزاری همایش‌های فوری احزاب، سازمان‌ها و ارگان‌های سیاسی جهان عرب و اسلام به منظور اتخاذ یک موضع واحد برای حمایت از مواضع فلسطینیان در رد تمام برنامه‌های مورد حمایت آمریکا که به منظور از بین بردن مساله فلسطین جهت پروژه‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی کرانه باختری و قدس انجام می‌شود، شد. 

برچسب‌ها وزارت امور خارجه روسیه رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه روسیه رژیم صهیونیستی وزارت امور خارجه روسیه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی