Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در جمع خبرنگاران گفت: بر اثر بارندگی‌های پارسال و امسال ۳ هزار هکتار آبگیری و ۵۰ میلیون متر مکعب به دشت الله آباد وارد شد.

ملکی افزود : به طور میانگین سالانه سه و نیم سانتی متر در دشت قزوین فرو نشست داریم که یکی از تبعات پایین رفتن سطح آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد : از شش هزار چاه مجاز در استان ۵۰ درصد از آن‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند و در برنامه داریم که همه چاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شوند و تحت کنترل درآیند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: در قانون بودجه سال ۹۹ یک محل اعتبار مناسب پیش بینی شده و قرار است با استفاده از تسهیلات بانکی در اختیار مالکان چاه‌ها قرار گیرد.

به گفته ملکی، با اجرای این طرح به زودی در طول برنامه ششم توسعه همه چاه‌ها کنتور دار می‌شوند.

او افزود: برای هر کنتو ر بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان و برای کنتور‌های بزرگتر تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در ادامه از اجرای طرح مشترک با محیط زیست و منابع طبیعی برای احیای دشت الله آباد خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پس آب‌های صنعتی به دشت الله آباد وارد می‌شوند و باعث پاکسازی مناطق از آب‌های آلوده، احیا دشت و ایجاد اشتغال می‌شود.

ملکی با اشاره به طرح آبرسانی آبیک هم گفت: این شهرستان بخشی از طرح آبرسانی استان از سد طالقان است که در صورت تامین ۴۵ میلیارد تومان اعتبار، امسال آب را به آبیک خواهیم رساند.

او با اشاره به انتقال آب شرب تهران از سد طالقان اضافه کرد برخی فکر می‌کنند که تهران نباید از آب سد طالقان بهره ببرد در حالی که از همان ابتدا این سد برای آب شرب تهران و کشاورزی قزوین طراحی شده بود و هم اکنون تهران بیشتر از ۱۵۰ میلیون متر مکعب نمی‌برد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین درباره سد نهب گفت: این سد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر آبگیری می‌شود.

به گفته ملکی، برای اتمام این طرح خرداد ماه ۳۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد وکانال این سد هم طی دو تا سه سال آینده تکمیل می‌شود.

او درباره طرح سد بالا خانلو هم گفت: تا کنون شش و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تامین شده است و در صورت تامین مابقی اعتبار تا سال هزار و ۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

ملکی در ادامه یکی از مشکلات موجود را غرق شدگی در کانال‌ها بیان کرد و گفت: کار‌هایی از جمله فنس کشی و نصب تابلو انجام شده، اما کافی نبوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: امسال برای کاهش آمار غرق شدگی دوربین‌های مدار بسته در محل کانال‌ها نصب می‌شود.

ملکی درباره سد بالا خانلو گفت: این طرح دارای مجوز آبخیز داری است چراکه تا طرحی مطالعات آن تکمیل نشده باشد هیچگاه وزارت به آن مجوز اجرا نخواهد داد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین هم در این نشست با اشاره به شکایت محیط زیست از این نیروگاه به خاطر آلودگی آبیک گفت: در زمانی که به طور کامل از سوخت گاز استفاده می‌شد باز هم آبیک مشکل داشت که خود محیط زیست می‌داند که بیشترین مشکل آن کجا است.

فرهود افزود: این موضوع در قوه قضاییه موضوع بررسی شد و مدارک لازم ارائه شده است، اما هنوز حکمی صادر نشده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب های زیرزمینی کنتور های هوشمند چاه غیر مجاز شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز