Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا برازش روز چهارشنبه در نشست خبری با تبریک ایام دهه کرامت افزود: این برنامه تلویزیونی با مشارکت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ۱۰ شب تهیه شده که پخش آن از شب میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده است و تا شب میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی ادامه داد: این برنامه تلویزیونی جایگزین مراسم پایانی هرساله جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) شده و قرار است از شب پنجم دهه کرامت از یک خادم نمونه رضوی و دست‌اندرکاران جشنواره امام رضا (ع) قدردانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: هرسال هشت نفر به عنوان خادم نمونه رضوی انتخاب و در مراسم پایانی این جشنواره مورد تجلیل قرار می‌گرفتند اما امسال به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا امکان حضور منتخبین بخش بین‌المللی خادمان رضوی در ایران وجود ندارد لذا پنج خادم نمونه از داخل کشور انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است افزود: به دلیل برگزار نشدن مراسم پایانی این جشنواره و حذف هزینه‌های مربوط به آن، بخش اعظم این بودجه صرف جوایز خادمان رضوی شده است.

برازش ادامه داد: ۱۵ همایش مرتبط با هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بعد از ماه صفر در استان‌ها برگزار خواهد شد که برگزاری آنها یا به صورت مجازی، یا به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا به صورت فیزیکی خواهد بود.

وی گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در سه بخش خلق اثر، گردآوری و دسته بندی آثار، نشر و توزیع آثار مرتبط با امام رضا(ع) در حال فعالیت است که در بخش تولید تهیه کلیپ‌های هنری و تولید آثار پژوهشی درباره حضرت امام رضا (ع) از استان‌های مختلف انجام گرفته است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) افزود: هشت نمایشنامه مرتبط با حضرت امام رضا (ع) توسط نویسندگان برجسته کشور به نگارش درآمده است که در دهه کرامت طی مراسمی در تهران از آنها رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه موسیقی مجموعه آواها و نواهای رضوی از سراسر کشور گردآوری شده و در یک بسته ۵۰۰ دقیقه‌ای آماده رونمایی در هفته آینده است.

برازش گفت: در بخش هنرهای تجسمی نیز ۱۰۰ اثر از آثار کارگاه گرافیکی ملی "مردمداری و کرامت انسانی در سیره رضوی" و همچنین آثار مختلفی از جشنواره‌های متنوع خوشنویسی و نگارگری در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف برای نمایش قرار می‌گیرد.

وی افزود: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در حال تهیه بانک جامعی از آثار در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و پژوهشی در باره امام هشتم (ع) است تا پس از گردآوری در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت فضای مجازی ادامه داد: حجم تولیدات در فضای مجازی در قالب جشنواره امام رضا (ع) رو به افزایش است و در آینده نزدیک بخش بزرگی از فعالیت‌های این بنیاد در قالب فضای مجازی خواهد بود و بنیاد شماره ۲ در این ارتباط راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: مسابقه ملی با همکاری اپلیکیشن روبیکا با عنوان "امام مهربانی" در دهه کرامت برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب موشن گرافی، پادکست، دل نوشته، احادیث و اشعار با موضوع امام رضا (ع) ارسال نمایند و هشت برنده این مسابقه به همراه اعضای خانواده خود سفر سه روزه به مشهد خواهند داشت.

از اول ذی‌القعده و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۱ ذی‌القعده و سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) دهه کرامت نامیده می‌شود.

برچسب‌ها مشهد دهه کرامت بنیاد بین المللی امام رضا (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دهه کرامت بنیاد بین المللی امام رضا ع مشهد دهه کرامت بنیاد بین المللی امام رضا ع جشنواره بین المللی امام رضا بنیاد بین المللی امام رضا حضرت امام رضا میلاد حضرت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره هنری گنجینه مهر گفت: پس از برگزاری مرحله نخست داوری آثار رسیده به جشنواره و انتخاب اولیه آثار در ۱۸ فروردین امسال، مرحله نهایی داوری جشنواره به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه هنر ایران، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در نگارخانه رضوان مشهد انجام شد.   محمد فنودی افزود: امیرمهدی حکیمی، محمدجواد استادی، علیرضا شیخی، علیرضا طاهری، محمد خزائی، محمد میرشفیعی و احمد عابدینی در مرحله پایانی داوری آثار رسیده به این جشنواره حضور داشتند.   وی ادامه داد: در مجموع ۴۵۰ اثر توسط ۲۴۰ شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره گنجینه مهر ارسال شده بود که با انجام مرحله نخست داوری، ۸۵ اثر امتیاز میانگین داوری را کسب کردند و به مرحله پایانی داوری راه یافتند.    فنودی بیان کرد: تمام این آثار رسیده به مرحله نهایی داوری در نمایشگاه جشنواره در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.   وی افزود: مرحله نهایی داوری جشنواره نیز با بررسی اصل آثار راه یافته به بخش نمایشگاه با حضور تمامی داوران، انجام و به این ترتیب براساس شاخصه‌ها و استاندارد‌های تعیین شده، آثار برتر در هر بخش جشنواره انتخاب شدند.   به گفته او، مراسم اختتامیه آن نیز با معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.   نخستین جشنواره گنجینه مهر با موضوع «هویت‌بخشی به اسباب زندگی با الهام از نماد‌های رضوی» در چهار بخش «نقشی برای زندگی»، «در جست‌وجوی هویت»، «محصولات هنری» و «طرح و ایده» اجرا شد.   فراخوان این جشنواره با هدف کشف استعدادها، محصولات و ایده‌ها، با توجه به گنجینه عظیم هنری در آستان قدس، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و همکاری دانشگاه هنر در آذرماه پارسال اعلام شده بود.

دیگر خبرها

  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان/ عکس
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است