Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@13:53:04 GMT

۴.۵ میلیون تومان؛ خط فقر در تهران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۶۸۲۰

۴.۵ میلیون تومان؛ خط فقر در تهران

استاندار تهران گفت:در تهران خط فقر ۴.۵ میلیون تومان خواهد بود و در این میان زنان سرپرست خانوار نیازمند توجه و کمک ویژه هستند.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست فرمانداران و مشاورین امور بانوان و خانواده استان تهران با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این حوزه توسط فرمانداران و مشاورین امور بانوان آنها گفت: اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این حوزه با جدیت توسط مشاورین امور بانون در حرکتی رو به جلو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خط فقر ملی را نباید نگاه کنیم بلکه باید برش استانی آن را مد نظر قرار دهیم که به این ترتیب در تهران خط فقر ۴.۵ میلیون تومان خواهد بود و در این میان زنان سرپرست خانوار نیازمند توجه و کمک ویژه هستند.

وی افزود: البته همه این زنان نیازمند کمک نیستند و افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند یعنی از ۸ میلیون و ۳۱۰ هزار خانواری که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار یعنی معادل ۲۹ درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین ۱۹۱ هزار و ۱۴۹ خانوار در تهران زن سرپرست خانوار هستند که در سه دهک پایین خانوار قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در سال ۹۷، ۴۸ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در استان تهران اعتبار اختصاص داده شد، افزود: این رقم در سال ۹۸ به هفت میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که این موضوع به سازمان برنامه و بودجه نیز منعکس شد.

وی خطاب به فرمانداران با تاکید بر لزوم جدیت و پیگیری مسایل در حوزه زنان سرپرست خانوار افزود: مهمترین و اثربخش‌ترین اقدام در حوزه تقویت بنیان خانواده، کمک به اشتغال و معیشت خانواده است که باید همگی برای ارتقای آن گام‌های موثری برداریم.

استاندار تهران در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران نیز گفت: جلسه امروز با هدف توانمندسازی و ارتقای منزلت بانوان به ویژه در حوزه اشتغال و معیشت برگزار شد که در آن گزارشی در مورد وضعیت معیشتی و تاب‌آوری و همچنین مشاغل خانگی توسط فرمانداران در استان تهران ارائه شد.

وی افزود: از ۱۶۶۰ تعهد اشتغالی که در استان تهران در این حوزه وجود داشت ۱۲۵۰ شغل به بازار کار افزوده شده و امروز تفاهم‌نامه‌ای در جهت تاب‌آوری و توان افزایی در محله‌های آسیب پذیر شهرستان‌های استان تهران با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری امضا شد تا به این ترتیب ۱۶۸ محله آسیب پذیر شناسایی شده در شهرستان‌های استان تهران که در جهت توان افزایی گام بردارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار استان تهران خط فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟

حسن خجسته باقرزاده، امزد انتخابات مجلس دوازدهم اظهار داشت: در موضوع زنان همیشه گفته‌ام که در طول تمام این سال‌ها می‌شود ادعا کرد که درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند.

به گزارش نسیم آنلاین، وی با اشاره تلویحی به بحث قانون حجاب و تصمیم گیری برای زنان پرداخته است.

بخشی از گفتگوی او را در ادامه می‌خوانید:

- در موضوع زنان همیشه گفته‌ام که در طول تمام این سال‌ها می‌شود ادعا کرد که درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند. یک مثال ساده بزنم. مثلا در آن زمان که مدرسه راهنمایی بود و دبیرستان، دختر‌ها باید روسری‌شان را برنمی‌داشتند. خوب در مدرسه همه خانم بودند. چرا برندارند؟ این یک تصمیم مردانه است.

- اگر خانم‌ها هم در تصمیم‌گیری‌ها باشند حرف‌های دیگری دارند. پیشنهادم این است که هر قانونی در حوزه فرهنگ می‌خواهیم بنویسیم، از داخل خانواده به قانون نگاه کنیم. از خانواده نگاه کنیم.

- خوب شما جامعه شناسی خواندید دیگر. ما چند تا نهاد داریم؟ حکومت است. دولت است. آموزش است. اقتصاد است. این چهار نهاد‌های اولیه است. درست است؟ حالا دین هم گاهی می‌گویم صریحا. یعنی به هر حال یک اعتقادی است. نهاد‌های بعدی نهاد‌های ثانویه هستند. نهاد‌های ثانویه. نهاد‌هایی که برای رفع نیاز پیش می‌آیند. پس نهاد خانواده، نهاد اولیه است.

- خدا رحمت کند یکی از اساتید ما در دانشگاه تهران می‌فرمودند که همان کومون‌های اولیه جامعه اولیه بشری که پیدا شد، دو تا قانون به ناچار پیدا شد. یک قانون تقسیم شکار بود؛ که بالاخره جگرش را که بخورد. حالا به تعبیر ما. قانون دوم رابطه با زنان بود. بعد ایشان می‌فرمودند که قانون دوم را زن‌ها وضع کردند. حالا ایشان ادله داشت. پس معلوم می‌شود موضوع مهمی است. یعنی موضوعی که در فطرت زن خدا گذاشته که می‌گوید در این مسایل تسلیم هر چیزی نباش. این مال چه زمانی است؟ مال کومون‌های اولیه. پس معلوم می‌شود یک هستی دارد.

- خدا آیت الله جوادی آملی را حفظ کند. کتاب زن در آینه جمال و جلال را بخوانید و ببینید مثلا ایشان به استناد آیات قرآن درباره زن چه چیز‌هایی آورده است. کراماتی که زن دارد. توصیه‌هایی که به مردان درباره زنان شده است. من فکر کنم مثلا ما اگر زن را با آن هستی که اینجا است تفسیر کنیم یک معنای دیگر دارد. قوانین هم یک شکل دیگر می‌شود. نوع رابطه اجتماعی با زن هم همینطور. ما بعضی از حوزه‌ها را «فرآوری» نکردیم و یکی از حوزه‌های خیلی خیلی مهم، حوزه زنان است.

دیگر خبرها

  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد