Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:08:20 GMT

تحریم آمریکا علیه 5 ناخدای کشتی ایران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۶۹۳۶

تحریم آمریکا علیه 5 ناخدای کشتی ایران

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن پنج ناخدای ایرانی نفتکش‌های حامل سوخت ایران به ونزوئلا را تحریم کرده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا عصر چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ایالات متحده پنج ناخدای ایرانی که سوخت و تجهیزات مرتبط را به ونزوئلا منتقل کرده‌اند، تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد که هیچ کس توزیع برابر و عادلانه سوخت در ونزوئلا را که «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری این کشور اعلام کرده، باور نمی‌کند.

ایران به تازگی و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا ارسال کرد که کارشناسان این اقدام را موفقیتی بزرگ برای تهران دانستند.

به دنبال انتقال محموله‌های سوخت ایران برای ونزوئلا، دولت کاراکاس توانسته توزیع سوخت به سراسر این کشور را با سیستم جدیدی آغاز کند.

پهلو گرفتن نفتکش‌های ایران در بنادر و پالایشگاه‌های ونزوئلا در حالی انجام شده که پیش از این دولت آمریکا برای از بین بردن اتحاد جدید اقتصادی میان تهران و کاراکاس تهدید به اقدام برای ممانعت از رسیدن این نفتکش‌ها به سواحل ونزوئلا کرده بود.  

با رسیدن نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، مقام‌های دولتی و نظامی کاراکاس از همبستگی مردم ایران برای ارسال سوخت به این کشور تشکر کرده و وعده ادامه روابط برادرانه میان دو کشور دادند.

اخبار مرتبط واکنش رییس دفتر رییس جمهور به ابراز نگرانی پمپئو از رفع تحریم تسلیحاتی ایران ابراز نگرانی نماینده سازمان ملل از تأثیر تحریم‌ها بر زندگی پناهندگان در ایران روحانی: مشکلات امروز ما مربوط به کرونا و تحریم است/ ایران آماده است نظارت های قانونی آژانس را بپذیرد پاسخ ظریف به گاف وزیر خارجه آمریکا درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران ابراز نگرانی وزیر خارجه آمریکا از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی ایران آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را ارائه کرد ششمین کشتی ایرانی وارد حریم آبی ونزوئلا شد ایران: ششمین کشتی ما به ونزوئلا حامل مواد غذایی است ششمین کشتی ایرانی در راه ونزوئلاست پرچم ایران و ونزوئلا در کنار هم تحریم های نفتی جدید آمریکا علیه ونزوئلا تشکر ویژه وزیرنفت ونزوئلا از ایران رئیس‌جمهور ونزوئلا: ایران از دوستان واقعی ماست/ آمریکا حتی یک دلار هم کمک نکرد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا تحریم های جدید آمریکا علیه ایران تحریم ناخدای کشتی ایران سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تسلیحاتی ایران خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.


دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران