Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:08:36 GMT

بحران و مشکلی به نام تامین فرآورده‌های خونی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۷۰۲۵

بحران و مشکلی به نام تامین فرآورده‌های خونی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات در انتقال خون، تهیه فرآورده خونی به ویژه در مواقع بحرانی است.

ابراهیم میری مقدم، امروز چهارشنبه ۴ تیر در دیدار با مدیران و کارکنان مدیریت درمان و دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی خراسان جنوبی و بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند، اظهار کرد: هرچند میزان ذخایر خونی استان تأمین کننده نیازهای مراکز درمانی است، اما با این وجود به واسطه کاهش ذخایر خونی همچنان نیاز به اهدا خون داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌ها اهدای خون به صورت چشمگیر کاهش یافته است، گفت: مردم باید بدانند که نیاز به خون برای همه است و تنها برای شخص خاصی نیست و یکی از کارهای خیری که می‌توانند انجام دهند، اهدای خون است.

میری مقدم تصریح کرد: کسی که اهدای خون انجام می‌دهد، ارزشمندترین داشته خود را به فرد دیگر اهدا می‌کند که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر در سال دو بار خون می‌دهند، گفت: ۶۲ درصد خون مورد نیاز استان توسط اهداکنندگان مستمر تامین می‌شود و اهداکنندگان مستمر خون همیشه پای کار تامین نیاز بیماران هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی به اهدای پلاکت خون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یک فرد در سال می‌تواند دو تا سه دفعه خون بدهد، اما می‌تواند حدود ۲۳ دفعه پلاکت اهدا کند که یک واحد پلاکت می‌تواند به اندازه ۱۰ واحد خون کارآیی داشته باشد.

میری مقدم تصریح کرد: خراسان جنوبی از نظر اهدای خون بانوان رتبه اول کشور را دارد، اما اهداکنندگان در سطح کشور حدود پنج درصد هستند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

یوسفی، مدیر داخلی بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند نیز بیان کرد: بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند، از نخستین بیمارستان‌هایی است که گواهینامه هموویژولانس دارد.

وی به اقداماتی که در خصوص انتقال خون در این بیمارستان انجام گرفته اشاره کرد و گفت: بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند از نخستین بیمارستان‌هایی است که موفق به کسب گواهینامه هموویژولانس شده است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی در مورد انتقال خون برای پرسنل، پزشکان عمومی، متخصصان و پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی خبر داد و بیان کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی بسیار تاثیرگذار است و در مصرف خون دقت و صرفه‌جویی می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: امسال نیز در برنامه داریم تا دوره‌های آموزشی بیشتری را برگزار کنیم و همچنین بیماران کرونایی باید تشویق شوند که خون بدهند چراکه پلاسمای خون آنان برای بهبود بیماران جدید و بدحال بسیار خوب است.

حسینی، مسئول آزمایشگاه این بیمارستان نیز گفت: بیمارستان شهید رحیمی برای ششمین سال متوالی گواهینامه هموویژلانس را در بخش انتقال خون دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه هر کیسه خون بیش از ۳۵ روز قابل نگهداری نیست، تصریح کرد: با تجهیز بخش انتقال خون بیمارستان به پروتکل‌های استاندارد و تجهیزات لازم طوری برنامه ریزی می‌شود که ضایعات خون به حداقل رسیده و به نیاز واقعی بیماران برسد.

در پایان این دیدار، مدیران و کارکنان مدیریت درمان و دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی خراسان جنوبی و بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند به مناسبت دهه کرامت خون خود را اهدا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون خراسان جنوبی انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمیتۀ انضباطی هیئت فوتبال تهران اعلام کرد به‌دنبال حواشی رخ‌داده روز گذشته در جریان بازی تیم‌‎های اتحاد ستارگان و آرمان‌آفرینان در لیگ دو فوتبال تهران و ضرب‌وشتم داور و عوامل برگزاری بازی، ۵ عضو تیم ستارگان محروم شدند. 
درادامه در پی انتشار فیلم مهر و موم بیمارستان محب مهر، پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز شد، در مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و مهر و موم شده است. اما نکته جالب اینجاست که مهر و موم وقتی صورت گرفته که مراجعه کننده‌ها تو بیمارستان بودن و گلایه‌ای همیشگی از ترافیک که هیچ تلاشی هم برای حلش نمیشه خبر‌های ویژهای امشب تهران بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران