Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت امور خارجه چین، «وانگ یی» روز چهارشنبه در یک کنفرانس ویدیویی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: چین و ایران شرکای استراتژیک همه جانبه یکدیگر هستند و همواره در موضوعات مهم که منافع اصلی مردم دو کشور را نگران کرده از هم حمایت کرده و می کنند.

او گفت: ما مایل هستیم این سنت خوب را با ایران حفظ کنیم به طور مداوم اعتماد متقابل را تقویت کنیم همکاری عملی را توسعه دهیم و روابط دو جانبه را به سطح جدید ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ یی با یاداوری اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا، چین و ایران از یکدیگر حمایت و به هم کمک کرده اند گفت: اگرچه این بیماری همه گیر بر همکاری های دو کشور تاثیر گذاشته است اما پکن و تهران همچنان روابط خوب خود را حفظ کرده و به دنبال ارتقا آن هستند اکنون نیز مایل هستیم با توجه به شیوع اپیدمی، راه های احتمالی برای از سرگیری تردد شهروندان و ارتقاء همکاری بین دو کشور را بررسی کنیم.

وزیر خارجه چین خاطرنشان کرد: در لحظه حساس مبارزه جامعه بین الملل علیه همه گیری کرونا، کشورهای خاصی وضعیت اپیدمی را سیاسی کردند، به کشورهای دیگر برچسب ویروس زده و جایگاه آنها را لکه دار کردند هدف آن کشورها این بود که از مسئولیت خود شانه خالی کنند در حالی که این اقدام نه تنها به تلاش های ضد همه گیری منجر نمی شود بلکه در همکاری های بین المللی ضد همه نیز خلل وارد می کند.

ایران آماده تقویت همکاری ها با چین

ظریف نیز در این دیدار گفت: در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا، هر دو طرف از یکدیگر حمایت می کنند و همیشه محکم در کنار یکدیگر ایستاده اند ایران از "جاده ابریشم سالم" که توسط چین پیشنهاد شده استقبال می کند و مایل است به طور جدی در همکاری های مربوطه شرکت کند.

او از حمایت قاطع و جدی چین از برجام قدردانی کرد و گفت: ایران کاملاً با سیاسی کردن کرونا و ننگ زدن به کشورها مخالف است و با دخالت آمریکا در امور داخلی چین از جمله امور هنگ کنگ کاملاً مخالف است.

وزیر خارجه ایران افزود: ایران مایل به همکاری با چین برای پیشبرد همکاری های دوجانبه، اتخاذ تدابیری برای تسهیل در مبادله تجار دو طرف، از بین بردن مداخلات و ارتقاء همکاری در زمینه های مختلف است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه چین دو طرف همچنین در این دیدار توافق کردند برای حفظ اثربخشی توافق جامع برجام، حفظ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و هرگونه اقداماتی که مانع تضعیف توافق هسته ای شود تلاش کنند.

برچسب‌ها چین محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین محمد جواد ظریف چین محمد جواد ظریف خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی