Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران که در آن از شورای امنیت خواسته شده است که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را به مدت نامحدودی تمدید کند، از دقایقی پیش آغاز شده است. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع خبری، اولین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی و مشاوره درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران از بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت نیویورک آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در حالی این قطعنامه را علیه ایران به شورای امنیت پیشنهاد کرده است که چین و روسیه به‌عنوان دو عضو دائم شورای امنیت مخالفت خود را با این قطعنامه ابراز داشته‌اند و با توجه به اینکه اعضای دائم شورای امنیت (شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس) دارای حق وتو هستند، مخالفت آنها با هر قطعنامه‌ای به معنای ناکام ماندن آن خواهد بود.

ساعتی پیش «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز دو کشور چین و روسیه را به حمایت از قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد فرا خواند.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: «تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یک اقدام درست و ضروری است و همه اعضای شورای امنیت، خواه علناً بیان کنند یا نکنند، این را می‌دانند.»

اواسط خردادماه سال جاری «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است را میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع کرده است.

نماینده آمریکا گفت که او می‌خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت کرده تا اطمینان حاصل کند که همه می‌دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت‌ها در ماه اکتبر به پایان برسند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

روز سه‌شنبه چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا -که از امروز چهارشنبه بررسی و بحث درباره آن در شورای امنیت آغاز می‌شود- برخلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر گرفتن وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.

تکمیل می‌شود...

R1535/P/S8,87,89,95,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "چین" تحریم های ایران شورای امنیت اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار چین تحریم های ایران شورای امنیت اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار چین تحریم های ایران شورای امنیت اخبار آمریکا قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل متحد شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد