Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این مجمع که در هتل المپیک تهران برگزار شد، گزارشی درباره عملکرد یک ساله فدراسیون کونگ فو، برنامه‌های آینده این فدراسیون و هم‌چنین برنامه‌های فدراسیون در شرایط شیوع ویروس کرونا داده شد.
یکی از برنامه‌های مهم فدراسیون کونگ فو، موضوع توانمندسازی داوران برای برگزاری بهتر و ارتقای سطح عدالت مسابقات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این موضوع گرفتن دیپلم کونگ فو یکی از برنامه‌های آینده این فدراسیون است امسال اقدامات لازم برای آن انجام خواهد شد.


در ادامه برنامه و با حضور مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، درباره مصوبات آیین‌نامه‌های فدراسیون کونگ فو از روسای هیات‌ها رای‌گیری شد. در پایان هم حیدری، رییس فدراسیون پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود:

*آیا قرار است مسابقات لیگ کونگ فو برگزار شود؟ مجوزهای لازم گرفته شده است؟
اگر شرایط مهیا شود و بحث کرونا اجازه دهد، قطعا این اتفاق رخ می‌دهد.

*کاراته و تکواندو به خاطر این‌که ورزش پربرخورد محسوب می‌شوند اعلام کردند که مسابقات لغو شده است.
ما هم منتظر مجوزهای لازم هستیم و اگر شرایط فراهم شود، تفاوتی میان ورزش‌های رزمی وجود ندارد.

*موضوع تسهیلات بازیکنان چیست که گفته شده قطع شده است؟
برای بازیکنان نبود، مربیانی هستند که تنها منبع درآمدشان از باشگاه‌ها بوده ولی با وضعیتی که کرونا به وجود آورده و تعطیلی باشگاه‌ها باعث این اتفاق شده است. این مشکلی بود که دکتر علی‌نژاد هم به آن اشاره کردند و با توجه به قوانین و مقرراتی که توسط دولت انجام شده، قرار است در این شرایط به مربیان پرداخت شود.

*دوره‌های مجازی برگزار می‌شود؟
فکر می‌کنم ما یکی از اولین فدراسیون‌هایی هستیم که دوره‌های مجازی در بخش آموزش، آزمون، مسابقات هنرهای فردی و قرآنی را در سطح کشوری برگزار می‌کنیم.

*نزدیک‌ترین مسابقات بین‌المللی که در پیش داریم چیست؟
بستگی به شرایط کرونا دارد؛ ما در ابتدای اسفند سال گذشته قصد داشتیم مسابقات جهانی را برگزار کنیم و این به خاطر کرونا به تعویق افتاد؛ اگر شرایط مناسب باشد، کشورهای عضو فدراسیون جهانی آمادگی حضور در مسابقات را دارند.

*در مجمع قبلی درباره پنجاک سیلات صحبت کردید که اندونزی توانست روی آن مانور دهد و توآی آمده بود که مشابه این حرکت را برای ایران انجام دهد، سرنوشت توآی چه شد؟

ببینید در بازی‌های جاکارتا دیدید که از 31 مدال کشور اندونزی 14 مدال برای همین رشته بود؛ پنجاک سیلات در واقع همان رزم ملی کشور اندونزی است. بنابریان ما با توجه به تمدن و قدمتی در کشورمان حاک است باید به این خودباوری برسیم که این یک ورزش ملی است و کاملا با فرهنگ ما سنخیت دارد و توانمندی و مخاطب بسیاری هم در کشورمان و خارج  از کشور داریم؛ خیلی از کشورها عضویت ما را پذیرفته‌اند که کار بسیار بزرگی است که کشورهایی که خودشان صاحب سبک هستند فرهنگ شما را بپذیرند و قطعا با کمک کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و دیگر دوستان به عنوان اولین رشته ورزشی با نام ایران ثبت خواهد شد و همان کاری که پنجاک سیلات برای کشورش کرد برای ما هم انجام شود.

*در این جلسه یک سری از هیات‌ها درباره موضوع تخصیص بودجه صحبت کردند؛ می‌خواستیم ببینم شرایط مالی فدراسیون و فعالیت‌های اقتصادی به چه صورت است؟

الآن شرایط ما در سال 99 در  همه حوزه‌ها بسیار سخت است و ما باید شرایطی که به وجود آمده را بپذیریم و مطمئنا اسپانسرهایی خواهند آمد و بدون اسپانسر واقعا نمی‌توانیم برگزار کنیم. شما تصور کنید مسابقاتی بزرگ در سطح جهانی برگزار شود و 62 کشور در بخش بانوان و آقایان شرکت کنند ولی اسپانسر وجود نداشته باشد. قطعا موضوع اسپانسرها را جدی گرفته‌ایم و فکر کنم در اولین فرصت پس از کرونا این کار را انجام دهیم.

*در کل در میان ورزش‌های رزمی، کونگ فو کمی در سایه قرار دارد و شناخت عمومی نسبت به آن کمتر است، برای آن چه برنامه‌ای دارید؟

ببینید رشته‌هایی مثل کاراته و تکواندو المپیکی هستند و در شورای المپیک آسیا هستند و بیشتر دیده می‌شوند ولی با توجه به قدمت کونگ فو و مخاطبان زیادی که در داخل و خارج دارد همین کار را انجام می‌دهیم؛ ما به عنوان متولی می‌خواهیم  اولین رشته ورزشی را در دنیا به نام ایران ثبت کنیم که کار بسیار سختی استو این کار انجام شده و بسیار از کشورها این ورزش را پذیرفته‌اند.

قصد داشتیم اولین دوره مسابقات جهانی را در کیش برگزار کنیم و حدود 62 کشور از پنج قاره قصد داشتند در مسابقات شرکت کنند که در آن زمان بحث سیل پیش آمد و بعد هم موضوع سرپرستی فدراسیون بود و در نهایت قرار بود اسفندماه برگزار شود که به خاطر کرونا به تعویق افتاد. قطعا اگر شرایط مهیا شود تصمیم به برگزاری داریم.

*فدراسیون کونگ فو در جذب اسپانسر مشکلی ندارد؟

همه فدراسیون‌ها حتی المپیکی‌ها در حال حاضر در جذب اسپانسر مشکل دارند و با توجه به وضعیت اقتصادی امیدواریم خبرهای خوبی برای فدراسیون‌ها داشته باشیم.

*قبلا درباره اهمیت گسترش فعالیت بانوان صحبت شده بود، در این مدت چه اقداماتی در این حوزه انجام گرفت است؟

الآن هر اتفاقی که برای آقایان در بخش‌های مختلف رخ داده برای بانوان هم رخ داده و برنامه‌شان را پیش می‌برند.

255 251

کد خبر 1403029

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان هنرهای رزمی فدراسیون کونگ فو اگر شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها

طرفداری| مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:

پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاههای ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:

بدیهی است با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها