Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی دولت گفت: اتفاقات سال‌های اخیر موجب شد تا چک آسیب‌ها به یک‌باره در دولت یازدهم و دوازدهم نقد شود.

«علی ربیعی»  با تبریک روز دختر اظهار داشت: همه باید با دختران‌مان مهربان‌تر باشیم؛ دختران سرزمین، سرمایه‌های عظیم ایران هستند.

دستیار ویژه ارتباطات رییس جمهوری با بیان اینکه فعالیت‌های دولت یازدهم در حوزه دختران در دو جهت متمرکز بود، گفت: احساس کردیم نیازمند اجرای سیاست گذاری معطوف به حوزه زن و دختر هستیم چون زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لازم در جامعه برای رشد و پیشرفت دختران کمتر فراهم بود و زمینه‌های حقوقی لازم باید فراهم می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موضوع آسیب‌ها را وجه دیگر فعالیت‌های دولت عنوان کرد و افزود: به علت تحولات جمعیتی رخ داده و اتفاقات این سال‌ها، یک‌باره چک آسیب‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نقد شد. کانون اصلی آسیب‌ها هم بیشتر زنان و دختران به ویژه دختران جوان و کودکان بودند. برای همین تلاش‌های دولت در حوزه سیاست‌گذاری و حوزه پیشرفت دختران متمرکز شد.  

ربیعی با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر اختصاص ۳۰ درصدی از سهم پست‌های مدیریتی به زنان گفت: به همه وزارت‌خانه ها تکلیف شد در سطوح مدیریتی خود زنان و دختران را به کار بگیرند و این مصوبه برخی زنان رشد کردند به طوری که حتی نیروهای دستیاران در وزارتخانه‌ها اغلب از زنان بودند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان در سال ۹۸، دختران بودند. در حوزه آی تی هم بخشی از اشتغال به سمت دختران رفت. اگر ۲۵ درصد سهم اشتغال روستایی بود، ۷۰ درصد آن سهم را دختران و زنان روستایی به خود اختصاص دادند و از یک و نیم میلیارد اعتبار توسعه روستایی، درصدی به زنان و دختران روستایی اختصاص یافت.

فعالیت‌های معطوف به زنان در دولت یازدهم و دوازدهم بی‌نظیر بود

ربیعی با اشاره به ارسال چهار لایحه دولت به مجلس در زمینه آسیب‌ها و نگاه حمایتی به زنان و دختران گفت: متاسفانه برخی از این لوایح در فرآیندهای سلیقه ای ماند. در این لوایح هم حمایت‌های اجتماعی و هم رفع موانع پیشرفت لحاظ شده بود و در مجموع فعالیت‌های دو دولت یازدهم و دوازدهم بی نظیر بود.

وی افزود: در حوزه آسیب‌ها مجموعه‌ای از مسائل از حوزه اعتیاد تا مساله ازدواج اجباری و طلاق‌هایی که صورت می‌گرفت و از مسئله خودکشی تا فرار دختران، به طور دقیق با کمک سازمان بهزیستی رصد شد و برنامه‌های حمایتی و پیشگیری از آسیب در دولت تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شد.

زنان بیشترین آسیب را از طلاق می‌بینند

 دستیار ویژه ارتباطات رییس جمهوری یادآورشد: زنان بیشترین آسیب را از طلاق می‌بینند. به همین دلیل نظام مشاوره در بهزیستی، بیشتر با سمت و سوی کمک به دختران شکل گرفت و در حوزه اعتیاد هم کودکان، زنان و دختران کانون توجه ما بودند که سیاست‌گذاری ما نخست معطوف به آنان شد.

ربیعی افزود: علاوه بر این برای کمک  به دخترانی که خانه خود را ترک می کنند، مراکزی در سازمان بهزیستی تاسیس شد و سمن‌هایی از بهزیستی و وزارت کشور مجوز گرفتند.

وی در ادامه به اقدامات دولت برای اعطای وام ازدواج اشاره کرد و گفت: برای دریافت وام ازدواج سنی تعیین کردیم چون تعداد دختران زیر ۱۵ سالی که برای دریافت ازدواج مراجعه می‌کردند بالا رفت و از این موضوع هم پیشگیری شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه دریافت مجوز را برای تشکل‌های خیریه ای که در حوزه اجتماعی کار کنند تسهیل کرده‌ایم، گفت: ۵ هزار سمن‌ها در حوزه بهزیستی فعالیت می‌کنند اما هنوز مسیر طولانی است و کارهای زیادی باید انجام شود.

ربیعی در ادامه از لزوم آماده سازی ساختارهای روانی جامعه گفت و اظهارداشت: دختران ما هنوز در معصومیت، قربانی موانع حقوقی و فرهنگی جامعه می شوند و خیلی افسوس می‌خوریم و از رومینا و دختر کرمانی پرغصه هستیم که اسیر جهل شدند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و آموزش باید بیشتر کار می کردیم، اگرچه بخشی از فعالیت‌ها در حوزه مشاوره را تا سطح دبستان بردیم اما هنوز کاستی‌های  زیادی داریم و دختران بیشترین قربانیان جهل فرهنگی در جامعه هستند.

اخبار مرتبط ابتکار: حمایت از زنانی که کسب ‌و کار خانگی دارند در اولویت است حمایت از زنان سرپرست خانوار هم افزایی نهادهای مدنی و مسئولان را می طلبد بانک اطلاعاتی سمن ها تهیه می شود ابتکار: حمایت از زنان سرپرست خانوار بیشتر می شود لایحه حمایت از زنان در مجلس بررسی می شود

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال بهزیستی طلاق علی ربیعی روز دختر سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی یازدهم و دوازدهم زنان و دختران حمایت از زنان رییس جمهوری دولت یازدهم فعالیت ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند