Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهناز رمارم روز چهارشنبه در نشست “زنان و عدالت ترمیمی” افزود: در عدالت کیفری شیوه سزادهی و بازپروری برای مقابله با جرم، شیوه مرسوم تلقی می‌شود، این شیوه در کاهش آمار جرم و مجرم موفق نبوده و امروز عدالت ترمیمی باهدف حمایت از بزه ‌دیده و بزهکار مطرح شده است تا با روش‌های میانجیگری تنش‌های موجود دوطرف از بین رفته و روابط ازهم‌گسیخته اجتماعی بازسازی و منسجم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رویکرد ترمیمی و عدالت محور همچنان در حول پدیده و معلولی به‌ نام جرم بحث می‌کند، این در حالی است که باید به زمینه‌های ایجاد جرم دقت کرد و در خصوص کاهش و حذف آن‌ها چاره‌اندیشی نمود. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حالی که زن در مکتب ایرانی اسلامی اساس جامعه و خانواده را تشکیل می‌دهد اما امروز به‌ جایی رسیده که خود جزئی از جامعه مجرمین شده است.

وی افزود: ناهنجاری‌هایی نظیر فقر، کارتن‌خوابی، اعتیاد، دزدی و امثال آن زنانه شده و زنان در حال اضافه ‌شدن به جامعه مجرمین هستند، زنانی که قرار بود مسوول تربیت انسانی باشند.

رمارم ادامه داد: اگر از روزهای پس از جنگ که موضوعاتی چون حقوق اجتماعی و حقوق زنان اهمیت یافت به فکر آموزش "تربیت کردن" به زنان بودیم، اگر مادران، قضات، دادستان‌ها، وکلا و مدیران امروز جامعه را طوری تربیت می‌کردند که نگاه آن‌ها نگاه ترمیمی باشد، شاید اکنون بسیاری از معضلات موجود را نداشتیم.

وی گفت: امروز عدالت ترمیمی هم به‌ دنبال کاهش زیان‌های ناشی از جرم و بزهکاری است، در واقع به‌دنبال کاهش آثار و تبعات پدیده و معلولی است که از پیش ایجاد شده اما علت‌ها همچنان موجود است. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: درست است که باید به بازتوانی بزهکار و بزه‌دیده اقدام کنیم تا اهداف متعالی عدالت ترمیمی محقق شود اما نباید نسبت به مسوولیت اجتماعی جامعه محلی بی‌توجه بود.

وی ادامه داد: باید جوامع محلی مورد ریزبینی قرار گیرند چرا که همین جوامع سبب بروز جرم می‌شوند، در مناطق پیرامونی معضل بزرگی به نام اسکان زنان سرپرست خانوار داریم و این زنان با درآمدهای بسیار اندک در تامین و نگهداری مسکن مناسب برای خانواده خود مستاصل و ناتوانند. 

رمارم گفت: در این وضعیت وقتی‌که در سخت‌ترین فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار می‌گیرد توان چندانی برای مقاومت در برابر ارتکاب جرم ندارند، آن هم بزهکاری‌هایی که زمینه آن‌ها برای این زنان به خوبی فراهم است.

وی افزود: در این شرایط جامعه محلی چه واکنشی به این مسائل نشان می‌دهد؟ از مدیریت شهری، تا نهادهای اجتماعی، شوراهای محلات و سمن‌ها چه مسوولیتی در قبال این مصائب می‌پذیریم؟ 

عضو هیات ‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مهمتر از اصرار و فشار بر قضات و قوه قضاییه برای پذیرفتن رویکرد عدالت ترمیمی، باید به تعیین نقش و میزان اثر تک تک مدیران و افراد جامعه در بروز جرم پرداخت و سهم خود از ناهنجاری‌های موجود را مشخص کرده و بپذیریم. 

برچسب‌ها حقوق زنان شهناز رمارم قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق زنان قوه قضاییه حقوق زنان قوه قضاییه عدالت ترمیمی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیأت اجرایی این تشکل و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

بیشتر بخوانید؛ فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران

اسامی به ترتیب بالاترین آرا مأخوذه در دور اول عبارتند از:

۱- احمد نادری

۲- سمیه رفیعی

۳- حسین نجابت

۴- عبدالحسین روح الامینی

۵- ابوالقاسم جراره

۶- زهره سادات لاجوردی

۷- علیرضا سلیمی

۸- صالح اسکندری

۹- محمدحسین حسین زاده بحرینی

۱۰- سمیه گلپور چمرکوهی

۱۱- علی اصغر پورمحمدی

۱۲- علی طهرانی مقدم

۱۳- سید نظام الدین موسوی

۱۴- مجتبی رحماندوست

۱۵- مهدی شریفیان

۱۶- غلامحسین رضوانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229463 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران