Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@03:23:48 GMT

کشف ۹۰ درصد تریاک دنیا توسط ایران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۷۷۸۷

کشف ۹۰ درصد تریاک دنیا توسط ایران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر موادمخدر در نشست تخصصی با مجمع خیرین کشور ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: طی ۴۰ دهه گذشته، در چهار حوزه مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی اقدامات گسترده‌ای انجام شد که همگامی و متوازن بودن این چهار حوزه با یکدیگر، موجب رسیدن به نتیجه موفق در مبارزه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار جامعه آن است که موادمخدر در کشور نباشد تا کسی مصرف نکند، البته این انتظاری درستی است و لازم است اما کافی نیست؛ چرا که تولید موادمخدر در افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی حدود ۲۰۰ تن بود که بعد از گذشت نزدیک به دو دهه، تولید موادمخدر به بیش از ۹ هزار تن رسید.

دبیرکل ستاد بیان کرد: طبق گزارش سال ۲۰۲۰ سازمان ملل، ۹۰ درصد تریاک، ۲۶ درصد هرویین و ۴۸ درصد مرفین در دنیا از سوی ایران کشف می‌شود که رقم قابل توجهی است و حاکی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر است.

مؤمنی افزود: در حوزه‌های پیشگیری، توانمندسازی، اشتغال و بازگشت بهبودیافتگان به جامعه نقش خیرین و نهادهای فرهنگ‌ساز بسیار مهم است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، «اعتیاد در رأس آسیب‌ها است»؛ چرا که اعتیاد هم خودش آسیب است و هم منشا آسیب‌های دیگر است.

وی خطاب به خیرین گفت: هیچ دولتی به تنهایی و بدون حضور مردم و دلسوزی خیرین نمی‌تواند به رفع همه آسیب‌ها بپردازد؛ لذا از مجمع خیرین کشور که بدون منت و اخلاص به بخش‌ مختلف کمک می‌کند و در امور خیر مشارکت بسیاری دارد برای یاری این حوزه دعوت کردیم تا به همفکری و کمک‌های شما عزیزان در این حوزه هم‌اندیشی نمائیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر راه‌اندازی و ساماندهی مرکز نگهداری و درمان زنان معتاد و ایجاد مراکزی برای نگهداری معتادان دارای بیمارهای خاص، توجه به توانمندسازی و اشتغال مددجویان را از جمله مواردی برشمرد که می‌توان با کمک خیرین انجام داد.

مؤمنی با بیان اینکه اگر همه اقشار جامعه در این امر یاریگر هم باشند، به نتایج اثربخشی خواهیم رسید، تصریح کرد: به طور مثال در تبریز کمترین سرمایه‌گذاری دولتی و بیشترین نتیجه را شاهدیم، خیرین در آن استان کمک‌های بسیاری به معتادانی که جهت درمانشان اقدام کرده‌اند، دارند؛ مانند مهارت زنبورداری و تولید عسل از سوی بهبودیافتگان، به‌گونه‌ای که این محصول به آذربایجان نیز صادر می‌شود، همچنین در قم، بهبودیافتگان مهارت تولید مهر و تسبیح را آموزش دیده‌اند و محصولاتشان در بازار آن استان به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: ایجاد مرکز نگهداری فرزندان دارای خانواده آسیب‌دیده از دیگر اقداماتی است که در صورت ایجاد آن، می‌توان از رها شدن و اعتیاد کودک یا نوجوانی در جامعه جلوگیری کرد و ایجاد چنین مرکزی از سوی خیرین بسیار راهگشا خواهد بود.

مؤمنی در پایان بر اشتغال بعد از درمان تأکید کرد و آن را بسیار مهم برشمرد و گفت: اشتغال انگیزه و عاملی مهم در عدم بازگشت فرد به اعتیاد است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

آسیب اجتماعی کشور، اعتیاد است

همچنین حبیب‌الله بور بور رئیس مجمع خیرین کشور در این نشست، با بیان اینکه اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی کشور، اعتیاد است، گفت: فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند «نجات یک معتاد، نجات یک ملت است»، نشان می‌دهد که همه باید نسبت به معضل اعتیاد به فکر باشیم تا این مشکل حل شود.

وی پیشنهاد داد که در مجمع خیرین، مجمع خیرینی در صنف‌های مختلف تشکیل شود تا آسیب‌های مربوط به آن صنف در همان مجمع مرتبط بررسی شود.

بور بور گفت: باید مسئله اعتیاد را به جایی برسانیم که متقاضی برای مصرف مواد مخدر نداشته باشد؛ زیرا تا زمانی که متقاضی وجود داشته باشد، تولیدکننده و قاچاقچی موادمخدر هم وجود دارد.

در پایان نشست، رئیس و اعضای مجمع خیرین کشور بر همکاری در عرصه مبارزه با موادمخدر اعلام آمادگی کردند و مقرر شد مجمع آسیب‌های اجتماعی نیز تشکیل شود.

انتهای پیام/

104 / 361 مواد مخدر تریاک مبارزه با مواد مخدر اسکندر مومنی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مواد مخدر تریاک مبارزه با مواد مخدر اسکندر مومنی مجمع خیرین کشور مبارزه با مواد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید؛ محسن رضایی: ارتباط ایران با جبهه مقاومت دستوری و آمرانه نیست

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229413 برچسب‌ها محسن رضایی

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله