Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزت اله نباتی روز چهارشنبه در شورای حفاظت منابع آب در محل فرمانداری بروجرد، اظهار داشت: حجم رودخانه‌های دائمی بروجرد که شامل پنج رشته بوده ۳۰۰ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۸۲ حلقه چاه، ۱۲۹۴ قنات، یک هزار و ۳۳ رشته چشمه در بروجرد وجود دارد که در مجموع ۲۱۹ میلیون مترمکعب روان آب خروجی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: با توجه به ۳۵ هزار هکتار اراضی موجود در شهرستان بروجرد باید برای این میزان حق آبه بگیریم و با موانعی هم تا کنون برخورد کرده ایم.

نباتی تصریح کرد: تا کنون ۲ هزار هکتار از اراضی بروجرد تحت سیستم آبیاری نوین رفته که تصمیم داریم امسال ۲ هزار هکتار نیز اجرا کنیم.

وی گفت: هم اکنون ۱۰۰۰ هکتار شناسایی شده است و امیدواریم امسال این مهم محقق شود و در آینده نزدیک ۱۰۰ هکتار آبیاری بارانی و ۱۱۰ هکتار آبیاری قطره‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی در بروجرد افتتاح خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه اگر ادارات تابعه هم افزایی داشته باشند اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، ادامه داد: توزیع عادلانه حق آبه ها و برداشت غیرمجاز، موضوعاتی هستند که اگر مدیریت شوند کشاورز به سمت برداشت غیرمجاز آب نمی‌رود.

نباتی تاکید کرد: همچنین در زمینه کشت محصولات آب دوست اگر کشاورزان از سیستم آبیاری‌های نوین استفاده کنند می‌توانند تا ۲۰ درصد کشت محصولات آب دوست انجام دهند.

وی یادآور شد: باید حق آبه هر منطقه متناسب با الگوی کشت آن تعریف شود تا با مدیریت درست بتوان سطح تولید را سازماندهی کنیم.

کد خبر 4957938

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان بروجرد آبیاری نوین ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند آتش سوزی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین