Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@07:08:18 GMT

تظاهرات در سوریه علیه شبه نظامیان کُرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۷۸۸۵

تظاهرات در سوریه علیه شبه نظامیان کُرد

اهالی شمال شرق سوریه در محکومیت غارتگری شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که تحت حمایت نظامیان آمریکایی در این منطقه انجام می‌شود، تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، اهالی روستای «أبو حمام» در شرق استان دیر الزور امروز علیه شبه نظامیان عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) و در محکومیت رفتارهای آنها که تحت حمایت نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد، تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برگزاری تجمع بزرگ ضدآمریکایی در سوریه+عکس

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد: «روستای أبو حمام از توابع شهر البوکمال در شرق استان دیر الزور امروز علیه گروه‌های شبه نظامی کُرد تحت حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی تظاهرات کردند و خواهان خروج فوری این شبه نظامیان از این منطقه و توقف رفتارهای آنها در مصادره اموال و دارایی مردم و سرقت نفت و قاچاق آن شدند».

نیروهای دموکراتیک سوریه مقرها و انبارهای سلاح را در زمین‌ها و املاک غیرنظامیان در استان دیر الزور بنا کرده است، به گونه‌ای که روز سه شنبه هم یکی از مقرهای این نیروها در شهر البصیره در شرق استان دیر الزور دچار حادثه انفجار شد که بر اثر آن بخش‌های بزرگی از این مقر تخریب شد و به ساختمان‌های مجاور هم آسیب زد.

شماری از مناطق استان‌های دیر الزور و الحسکه شاهد تظاهرات اهالی در اعتراض به آزار و اذیت نیروهای دموکراتیک به اهالی آنجا و حملاتی است که حتی با شلیک گلوله واقعی صورت گرفته و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر را به همراه داشته است، علاوه بر این شمار زیادی از اهالی روستاهای استان دیر الزور هم به طور خودسرانه توسط این شبه نظامیان که به طور کامل تحت امر نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند، بازداشت می شوند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مشرق سوریه نیروهای دموکراتیک سوریه دموکراتیک آمریکا دولت آمریکا تظاهرات نیروهای دموکراتیک استان دیر الزور شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه منافع رژیم اسرائیل، مرزهای دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند، گفت: هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آنها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه حمایت برخی از دولت‌های اروپایی از جریان‌های راست افراطی یک مساله خجالت‌آور و رسوایی برای دموکراسی‌های غربی است، گفت: سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام غزه را که سال‌ها به ما درس‌هایی در مورد دموکراسی و آزادی می‌دهند، با عبرت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هیچ رهبر غربی به جز تعداد انگشت شماری از دولتمردان وظیفه‌شناس به جنایات اسرائیل واکنش نشان ندادند. هیچ دلیرمردی نبود که به اسرائیل بگوید دیگر بس است.
 
رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: منافع اسرائیل، مرزهای دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند. هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آنها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حساسیتی که در خصوص یهودی‌ستیزی وجود دارد، در مورد اسلام‌هراسی و حملات نژادپرستی وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که گزارش حقوق بشر را آماده می‌کنند، تنها نظاره‌گر مرگ 35 هزار فلسطینی از جمله 15 هزار کودک بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است