Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذاشته مملو بود از از اخبار جنجالی بسیاری که به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

دوباره کرونا

طبق آخرین آماری که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز ارائه داد، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر رسید و همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۷۲ هزار و ۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

خبر خوب هفته: افزایش حقوق کارگران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به دریافت کم حقوق کارگران و افزایش تورم با کمک دولت و جلساتی که با نمایندگان کارگران داشتیم، ۵درصد به حقوق کارگران اضافه شد. وزیر کار قول داده اند این مبلغ در ۶ماه دوم برای افزایش مجدد بررسی شود.

شوک هفته: فروش نوزاد در اینستاگرام

در روزهای اخیر  صفحات متعدد اینستاگرامی با انتشار عکس از چندین نوزاد اقدام به واگذاری این کودکان کردند.

پس از این اتفاقات، سردار حسین رحیمی از شناسایی باند خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام و کشف دو نوزاد از آنها خبر داد .

رئیس پلیس پایتخت گفت: سه نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند که این افراد سه نوزاد را در فضای مجازی به فروش رسانده بودند که دو نوزاد که به مبالغی حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون توسط این افراد به فروش رفته بودند شناسایی شده و یک نوزاد دیگر هنوز پیدا نشده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: فرد دستگیر شده ادعا می‌کرد بعد از فروش نوزادان می‌تواند برای خانواده‌هایی که خریدار هستند شناسنامه بگیرد و نوزادان برای داشتن شناسنامه مشکلی ندارند اما این کار غیرقانونی بوده و به هیچ عنوان نه این فرد و نه فرد دیگری نمی‌تواند برای نوزادی که به این صورت خرید و فروش می‌شود شناسنامه بگیرد.

کشف هفته: بزرگترین محموله مواد مخدر

بزرگترین محموله‌های موادمخدر در پایتخت کشف شد در این زمینه 3 نفر دستگیر شدند و ارزش این محموله 2700 کیلویی بالغ بر 15 میلیارد تومان بود.

تعیین تکلیف هفته:برگزاری کنکور

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: زمان آزمون های کشوری با هماهنگی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تعیین شد و کنکور بدون تغییر زمان حتی در شهرهای وضعیت قرمز هم با رعایت پروتکل برگزار می شود.

دروغ هفته: تخریب رئیس جمهور

طی روزهای اخیر خبری کذب و برای تخریب رئیس جمهور در فضای مجازی منتشر شد که در ابتدا به تائید عضو شورا و سپس با تکذیب آن همراه بود این در حالی است که مدیریت شهری نیز این اخبار تخریبی را تکذیب کرد.

در این خصوص رئیس شورای شهر تهران نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

محسن هاشمی در این باره گفت:  به نظرم به روحانی در این زمینه ظلم شده است چرا که این خانه متعلق به نهاد ریاست جمهوری و نه شخص رئیس جمهور است. اکثر گودهای پرخطر متعلق به مدیریت قبلی است.

لغو هفته: حج تمتع 99

پادشاه عربستان سعودی طی بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به ادامه اپیدمی کرونا و خطر انتشار این ویروس در تجمعات و ازدحام و سفرهای بین‌المللی، پادشاهی عربستان سعودی تصمیم گرفته است حج امسال (سال 1441 هجری قمری) را با تعداد محدودی از حجاج داخل کشور از اتباع کشورهای مختلف برگزار کند، تا امکان برگزاری این فریضه مهم اسلام با امنیت لازم و رعایت تدابیر بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، و در چارچوب مقاصد شریعت اسلام مبنی بر اهتمام به جان انسان میسر شود.

پاسخ جنجالی هفته: دانشجویان تقلب نمی‌کنند!!!

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد، درباره تقلب دانشجویان در امتحانات آنلاین گفت: چه کسی گفته دانشجو تقلب می‌کند؟! اصلا چنین چیزی نیست. جوانان جمهوری اسلامی ایران فهیم و دنبال درس هستند. دغدغه تقلب این مسائل را نداریم.

غم هفته: البرز زارعی

البرز زارعی از شهروندان طبیعت دوست استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش‌سوزی جنگل‌های دیل دچار سوختگی شدید شد. البرز زارعی برای حمایت درمانی بیشتر به بیمارستانی در شهر اصفهان منتقل شده بود. او که ۲۹ سال سن داشت در جریان اطفای آتش سوزی‌های اخیر منطقه دیل در ارتفاعات گچساران دچار سوختگی شدید شده بود و عصر روز جمعه 30 خرداد ماه جان باخت.

لرزه هفته: مناطق متعدد کشور

در هفته گذشته باز هم مثل همیشه شهرها و استان های بسیار در کشور به لرزه در آمدند.

از این میان می‌توان به زمین لرزه‌‌ی 4 ریشتر شهرستان سلماس و زلزله 4.1 ریشتری نصرت آباد در سیستان و بلوچستان که بزرگترینشان بود اشاره کرد خوشبختانه هیچ کدام از این زمین لرزه ها خسارات مالی و جانی در پی نداشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عرب زبان، انجمن جوانان اردن برای قدس با برگزاری یک راهپیمایی ضد صهیونیستی بار دیگر بر حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه تاکید کرد.

اردنی‌ها در این راهپیمایی که در امان پایتخت این کشور برگزار شد با سر دادن شعارهایی نظیر «شما از ما هستید و ما از شماییم» خطاب به ساکنان نوار غزه حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

آنها همچنین جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را در حق ساکنان نوار غزه طی بیش از هفت ماه گذشته اعلام کردند.

مردم اردن با وجود حمایت نظام این کشور از تل آویو بارها با برگزاری راهپیمایی‌های مختلف مواضع مستقل خود را از مقامات سیاسی امان اعلام کرده‌اند.

کد خبر 6089844

دیگر خبرها

  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • دستگیری فروشندگان سوالات و ابزار تقلب کنکور
  • کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک | ار فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد