Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نجفعلی علیان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قضائیه ضمن قدردانی از رسانه‌ها در راستای اطلاع رسانی عملکرد دادگستری گلپایگان اظهار داشت: آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه با داشتن برنامه تحول که به تأیید مقام معظم رهبری نیز رسیده است دریچه امید جدیدی را در راستای اجرای عدالت و خدمت رسانی به مردم باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این برنامه تحول به تمام مجموعه دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه ابلاغ شده است که دادگستری گلپایگان نیز به شکل جدی این بخشنامه و دستورات مدنظر قوه قضائیه را در دادگستری گلپایگان عملی می‌کند که از جمله برنامه تحول مبارزه با فساد به نحو همه جانبه است.

در گلپایگان فساد اقتصادی نداشتیم که جنبه ملی پیدا کند

رئیس دادگستری گلپایگان تصریح کرد: در شهرستان گلپایگان فساد اقتصادی نداشتیم که جنبه ملی پیدا کند اما در پرونده‌های جزئی اگر حق کسی ضایع شود دادگستری گلپایگان و قضات پرتلاش همراه با کارمندان در مجموعه دادگستری موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنند تا حق از دست رفته افراد بازگردد.

وی تصریح کرد: در دادگستری گلپایگان پس از اینکه مردم و مراجعین تظلم خواهی می‌کنند سعی می‌کنیم در یک فضای سالم دور از هر گونه هیاهو یا فشار روانی به این پرونده‌ها مطابق با قانون در اسرع وقت رسیدگی کنیم.

به صورت روزانه ملاقات عمومی داریم

علیان با بیان اینکه آیت الله رئیسی در صدور رأی مستند و مستدل بسیار تأکید دارد تا آن را الگوی خود قرار دهیم، تصریح کرد: به صورت روزانه ملاقات عمومی داریم و سعی داریم اخلالی در روند پرونده قضائی پیش نیاید، به دنبال شیوع کرونا یک ساعت دادگستری تعطیل نشده است و تمام کارکنان مشغول به کار بودند.

وی بیان اینکه دادگستری گلپایگان با ۱۲ قاضی و ۳۹ نفر کارمند مشغول کار هستند، سختی کار قضا بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: ورودی محکومان به زندان گلپایگان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است و ۳۴ درصد در مقایسه با سال گذشته محکومان مالی کاهش داشتند.

رئیس دادگستری گلپایگان بیان داشت: روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به دادگستری گلپایگان مراجعه دارند و با توجه به بیماری کرونا کاهش مراجعه کننده نداشتیم، در یک سال گذشته تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری گلپایگان ۲۶ هزار و ۶۸۰ اعم از حقوقی و کیفری بوده است و همچنین به ۲۸ هزار و ۷۷۳ پرونده رسیدگی شده است.

وی گفت: در یک سال گذشته پرونده‌های ورودی به دادگستری گلپایگان ۷.۸ درصد افزایش داشته است، ۸۰ هزار و ۵۱۸ نفر دعوت به دادگستری برای رسیدگی به پرونده داشتیم که از این تعداد ۷۲ هزار و ۸۲۸ نفر آن‌ها به صورت ابلاغ الکترونیکی دعوت شدند.

علیان افزود: سال گذشته تعداد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف سه هزار و ۹۹۵ پرونده بوده است و به چهار هزار و ۱۸۱ پرونده رسیدگی شده است و تعداد ۵۳۳ پرونده منجر به صلح و سازش شده است، همچنین در سه ماهه نخست امسال ۸۴۴ پرونده وارد و ۸۴۹ پرونده رسیدگی قضائی و منتهی به رأی شده است.

در دستگاه قضائی گلپایگان اطاله دادرسی نداریم

وی با بیان اینکه در دستگاه قضائی گلپایگان اطاله دادرسی نداریم، بیان داشت: از اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال ۴۱۷ فقره پرونده طلاق داشتیم که از این تعداد ۳۲۳ طلاق توافقی، ۸ عدد طلاق با توافق زوجه و ۸۶ طلاق به درخواست زوجه اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.

کد خبر 4957958

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگاه هفته قوه قضاییه محکومیت طلاق ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند آتش سوزی خطبه های نماز جمعه دادگستری گلپایگان پرونده های ورودی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه