Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

یک رسانه صهیونیستی روز چهارشنبه نسبت به همگرایی ایران و ترکیه و سفر اخیر وزیر خارجه ایران به آنکارا ابراز نگرانی کرد و نوشت، هماهنگی ایران و ترکیه ممکن است به هدف  تل آویو باشد.

روزنامه «جروزالم پست» در مطلبی در این زمینه نوشت: ایران و ترکیه به طور فزاینده در حال هماهنگی سیاست‌ها در خاورمیانه هستند و در چندین موضوع با هم همکاری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط این دو کشور در حال افزایش است در حالی‌که هر دو  مخالف نقش ایالات متحده در سوریه هستند و منافع مشترک دیگری نیز دارند  از جمله تجارت برای دور زدن  تحریم‌های آمریکا. 

به گزارش فارس این روزنامه سپس نوشت، در مسیر حمایت از گروه حماس و همچنین ضدیت با اسرائیل  این اتحاد وجود دارد و این ممکن است تهران و آنکارا را به طور فزاینده‌ای درمورد موضوعاتی در خاورمیانه، از یمن گرفته تا سوریه به هم نزدیک کند.

به نوشته این روزنامه، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در 15 ژوئن (دوشنبه 26 خرداد) در  یکی از سطح بالاترین نشست‌هایش در طول ویروس کرونا به ترکیه رفت. دستور کار وی مشخص بود، او از ترکیه می‌خواهد که در موضوع معافیت از تحریم‌ها و تحریم تسلیحاتی کمک کند. ایران نیز در این تجارت در چندین موضوع به ترکیه کمک خواهد کرد که  شامل حمایت از ترکیه در لیبی است.

جروزالم پست نوشت که هماهنگی ایران و ترکیه در شمال عراق و لیبی ممکن است با هدف مقابله اسرائیل باشد. وزارت امورمذاهب ترکیه به فلسطینی‌ها گفته که امت اسلامی را برای دفاع از قدس شریف بسیج می کند. ایران  نیزهمچنین متعهد به حمایت از  فسطینیان است. 

جروزالم پست در خاتمه با اشاره به حمایت‌های ایران و ترکیه از نیروی مقاومت حماس نوشت، همکاری نزدیک با حماس نیز بخشی از روابط ترکیه و ایران است. ترکیه مدت هاست که همانند ایران از حماس پشتیبانی می‌کند. «اسماعیل هنیه» رهبر حماس غالبا در قطر بوده و با مقامات روسیه و مکان‌های دیگر نیز دیدار می‌کند. «خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس نیز برای انجام دیدارهایی در قطر است. هنیه در دسامبر(بهمن) گذشته به ترکیه سفر و با رئیس جمهور این کشورملاقات کرد. هنیه در ژانویه (دی) نیز برای مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی به ایران سفر کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: همکاری ایران و ترکیه رسانه صهیونیستی وزیر خارجه ایران صراط ایران و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • شرط یحیی السنوار برای توافق با اسرائیل؛ رسانه صهیونیستی فاش کرد
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲