Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بندری منطقه آزاد انزلی با اشاره به بهره‌برداری از ۴۹ هزار تن سیلوی غلات گفت: بندر کاسپین نقش مؤثری در مبادلات تجاری و تأمین کالاهای اساسی کشور دارد. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

امین افقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، بهره‌برداری از 49 هزار تن سیلوی غلات را به عنوان یکی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های برتر عملکردی مجتمع بندری کاسپین ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به تقویت زیرساخت‌ها هم‌اکنون بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی نقش مؤثری در مبادلات تجاری و تأمین کالاهای اساسی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه  95 درصد کالا‌های وارداتی بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی کالا‌های اساسی و مواد اولیه واحد‌های تولیدی منطقه و کشور هستند عنوان کرد: توسعه امکانات بندری و ارتقاء زیرساخت‌های بندر کاسپین از جمله اولویت‌های اساسی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

افقی ارزیابی اولیه درخواست‌های متعدد سرمایه‌گذاری در بخش‌های  مختلفی نظیر ساخت انبار‌های مسقف و مخازن مایعات در سال گذشته و احداث آن در سال 99 را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در خلال سال‌های اخیر سازمان منطقه آزاد انزلی توانسته پیشرفت‌های چشمگیری در توسعه منطقه و بنادر آن ایجاد کند.

مسئولان استان گیلان بیشتر به‌فکر برطرف کردن مشکلات مردم باشنداجرای پروژه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در رودخانه‌های گیلان؛ صید ماهی کیلکا آغاز شدفرسودگی ماشین‌آلات معضل کارخانجات گیلان؛ تولیدکنندگان توان خرید تجهیزات نو را ندارند

وی مجتمع بندری کاسپین را یکی از پروژه‌هایی که روند رشد و توسعه را در پیش گرفته و به عنوان بازویی توانمند در گسترش مراودات ایران به شمار می‌آید تلقی کرد و ابراز داشت: مجتمع بندری کاسپین با توجه به واقع شدن در منطقه‌ای با پتانسیل بالا و واقع شدن در مسیر کریدور‌های بین‌المللی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر اینکه مجتمع بندری کاسپین می‌تواند زمینه ارتقاء ظرفیت حمل و نقل دریای خزر را فراهم سازد خاطرنشان کرد: هم‌اینک بیش از 95 درصد کالا‌های وارداتی از بندر کاسپین را کالا‌های اساسی و مواد اولیه واحد‌های تولیدی منطقه و کشور تشکیل می‌دهند.

افقی موقعیت مجتمع کاسپین برای تبدیل به هاب داد و ستد کالا‌های استراتژیک حوزه خزر را متذکر شد و با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی حلقه اتصال اقتصاد ملی به اقتصاد بین‌المللی منطقه خزر و اوراسیا است افزود: فعال‌سازی کریدور‌های عبوری بین‌المللی از منطقه و جذب کالا‌های متنوع از جمله اهدافی است که محقق شده است.

وی تسهیل و تسریع در ارائه خدمات بندری توسط سازمان منطقه آزاد انزلی را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه این سازمان بر ظرفیت‌های ایران جهت توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های منطقه افزوده است گفت: در اردیبهشت امسال با تلاش همه عوامل، شرکت‌ها و بازرگانان فعال در بندر شاهد رکوردشکنی مجتمع بندری کاسپین بودیم.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این افزایش عملکرد در بخش میزان ورود کشتی و تخلیه و بارگیری کالا از زمان تأسیس تاکنون در مجتمع بندری کاسپین تحقق پیدا کرده است ابراز داشت: رشد 200 درصدی در شاخص‌های عملیات دریایی و بندری از جمله موفقیت‌های کسب شده در مجتمع بندری کاسپین است.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد انزلی مجتمع بندری کاسپین معاون امور بندری مبادلات تجاری بندر کاسپین حوزه خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای

صبح امروز اعضاء هیئت اقتصادی استان هرمزگان از بزرگترین بندر کانتینربری جهان بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در حاشیه نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اعلام کرد: آشنایی بیشتر با فرایندهای تخلیه و بارگیری و نگهداری از کالا در پرترددترین بندر کانتینربری جهان از دلایل مهم این بازدید بود.

عادل شهرزاد با اشاره به ابلاغ راهبردهای اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری و تاکیداتی که ریاست محترم جمهور در خصوص اقتصاد دریا محور داشتند، افزود: با وجود زیرساختهایی که در استان هرمزگان در حوزه بندری ایجاد شده و ارتقاء ظرفیت کانتینربری از 6.1 میلیون TU به 7.1 میلیون TU و افزایش جابجایی کالای فله ای از حدود 150 میلیون تن به 180 میلیون تن و وجود زیرساخت‌های دیگری از جمله بهره برداری از فاز سوم بندر شهید رجایی و توسعه ای که در حوزه بندری داشتیم ما رو برآن داشت که از بندر شانگهای بازدید کنیم.

وی افزود: هم زیرساختهای خوبی در استان هرمزگان است و هم رویکرد صادرات محوری که بعنوان دستورکار در حوزه اقتصادی مورد توجه است، به نظر می رسد این بازدیدها می تواند ظرفیت استان را برای استفاده از زیرساختهای بندری دوچندان کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ضمن اشاره به حوزه مدیریت فرآیندی، حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی، بیان داشت: با توجه به زیرساختهای مهم در استان هرمزگان بعنوان یک استان مرزی، نیاز است دستورکار فعالتری هم در بحث مدیریت فرآیندی و اصلاح فرآیندها از زمان ورود کالا تا زمان ترخیص کالا از یک طرف و از طرف دیگر حقوق دریایی و حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی داشته باشیم.

شهرزاد افزود: وجود زیرساختهای مهم بندری در استان هرمزگان، بعنوان یک الگوی مناسب از بنادر فعالی که در سایر جهان است استفاده و بهره خوبی برد که بندر شانگهای می تواند بعنوان یک الگو مورد استفاده قرار بگیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین نیز اظهار داشت: دو نمایشگاه مهم در شهر شانگهای برگزار شد که هیات تجاری-اقتصادی استان هرمزگان از این نمایشگاهها بازدید کردند و در کنار آن از یکسری از توانمندیهای شهر توسط این هیات بازدید شد و تبادل نظر خوبی در بخش اقتصادی انجام شد.

علی محمدی افزود: راهکارهای توسعه با شرق چین، بین هیات اعزامی استان هرمزگان و دوستان ما تبادل شد که امیدواریم در آینده نزدیک این تبادل نظرها بصورت رسمی بین دو طرف ادامه پیدا کند و از ظرفیتهای اقتصادی شانگهای و استانهای شرق چین و استان هرمزگان بیش از گذشته مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا