Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@16:30:59 GMT

۸ تکنیک برای جوانسازی پوست

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۰۰۰

۸ تکنیک برای جوانسازی پوست

به گزارش افکارنیوز،

 بسیاری از افراد از مرد تا زن مایلند پوستی سالم داشته باشند. این موضوع همزمان با افزایش سن اهمیتی ویژه پیدا می‌کند با این وجود بسیار مهم است که بدانید چگونه می‌توانید سلامت پوست خود را در کنار جوانسازی حفظ کنید.

اخبار اجتماعی- اگرچه بهترین راهکار برای جوانسازی پوست و حفظ سلامت آن مراجعه به پزشک متخصص پوست است، اما راهکار‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند به جوانسازی پوست شما کمک کند:

صورت خود را دو بار در روز بشویید

اگر پوستی چرب و حساس دارید بهتر است صورت خود را دو بار در روز، صبح و عصر با محصولات معتدل کننده چربی پوست شستشو دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که پوست خود را شستشو می‌دهند، پیشرفت چشمگیری در درمان ضایعات آکنه نشان می‌دهند.

از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

سعی کنید برای پاکسازی پوست خود از یک پاک کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید. برای مثال مهم است این پاک کننده مناسب پوست چرب، خشک، مختلط و .. باشد. از پاک کننده پوستی مهمتر، نحوه استفاده از آن است. همواره پس از بازگشت به خانه به ویژه در روز‌های آلوده، پوست خود را تمیز کنید، همچنین پس از پاک کردن آرایش خود از لوسیون پاک کننده کمک بگیرید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

چگونه یک مرطوب کننده به تمیز نگه داشتن پوست کمک می‌کند؟ خوب، اگر پوست شما خیلی خشک است، ممکن است با تولید بیش از حد روغن، خشکی را جبران کند. نتیجه؟ شکسته شدن پوست. مانند پاک کننده‌ها، مرطوب کننده‌ها زیاد گران نیستند. اگر پوست چرب دارید، مرطوب کننده‌هایی با بافت "سبک" ممکن است بهترین کار برای جلوگیری از احساس سنگین و چرب باشد.

لایه برداری کنید

لایه برداری می‌تواند به از بین بردن سلول‌های اضافی مرده پوست کمک کند. اگر این سلول‌ها خیلی طولانی روی پوست شما بمانند، می‌توانند منافذ شما را مسدود کرده و به شکستگی منجر شوند. ایجاد سلول‌های مرده روی صورت شما همچنین ممکن است پوست شما را کسل کنند، پوسته پوسته کرده و یا دچار پیری زودرس کنند. می‌توانید برای لایه برداری از ماسک‌های گیاهی یا شیمیایی استاندارد موجود در داروخانه‌ها کمک بگیرید. البته فراموش نکنید که زیاده روی در این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.

به اندازه کافی بخوابید

عدم خواب کافی ممکن است باعث شود کیفیت پوست شما از بین برود. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، بیش از ۶۵ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق که می‌گفتند کم خوابی دارند بیشتر دچار آکنه هستند؛ بنابراین بهتر است هر شب هفت تا نه ساعت بخوابید.

استرس زندگی را کاهش دهید

استرس دشمن شماره یک پوست شما است. چندین مطالعه، ارتباط بین استرس و آکنه را نشان داده است. اگر با یک رویداد یا موقعیت استرس زا روبرو هستید، به دنبال راه‌های سالم برای کاهش استرس باشید. برخی گزینه‌ها عبارتند از:
_حداقل ۳۰ دقیقه با شدت زیاد تا متوسط ورزش کنید
_انجام تمرینات تنفسی
_انجام یوگا
_برای چند دقیقه مدیتیشن کنید
_خاطره نویسی کنید
_یک ساز را بیاموزید

کمتر قند مصرف کنید

چندین مطالعه نشان داده اند که غذا‌هایی با شاخص قند بالا ممکن است با آکنه در ارتباط باشند. در یک مطالعه بزرگ درسال ۲۰۰۹، بیش از ۲، ۰۰۰ شرکت کننده در رژیم غذایی کم قند قرار گرفتند. آن‌ها نه تنها وزن کم کردند بلکه ۸۷ درصد از شرکت کنندگان کاهش آکنه‌های پوستی را تجربه کردند.

سیگار نکشید

شواهد علمی معتبری وجود دارد که سیگار کشیدن را با خطر افزایش آکنه و پیر پوستی مرتبط می‌کند. سعی کنید سیگار نکشید یا سیگار کشیدن را محدود کنید تا پوستی سالم‌تر داشته باشید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صورت پوست جوان سازی پوست افزایش سن مرطوب کننده پاک کننده پوست شما پوست خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

دلیل مشکل ریزش مو فقط به افزایش سن محدود نیست، بلکه عوامل مختلفی مانند ژنتیک، هورمون‌ها، دارو‌های مصرفی و انتخاب‌های سبک زندگی می‌توانند در به‌وجود آمدن آن نقش داشته باشند. بیماری‌های خودایمنی هم یکی از دلایل ابتلا به ریزش مو هستند که معمولا کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند. 

در ادامه با مهم‌ترین و مشهورترین بیماری‌های خودایمنی که با ریزش مو در ارتباط هستند، آشنا خواهیم شد. 

آلوپسی آره‌آتا 

آلوپسی آره‌آتا شایع‌ترین بیماری خودایمنی مرتبط با ریزش مو‌ها است که حدود ۱۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان با آن درگیر هستند. این بیماری خودایمنی به‌واسطه ریزش موی تکه‌تکه مشخص می‌شود که می‌تواند به ریزش موی کامل در سطح پوست سر یا حتی در موارد شدید به ریزش مو در سرتاسر بدن منتهی شود. 

متاسفانه هیچ درمان تاییدشده‌ای برای مقابله با آلوپسی آره‌آتا وجود ندارد، اما تزریق کورتیکواستروئید به پوست سر یا پوست بدن تحت نظر پزشک متخصص می‌تواند به مقابله با آن کمک کند. 

لوپوس 
 
لوپوس می‌تواند سیستم‌ها و اندام‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد و طیف گسترده‌ای از علائم مانند خستگی، سردرد، درد مفصلی، کم‌خونی، لخته شدن غیرطبیعی خون و ریزش مو را به‌وجود بیاورد. 

ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که آنتی‌بادی‌های شکل‌گرفته توسط بدن به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند و باعث می‌شوند که ساقه مو‌ها توسط بدن پس زده شوند و سپس بریزند. در طول دوره‌های بهبودی معمولا مو‌ها دوباره رشد می‌کنند، اما ایجاد هر نوع آسیب اساسی در فولیکول‌ها باعث ریزش موی دائمی خواهد شد. 

بیماری هاشیموتو 

هاشیموتو که علت اصلی ابتلا به کم‌کاری تیروئید است، باعث شکل‌گیری التهاب در غده تیروئید می‌شود و درنتیجه عملکرد آن را مختل می‌کند. این اختلال باعث نازک شدن مو‌ها یا ریزش زیاد آن‌ها می‌گردد، تا حدی که معمولا بیمار هنگام حمام کردن می‌تواند ریزش حجم زیادی از مو‌ها را مشاهده کند. 

تغییر در بافت مو‌ها (خشکی، زبری یا گره‌خوردگی آنها) نیز از دیگر علائم بیماری هاشیموتو است. این ریزش مو تا زمانی که سطح تیروئید با کمک دارو‌ها یا روش‌های درمانی دیگر به محدوده عادی نرسد، ادامه خواهد داشت. 

پسوریازیس‌

پسوریازیس هم یکی از بیماری‌های خودایمنی است که اغلب علائم واضحی را در ناحیه آرنج‌ها، زانو‌ها و بند انگشت‌ها نمایان می‌کند، اما می‌تواند علائمی هم برای پوست سر داشته باشد. علائم پسوریازیس در پوست سر می‌توانند شدید باشند و باعث پوسته‌ریزی، قرمزی و گاهی هم احساس خارش پوست سر شوند. 

پسوریازیس معمولا باعث ریزش موی شدید نخواهد شد، اما می‌تواند قطر مو‌ها را تغییر دهد و باعث شکنندگی شدید مو‌ها شود. 

بیماری کرون و بیماری التهابی روده 

افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی در معرض خطر ابتلا به بیماری کرون (نوعی مشکل التهابی در روده‌ها) قرار دارند، درحالی که همین اتفاق می‌تواند باعث ریزش مو‌ها شود. 

درمان مناسب برای بیماری کرون معمولا شامل مصرف دارو، جراحی و کنترل‌های تغذیه‌ای برای کنترل التهاب، اصلاح کمبود‌های تغذیه‌ای و کاهش علائم می‌شود. دارو‌های مناسب برای این بیماری معمولا التهاب را کاهش می‌دهند و تمرکز زیادی بر اصلاح‌های تغذیه‌ای دارند، درحالی که لیزردرمانی، دارو‌های تجویزی و PRP هم در مواردی ضروری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کرم معجزه
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند