Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت : سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با نگاه برنامه ریزی و کیفیت بخشی آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک اقدام بزرگ و مهم دروزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف سند تحول بنیادین هدایت دانش آموزان به سوی حیات طیبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته به منظور ایجاد زیرساخت های مناسب برای اجرای برنامه مرتبط با این برنامه ، میز تخصصی سند تحول بنیادین در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز فعال شد.

وی یکی از اقدامات خوب دیگر آموزش و پرورش البرز را تهیه و تدوین برش استانی سند تحول بنیادین در مهرماه سال گذشته  برشمرد و یادآورشد: برش استانی این سند ملی با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم آغازین سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در البرز رونمایی شد.

قاسمی تصریح کرد: تحقق سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش اهمیت بالایی دارد لذا برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در ۳۷۰ برنامه ای که دراین سند گنجانده شده باید نگاه کارتیمی – تخصصی داشت.

این برنامه ها با رویکرد تعلیم و تربیت و با نگاه مهارت آفرینی، توسعه مهارت های ارتباطی و یا ایجاد فضای امید و نشاط در بین دانش آموزان دنبال می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های سند تحول بنیادین مختص به امسال نبوده و درسال های آینده نیز اجرا خواهد شد، اضافه کرد: لازم است با بهره گیری از نظرات کارشناسان مرتبط درنواحی ومناطق استان زمینه اجرایی شدن این برنامه مهم ملی با برش بومی فراهم آید.

مسئولیت نظارت راهبری، تدوین و اجرای برنامه‌های ابلاغی درسطح مناطق و نواحی بر عهده مدیران آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه این برنامه استانی دارای ۶ تبصره می باشد، اضافه کرد: ضرورت دارد در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان دبیرخانه تدوین سند تحول مستقر گردد.

قاسمی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی مبنای توزیع و مصرف اعتبارات سال ۱۳۹۹ بوده و میزان تحقق اهداف کمی لحاظ شده در آن متناسب با منابعی که تخصیص می یابد قابل ارزیابی است ، افزود: رصد و پایش برنامه در سال ۱۳۹۹ به صورت فصلی و براساس شاخص های تعیین شده در برنامه ها انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: تدوین شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد براساس برنامه های ابلاغی می باشد و واحدهای مربوطه مسئولیت دارند ضمن ارزیابی ازعملکردمجموعه و تهیه گزارش پیشرفت به صورت دوره های میزان تحقق برنامه ها را رصد کنند.

سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت است که باید نگاه عمیقی به آن داشت تا بستر کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی، تربیتی و مهارتی برای دانش آموزان پیش ازگذشته در مدارس فراهم آید زیرا نسل امروز، آینده ساز ایران اسلامی است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدارس البرز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!

به گزارش جماران؛ محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آموزش و پرورش تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

 

 

صحرایی وزیر فعلی آموزش و پرورش در برنامه صف اول گفته است: «دولت سیزدهم دو اتفاق را رقم زد نخست اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ را رسماً اجرا کرد چرا که هنوز هم بودند کسانی که در بدنه دولت به سند ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند. سند ۲۰۳۰ به عنوان یک رویکرد در دولت پیشین وجود و در وزارت آموزش و پرورش دفتر داشت و حتی ردیف بودجه برای آن تخصیص داده شده بود، در حالی که برای سند تحول بنیادین بودجه نداشتیم.  واقعیت این است که همین امروز هم من نمی‌توانم با جرات بگویم که سند ۲۰۳۰ به طور کامل از بین رفته است چرا که ممکن است در وزارت آموزش و پرورش کسانی باشند که به این سند اعتقاد داشته باشند.»

 

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد