Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@22:26:48 GMT

افزایش ۲ میلیونی متوسط قیمت مسکن در تهران

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۴۰۹

افزایش ۲ میلیونی متوسط قیمت مسکن در تهران

خبرگزاری تسنیم: بررسی آمار منتشر شده وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن حاکی از آن است طی خردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران به ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان افزایش یافته که نشان از افزایش ۱۲.۱ درصدی نسبت به ماه پیش از آن (اردیبهشت ۹۹) دارد.

در دومین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۷ میلیون و ۶۶۰۰ تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خردادماه ۹۹ تعداد ۹۵۶۲ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران ثبت شده که نسبت به اردیبهشت امسال ۴.۳۴ درصد کاهش داشته است.

بیشترین متوسط قیمت همچنان مربوط به منطقه یک است؛ در این منطقه متوسط قیمت نسبت به اردیبهشت ۹۹ بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته یعنی ۲۴.۲ درصد رشد. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی این منطقه طی خرداد ۹۹ به ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان رسیده است.

کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه ۱۸ با ۸ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان است که تقریبا یک میلیون تومان نسبت به اردیبهشت ۹۹ بیشتر شده است. در ماه دوم سال جاری متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار تومان بود.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی معتقد است افزایش قیمت مسکن به دلیل اتفاقات سایر بازار‌های اقتصادی بوده و ارتباطی به عرضه و تقاضا در این بخش ندارد. طی ۵ سال و چند ماه حضور عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی برنامه مدون و مشخصی به جز تحریک تقاضا برای بازار مسکن پیگیری نشد.

در دوره وزیر کنونی نیز پس از رونمایی از نام چند طرح نافرجام "تام" دار، برنامه طرح ملی مسکن برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد در دستور کار قرار گرفت. برنامه‌ای که به نظر نمی‌رسد اثرگذاری لازم را در بازار مسکن با توجه به روند طولانی شدن احراز صلاحیت متقاضیان، روند ساخت و ساز و ... داشته باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: متوسط قیمت مسکن تهران قیمت مسکن متوسط قیمت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی

به گزارش قدس آنلاین، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از میزان افزایش قیمت کالاهای اساسی در سرزمین های اشغالی، به کابینه حاکم اعتراض کرد.

وی نوشت: قیمت ها در حال افزایش و طبقه متوسط در حال نابودی است، کابینه هزینه های زیادی را به ما تحمیل می کند و اگر نرود، افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی به مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی دامن زده است. صهیونیست ها که با وعده زندگی بهتر، از کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند، به دروغ بودن وعده های تل آویو پی بردند.

اگرچه آمریکا و بسیاری از پایتخت های غربی تلاش دارند تا با دادن وام و کمک های مالی بلاعوض جلوی فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما از بین رفتن محصولات کشاورزی و تعطیلی صنایع، کاهش درآمدهای حوزه گردشگری و نبود نیروی کار که اغلب مهاجران فلسطینی یا مهاجرانی از دیگر کشورها بودند، به بحران اقتصادی این رژیم دامن زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول