Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:46:42 GMT

سمپاشی رایگان علیه تب کریمه کنگو در گلستان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۵۷۲

سمپاشی رایگان علیه تب کریمه کنگو در گلستان

محسن عبدالوند روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار و ۹۱۱ راس گاو و گوساله، ۱۸۸ هزار و ۴۲۰ راس گوسفند و بز و ۳۳۱ هزار و ۲۵۰ متر مربع جایگاه دام در مناطق گوناگون استان با سموم یارانه ای و بصورت رایگان سمپاشی شدند.

عبدالوند خاطرنشان کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دامها علائم قابل توجهی ندارد و پس از گزش کنه آلوده، ویروس تا یک هفته در بدن دام می ماند ولی دام علایم ظاهری بیماری را نشان نمی دهد و موارد تک گیر و یا همه گیری های ناگهانی این بیماری در انسان به صورت یک بیماری خونریزی دهنده و خطرناک با مرگ و میر بالا ظاهر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مخزن اصلی ویروس این بیماری در طبیعت کنه‌ها هستند و برای پیشگیری و کنترل بیماری باید بر آموزش افراد در معرض خطر شامل دامپزشکان، پزشکان، قصابان، کارگران کشتارگاه ها، روستائیان، دامداران و همچنین سمپاشی دام و اماکن دامی و قطع چرخه انتقال احتمالی ویروس از طریق کشتار دامها در کشتارگاه‌های صنعتی اقدام کرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان ادامه داد: دامداران استان باید برای مبارزه با کنه‌های دامی و پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، ضمن بهسازی اماکن دامی خود، دامها و جایگاه ها نگهداری آنها را بصورت دوره‌ای در فصل گرما با سموم مخصوص دامی سمپاشی کنند.

سال گذشته نیز در مجموع ۷۱۹ هزار و ۸۸۳ راس دام سبک و سنگین و ۱ میلیون و۷۷۵ هزار و ۸۱۹ متر مربع جایگاه دامی در گلستان سم پاشی شده بود. 

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور گلستان تب کریمه کنگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور گلستان تب کریمه کنگو سازمان دامپزشکی کشور گلستان تب کریمه کنگو کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۶۶ پهپاد بر فراز قلمرو «کراسنودار» و ۲ فروند پهپاد دیگر در شبه‌جزیره کریمه سرنگون شدند.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه اظهار کرد روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را در شب جمعه تا شنبه ۲۷ آوریل در منطقه کراسنودار (جنوب) و در کریمه ضمیمه شده رهگیری کرده است.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، ونیامین کوندراتیف، فرماندار منطقه کراسنودار در تلگرام نوشت: «آنها سعی کردند به پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های نفتی حمله کنند، طبق اطلاعات موجود در محل، هیچ آسیب جدی وجود ندارد.»

ارتش اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را به خاک روسیه افزایش داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل