Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@11:14:14 GMT

اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز ریمله

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۹۴۱

اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز ریمله

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «شیرزاد نجفی» با اشاره به اینکه این حوزه یکی از سرشاخه های اصلی خرم رود خرم آباد است که بخش زیادی از سیلاب این شهر در این محل سرچشمه می گیرد، تصریح کرد: دبی حداکثر لحظه ای خروجی این حوزه در زمان سیلاب حدودا ۵۶ مترمکعب در ثانیه بوده که در مسیر خود پل ها، تاسیسات، اراضی کشاورزی، اراضی ملی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تحت تاثیر قرار می داد.

وی افزود: بمنظور کنترل سیلاب شهرخرم آباد و جلوگیری از تخریب اراضی ملی، اراضی کشاورزی، ابنیه ها و ...، اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه در دستور کار منابع طبیعی استان قرار گرفت بطوریکه در سنوات ۹۹۹۸ مجموعا تاکنون اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و هشتصد و شصت میلیون تومان از محل #صندوقتوسعه_ملی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

نجفی اظهار کرد: این پروژه با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی با عملیات های مختلفی همچون احداث بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی، رسوب گیرگابیونی، عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی در حال اجراست.

گفتنی است که بر اساس برآورد بعمل آمده، اجرای این پروژه حدودا ۷ درصد از سیلاب ورودی به شهر خرم آباد را کنترل خواهد کرد.

۴۶

کد خبر 1403127

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت