Web Analytics Made Easy - Statcounter

درآستانه تصویب مصوبه مربوطه به اعطای تسهیلات به مستاجران که مشروط به داشتن کدرهگیری است، بسیاری از مستاجرانی که هنگام تنطیم قرارداد در بنگاه‌های املاک کدر رهگیری دریافت نکرده‌اند نگران هستند که مبادا به دلیل نداشتن این کد نتوانند از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار شوند.

در همین راستا «حسام عقبایی» نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران روز پنجشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: تمامی مستاجران می‌توانند با توجه به سابقه قرارداد اجاره خود به بنگاه‌های معاملات ملکی مراجعه کنند و کد رهگیری را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بنگاه‌های املاک موظف هستند بدون اخذ هیچ مبلغی این گواهی را روی قراردادهای قدیمی که بدون کد رهگیری بسته‌اند بگیرند و مستاجران بتوانند با ارائه این کد از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار شوند.

عقبایی توضیح داد: اگر مالک و مستاجری بین خود قرارداد رهن یا اجاره را نوشته‌اند باید برای دولت احراز شود که این قرارداد صوری نیست و در یکی از بنگاه‌های املاکی مراجعه شود و کد رهگیری اخذ شود.

وی توضیح داد که مشاوران املاک براساس قوانین صنفی موظف هستند برای تمامی معاملات مسکن اعم از فروش، اجاره، رهن از باغچه تا ویلا از آپارتمان تا سوله کد رهگیری دریافت کنند و مستاجران و خریداران باید از بنگاه‌های املاکی این مطالبه را داشته باشند.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک اضافه‌کرد: اگر واسطه‌های ملی این کد را دریافت نکنند تخلف صنفی انجام داده‌اند و مردم باید این گزارش را به اتحادیه املاک تهران ارائه دهند.

به گفته عقبایی دریافت کد رهگیری در تمام معاملات مسکن الزامی است و حتی اگر موجر یا خریدار تمایلی به دریافت این گواهی ندارد، مشاوران املاک باید مقاومت کرده و کد رهگیری را بدون اخذ وجهی دریافت کنند.

عقبایی اضافه کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در هر نوع قراردادی اعم از فروش، خرید و اجاره نسبت به اخذ کد رهگیری از مشاوران املاک اقدام کنند، به ویژه مستاجری که قرار است بابت رهن یک خانه با قیمت‌های فعلی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کند حتما باید کد رهگیری دریافت کند.

نایب رییس اتحادیه املاک اضافه کرد: کد رهگیری ضریب امنیت معاملات مسکن را افزایش داده است و ضامن امنیت معاملات ملکی است و از زمانی که کد رهگیری در معاملات ملکی اجباری شده است، طرح دعوی حقوقی به شدت کاهش یافته چرا که هیچ خانهای به چند نفر فروخته یا رهن داده نشده است.

برچسب‌ها تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صندوق تامین ودیعه مستأجران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صندوق تامین ودیعه مستأجران تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صندوق تامین ودیعه مستأجران بنگاه های املاک مشاوران املاک کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام وام سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال + جزئیات و لینک سایت https://1649.ir

دریافت تسهیلات از طریق سامانه https://1649.ir و پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان و ارسال درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ثبت‌نام اعطای وام به کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران آغاز شد.

شرایط دریافت وام حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال

این وام به دسته‌ای از کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند. این سکوها شامل ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

دریافت وام حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://1649.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

سقف وام حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال

سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و دو میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

کد خبر 751839

دیگر خبرها

  • ثبت نام وام سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال + جزئیات و لینک سایت https://1649.ir
  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان + سند
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد
  • این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند
  • پاس‌ گل سامانه خودنویس برای مستاجران و مشاوران املاک
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی